سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با 14 استان کشور روز شنبه در آیینی، اورژانس و امداد هوایی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهرفعال شد.به گزارش فکرشهر، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر روز شنبه در این آیین گفت: راه اندازی اورژانس و امداد هوایی از جمله بسته خدماتی طرح تحول نظام سلامت است که از امروز در 14 استان کشور از جمله اجرا می شود.علیرضا رییسی افزود: در پایگاه امداد هوایی این استان یک بالگرد با امکانات و تجهیزات اورژانس و قابلیت حمل چهار مصدوم در شرایط خاص و بحرانی به مصدومان امداد رسانی می کند.
کد خبر: ۴۶۴۳
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: همزمان با 14 استان کشور روز شنبه در آیینی، اورژانس و امداد هوایی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهرفعال شد.
به گزارش فکرشهر، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر روز شنبه در این آیین گفت: راه اندازی اورژانس و امداد هوایی از جمله بسته خدماتی طرح تحول نظام سلامت است که از امروز در 14 استان کشور از جمله اجرا می شود.

علیرضا رییسی افزود: در پایگاه امداد هوایی این استان یک بالگرد با امکانات و تجهیزات اورژانس و قابلیت حمل چهار مصدوم در شرایط خاص و بحرانی به مصدومان امداد رسانی می کند.

وی کاهش مرگ و میر و انتقال سریع مصدومان در شرایط اضطراری از محل حادثه به نزدیکترین مراکز درمانی را از جمله اهداف راه اندازی اورژانس و امداد هوایی در بوشهر عنوان کرد.

رییسی اضافه کرد: براساس موافقتنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارتش جمهوری اسلامی مقرر است منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی رد بوشهر یک فروند بالگرد برای امداد هوایی دراختیار دانشگاه علیوم پزشکی بوشهر قرار دهد که هزینه هر ساعت پرواز این بالگرد 70 تا 100 میلیون ریال تعیین شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون 42 ایستگاه اورژانس جاده ای در بوشهر وجود دارد که فاصله استاندارد بین دو پایگاه اورژانس درکشور50 کیلومتر است و در استان بوشهر 27 کیلومتر و زمان دسترسی مصدومان جاده ای به آمبولانس در کشور 14دقیقه و در استان بوشهر این زمان 11 دقیقه و در شهر نیز پنج دقیقه است.

رییسی گفت: هرچند هزینه امداد هوایی بالا است ولی اعتقاد داریم ارزش یک انسان بالاتر از هزینه های مادی است و در این بخش به مدیریت صحیح نیاز داریم.

وی اضافه کرد: عدالت در دسترسی به خدمات درمانی و در پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم از جمله اهداف نظام جامع سلامت است که تلاش می شود به این امر دستیابیم.

رییسی گفت: برای خدمات رسانی صحیح به مردم و دستیابی به توسعه پایدار باید از شتاب زدگی در تصمیماتمان پرهیز کنیم.

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: استان بوشهر با توجه به سوانح و حوادث جاده ای ضرورت داشت که مصدومان حوادث طبیعی و سایر سوانح را در کوتاه ترین زمان ممکن به مراکز درمانی انتقال دهیم.

شاپور رستمی افزود: استان بوشهر یکی از 14 استانی است که از امروز مجهز به پایگاه امداد هوایی می شود و می توانیم در زمان اضطرار مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به پایگاههای امداد زمینی و هوایی موجود در استان بوشهر بتوانیم شرایط مناسبی در انتقال مصدومان به مراکز درمانی ایجاد کنیم.

رستمی یادآور شد: با کادر خوب علوم پزشکی در بخش درمان و پایگاههای اورژانس موجود و جمعیت هلال احمر بتوانیم استانداردهای لازم در زمینه خدمات رسانی را انجام و طرح تحول نظام سلامت را بخوبی انجام دهیم.

وی گفت: با حمایت ها و پیگیری استاندار تلاش می کنیم سایر بخش های تخصصی مورد نیاز در استان بوشهر را توسعه دهیم. 

رستمی اضافه کرد: در این ارتباط زمینی به مساحت شش هکتار در جوار بیمارستان شهدای خلیج فارس برای راه اندازی سایر مراکز درمانی تخصصی پیش بینی شده تا شهروندان برای بحث درمان به استانهای همجوار مسافرت نکنند.

رستمی یادآور شد: همچنین از لحاظ تامین تجهیزات پایگاهها نیز جمعیت هلال احمر را مکلف کردیم که در بحث امداد هوایی به ما کمک کند و درهمین زمینه نیز 14هکتار زمین برای احداث پایگاه امداد هوایی در مرکز استان برای پشتیبانی از اورژانس هوایی بیمارستان شهدای خلیج فارس در نظر گرفته شده است. 

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر