جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۴۲۸
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۹

فکرشهر: ساخت هزار واحد مسکن روستایی ویژه مناطق محروم در 301 روستای استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت هزار واحد مددجویی روستایی در روستای بنه گز تنگستان گفت: ساخت مسکن برای نیازمندان نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به محرومان آن هم در بحبوبه جنگ اقتصادی آمریکا و کشورهای هم پیمان با ایران دارد.

آیت اله صفایی بوشهری افزود: به طور قطع انقلاب اسلامی ما انقلابی با نگاه مردم داری است که توجه به تمام مردم به ویژه اقشار مستمند و محروم  را در دستور کار قرار داده و تاکنون منشا خیرات و برکات زیادی برای این اقشار بوده است.

وی با قدردانی از سپاه، نهادهای حمایتی و خیران در ساخت هزار واحد مسکونی برای مددجویان محروم روستایی،  بر تسریع در ساخت این واحدها تاکید و خاطرنشان کرد: حل مشکلات محرومان در اولویت برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است.

سعید زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر هم گفت: امروز روز سازندگی برای محرومان است که نشان از  دیدگاه مسئولان نظام در توجه به قشر محروم جامعه دارد.

همچنین سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر با بیان اینکه سپاه پارسال در ساخت 600 واحد روستایی مشارکت داشته است، افزود: امسال نیز این نهاد در ساخت 500 واحد روستایی برای مددجویان کمیته امداد مشارکت می کند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز محرومیت زدایی را از سیاست های اصلی سپاه عنوان و اضافه کرد: سپاه تاکنون در ساخت صدها منزل مسکن، پل، مدرسه، مسجد، راه و موج شکن در روستاهای استان بوشهر مشارکت داشته است.

سردار رمضان زیراهی تصریح کرد: یکی از توافقات امسال نیروی دریایی سپاه و کمیته امداد ساخت 500 واحد مسکن مددجویی در روستاهای استان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر هم در این آیین بااشاره به آغاز ساخت هزار واحد مسکونی در 301 روستای استان، گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی 350 میلیون ریال هزینه می شود.

احمد لطفی با بیان اینکه در ساخت این واحدهای مسکونی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، نیروی دریایی سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی و خیران مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: این واحدهای مسکونی مددجویی در طول یک سال ساخته می شوند.

وی افزود: از مهمترین برنامه های این نهاد در کنار فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اشتغال، تامین مسکن مددجویان زیر پوشش است که از سال 95 شروع شده و تا 5 سال ادامه می یابد. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر با اشاره به اینکه حدود 3 هزار و 700 خانوار در استان مشکل تامین مسکن دارند، افزود: طبق تفاهمنامه منعقد شده با استانداری ساخت 2 هزار واحد در دستور کار قرار گرفته که  انتظار می رود ساخت هزار واحد هفته دولت آغاز شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر