جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ برگزاری همایش دهیاری های استان بوشهر در برازجان:
فکرشهر: زارع اظهار داشت: در تدوین تئوریک توسعه از نگاه همه ی علمای مدیریت توسعه، مردم کانون توسعه برای توسعه و همراه با توسعه هستند و به همین جهت یقینا توسعه بدون نقش آفرینی گسترده ی مردم محقق نمی شود...
کد خبر: ۴۵۴۱
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: همایش دهیاری های استان بوشهر با حضور معاون عمرانی استانداری بوشهر، فرماندار دشتستان، مدیر کل دفتر روستایی استانداری ، مدیرکل بحران استانداری، بخشداران، دهیاران و روئسا و اعضای شوراهای بخش های  شهرستان های دشتستان، بوشهر، دیلم و گناوه امروز سه شنبه 14 مردادماه در کانون امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، معاون عمرانی استانداری بوشهر در این نشست با اشاره به نقش روستاها به عنوان تولیدکنندگان در هرکشور گفت: باید با حمایت و نگاه مناسب تری نسبت به روستاها، مهاجرت معکوس یعنی مهاجرت از شهر به روستاها را تقویت بخشیم.

[[{"fid":"3462","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"style":"font-size: 13px; line-height: 20px; ","class":"media-element file-default"}}]]

شاپور رستمی افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، مستلزم حمایت بیشتر از روستاها می باشد و این امر محقق نمی شود مگر این که نگاه و توجهمان را به این قطب تولیدکننده تغییر دهیم.

وی با اشاره به مشکلات دهیاری ها گفت: دهیاری ها موظف به اجرایی کردن 48 وظیفه هستند لذا جهت اجرایی شدن بهتر این وظایف، برخی از مشکلات روستایی باید بر عهده شرکت های تعاونی روستایی قرار گیرد و دهیاری ها به عنوان ناظرین امر بر کار آنان نظارت داشته باشند.

مهندس رستمی با اشاره به خشکسالی های سنوات گذشته در استان بوشهر نیز اظهار داشت: با توجه به نیاز مردم به آب باید الگوهای مصرف آب شرب و آب کشاورزی را تغییر دهیم تا با مشکل روبرو نشویم.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم آب، نمی توان قیمت آب بهای کشاورزان را کاهش داد اما می توان با حمایت های متفاوت از کشاورزان، به آنان کمک نمود.

فرماندار دشتستان نیز در این گردهمایی، گفت: از آنجا که توسعه جریانی چند بعدی است که مستلزم تغییرات اساسی و بنیادین در ساخت اجتماعی و همه جنبه ها و عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی است، کلیت یک جامعه را در بر می گیرد.

دکتر ارسلان زارع افزود: بدیهی است جامعه روستایی به عنوان بخشی عظیم از جامعه ایرانی، یکی از مهم ترین اهداف و پیکره ی توسعه ملی، در اهداف، استراتژی و برنامه های راهبردی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و از آنجایی که طبق قانون، مدیریت روستاها به شوراهای اسلامی و دهیاری ها سپرده شده است، مطمئناً این نهادهای اجتماعی و مدنی نقش اساسی در فرآیند توسعه دارند و دهیاری ها ابزاری موثر در تامین اهداف توسعه روستایی به شمار می روند.

[[{"fid":"3454","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"style":"font-size: 13px; line-height: 20px; ","class":"media-element file-default"}}]]

زارع اظهار داشت: در تدوین تئوریک توسعه از نگاه همه ی علمای مدیریت توسعه، مردم کانون توسعه برای توسعه و همراه با توسعه هستند و به همین جهت یقینا توسعه بدون نقش آفرینی گسترده ی مردم محقق نمی شود؛ لذا برای تحقق این نقش آفرینی اجتماعی شوراهای اسلامی و دهیاری ها نقش بی بدیلی دارند.

وی با بیان اینکه هدف مهم دولت تدبیر و امید تحقق اهداف توسعه و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و به ویژه بلند مدت که همانا سند چشم انداز است، می باشد، تصریح کرد: دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها با جلب و مشارکت و همکاری مردم زمینه خدمات رسانی بیشتر و بهتر دولت را فراهم می آورند.

زارع ابراز داشت: یکی از اهداف مهم دولت ارتقاء سطح شاخص های زندگی اجتماعی مردم بویژه سطح معیشت و رفاه مردم روستاهاست.

فرماندار دشتستان افزود: همه می دانیم برای تحقق این اهداف عالی و ارزشمند ، عوامل موثر آن از جمله دهیاری ها و شوراهای اسلامیبا چالش هایی مواجه اند از جمله ، نبود منابع مالی پایدار ، نداشتن نیروی انسانی آموزش دیده لازم ، نداشتن تجهیزات ،ابزار،امکانات و تاسیسات لازم برای انجام کارهاست که برگزاری چنین گردهمایی ها ، فرصت مناسبی برای بررسی آنها و اتخاذ تصمیم برای برون رفت از این موانع و چالش هاست .

وی اضافه کرد: قطعا به عنوان مجریان سیاست های دولت تدبیر و امید نه تنها در شهرستان های بوشهر، دیلم، گناوه و دشتستان بلکه در سراسر استان بوشهر، این آمادگی را داریم انشاالله در خدمت شوراهای اسلامی، دهیاران و مردم باشیم.

[[{"fid":"3461","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":400,"width":600,"style":"font-size: 13px; line-height: 20px; ","class":"media-element file-default"}}]]

مدیر بحران استانداری بوشهر نیز در این همایش از انعقاد قراردادی بین سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور خبر داد و اظهار داشت: براساس این قرارداد، از ظرفیت و پتانسیل دهیاری ها جهت مدیریت بحران در روستاها استفاده خوهد شد.

کاظم مرادی گفت: دهیاران زیر نظر بخشداری ها و فرمانداران هر شهرستان به عنوان مدیران بحران در روستاها فعالیت خواهند داشت و این امر را با کمک شوراهای اسلامی، خانه بهداشت و کلیه نهادهای تحت پوشش خود محقق خواهند ساخت.

[[{"fid":"3463","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":380,"width":432,"style":"font-size: 13px; line-height: 20px; ","class":"media-element file-default"}}]]

مدیر کل روستایی استانداری بوشهر نیز در این همایش گفت: در حال حاضر 354 دهیاری در سطح استان بوشهر راه اندازی شده است که شامل کلیه روستاهای بالای 29 خانوار هستند.

عالی نژاد افزود: با راه اندازی 27 دهیاری باقیمانده که جمعیت روستاهای آنان کمتر از 29 خانوار است، کلیه روستاهای این استان دارای دهیاری خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر 82 ساختمان دهیاری مناسب در روستاها وجود دارد که با ساخت 39 ساختمان دهیاری در سال جاری این آمار به 121 ساختمان دهیاری خواهد رسید.

عالی نژاد ضمن اشاره به مشکلات دهیاری ها افزود: با مصوب شدن طرح جامع دهیاری ها، بسیاری از مشکلات دهیاران از جمله استخدام دهیاران، امنیت شغلی و مشکلات طرح هادی مرتفع خواهد شد که امیدواریم با توجه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این امر، مصوبه مذکور هر چه سریعتر تصویب و اجرایی گردد.

[[{"fid":"3440","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20px; ","class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3445","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20px; ","class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3449","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20px; ","class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3436","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13px; line-height: 20px; ","class":"media-element file-default"}}]]

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر