پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۸۴۱
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت بلیت پروازهای مسیر بوشهر - تهران و بالعکس هستیم که این موضوع بارها مورد اعتراض مردم واقع شده و انتظار می‌رود این وضعیت ساماندهی شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، فاصله طولانی بوشهر تا تهران نیاز به استفاده از پرواز برای مراجعات مردم به تهران را بیشتر کرده است چرا که طی این مسیر طولانی به صورت زمینی برای مردم سخت است و خصوصا برای کسانی که نیاز به حضور مستمر و هفتگی در تهران دارند، استفاده از پرواز ضروری است.

استان بوشهر به خط ریلی کشور نیز متصل نیست و نیاز است که خدمات پروازی به صورت مناسب و با قیمت معقول به مردم ارائه شود تا مردم به خوبی از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

افزایش بی‌رویه قیمت بلیت پروازهای مسیر بوشهر - تهران و بالعکس بارها مورد اعتراض مردم واقع شده است و مردم انتظار دارند که مسئولان به موضوع ورود کرده و قیمت‌ها را ساماندهی کنند.

بررسی علل افزایش بهای بلیت پروازها

مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استانداری بوشهر صبح شنبه در نشست بررسی مشکلات افزایش قیمت بلیت هواپیما در بوشهر اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که این روزها موجب گلایه مردم در استان بوشهر شده است، افزایش بی رویه بهای بلیت هواپیما است.

وی بیان کرد: با توجه به حضور نمایندگان ایرلاین های فعال در استان بوشهر، انتظار داریم موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما با جدیت دنبال شود، بسیاری از مردم برای مشکلات خود اعم از پزشکی و تحصیلی و ... نیاز دارند در هفته چند بار به تهران سفر کنند و این افزایش قیمت بلیت زیبنده نیست.

ستوده بیان داشت: بر اساس بررسی های انجام شده در بوشهر، یکی از علل گرانی بلیت هواپیما علامه بر وجود پروازهای چارتری، کنسل شدن پروازهای صبح تهران به بوشهر است که موجب افزایش قیمت در سایر ایرلاین ها می شود.

معاون استاندار بوشهر گفت: اینکه پرواز خالی به مقصد می رود مشکل مردم نیست، در فضای رقابتی شرکت های هواپیمایی باید قدرت رقابت داشته باشند اما این کار نباید دلیل بر افزایش قیمت بلیت باشد.

تشکیل کارگروه رفع مشکل

وی با تاکید بر نظارت جدی شرکت های هواپیمایی بر پروازهای چارتری تصریح کرد: برای حل مشکل قیمت بالای بلیت هواپیما در بوشهر، کارگروهی به ریاست مدیرکل بازرسی استانداری و با حضور مدیرکل فرودگاه‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، نماینده ای از ایرلاین های فعال در بوشهر و نماینده صنف دفاتر خدمات پروازی با هدف حل مشکلات مردم در زمینه افزایش قیمت بلیت هواپیما تشکیل شود.

ستوده اظهار داشت: در مدت سه روز آینده تمام ایرلاین‌های فعال در استان مشکلات خود را طی یک نامه به دفتر بازرسی استانداری ارائه کرده تا معاونت عمرانی مشکلات اعلام شده را از طریق مدیران کشوری ایرلاین‌ها دنبال کند.

معاون استاندار بوشهر اضافه کرد: همچنین برای پرونده‌های مربوط به شرکت های هواپیمایی که به معاونان وزیر اعلام شده و ترتیب اثر داده نشده، نامه‌ای توسط استانداری بوشهر تهیه و به مدیران کشوری اعلام شود.

وی با تاکید بر برخورد قانونی با آژانس‌های هواپیمایی متخلف در بوشهر بیان کرد: میزان برخوردهای صورت گرفته با آژانس‌های متخلف در سه ماه آینده از سوی کارگروه یاد شده گزارش شود.

ستوده با بیان اینکه اداره کل فرودگاه‌های استان پیگیری حضور سایر ایرلاین‌ها در بوشهر باشد، اظهار داشت: حذف پروازهای چارتری با دلایل توجیهی آن در دستور کار کارگروه ویژه بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر