سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: درطول تاریخ شهرستان تنگستان درکشور به عنوان سرزمین رشادت و مبارزه با استعمار و مرزبانان غیورشناخته شده و باید به جامعه معرفی شود.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری چهارشنبه شب در دومین همایش نقش آیت الله سید مرتضی علم الهدی اهرمی در جریان مشروطیت افزود: آیت الله سید مرتضی علم الهدی اهرمی به عنوان رهبر نهضت مشروطیت در جنوب ایران فعالیت می کرد.وی اظهارکرد: تمام هدف آیت الله علم الهدی محدود کردن قدرت پادشاهی و دفاع از آزادی مردم بود و در این مسیر گام های عملی برداشتند و خطراتی هم متحمل شدند.
کد خبر: ۴۵۸۲
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: درطول تاریخ شهرستان تنگستان درکشور به عنوان سرزمین رشادت و مبارزه با استعمار و مرزبانان غیورشناخته شده و باید به جامعه معرفی شود.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری چهارشنبه شب در دومین همایش نقش آیت الله سید مرتضی علم الهدی اهرمی در جریان مشروطیت افزود: آیت الله سید مرتضی علم الهدی اهرمی به عنوان رهبر نهضت مشروطیت در جنوب ایران فعالیت می کرد.

وی اظهارکرد: تمام هدف آیت الله علم الهدی محدود کردن قدرت پادشاهی و دفاع از آزادی مردم بود و در این مسیر گام های عملی برداشتند و خطراتی هم متحمل شدند.

سالاری بیان کرد: آیت الله علم الهدی در دوره خود متفکر و مرجعی کامل برای مردم و مبارزان در برابر استعمارگران انگلیسی بود که از رهنمودهای وی بهره می بردند.

استاندار بوشهر گفت: آیت الله علم الهدی خواستار آزادی و آزادی خواهی مردم در جنوب کشور بود و همه اقدامات، تحرکات دینی و سیاسی این عالم هدفمند ودرقالب ساختاری منظم بود به همین دلیل شخصیتی ماندگار در تاریخ شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اقتدار جمهوری اسلامی امروز به این است که قدرتمان را در عرصه های اقتصادی، نظامی، دینی و دیگرعرصه ها به دیگران اثبات کنیم و فرهنگ جمهوری اسلامی را ترویج و انتقال دهیم.

سالاری بیان کرد: هرگاه کشور در معرض آسیب و خطردشمنان و استعمارگران قرار داشت، علما و جوانان غیور استان بوشهر به عنوان مرزبانانی رشید و دلیر در برابردشمنان ایستادگی کردند.

وی افزود: هیچگاه نباید جلوی نظرات و انتقادات مردم در اداره امورشان را بگیریم و مردم باید در اداره امور خودشان شرکت کنند ودرتصمیم گیری ها موثر مواقع شوند.

استاندار بوشهر از بازسازی اماکن تاریخی در بوشهر خبر داد و افزود: مرمت و بازسازی اماکن تاریخی در بافت قدیم بوشهر ازاولویت های این استان است که در کنار آنها منزل شخصی آیت الله علم الهدی اهرمی در بوشهر بازسازی می شود. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر