جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر:
کد خبر: ۴۶۴۹۰
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ثبت عمارت نعمتی بوشهر به عنوان یک اثر فرهنگی تاریخی با شماره 31999 در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش فکرشهر از فارس، ناصرامیرزاده با بیان اینکه  عمارت نعمتی بوشهر مربوط به دوره مظفرالدین شاه قاجار است، اظهار داشت: با ثبت عمارت نعمتی در فهرست آثار ملی این بنا تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود طبق قانون جرم به حساب می آید و مرتکب مشمول مجازات‌ های قانونی می شود.

وی مرمت و بازسازی این آثار را تنها با تائید و نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکان پذیر دانست و تصریح کرد: مراحل ثبت سایر عمارت‌های این استان نیز در دست اجراست و تا پایان سال تعداد زیادی از این عمارت ها به ثبت ملی می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: عمارت نعمتی از بناهای کوشک مانند است که خانه در وسط و در اطراف آن باغ است و دارای المان های خاصی از جمله فخری مدین برای شکست نور و کوران هوا استفاده و مربوط به دوره پهلوی است.
وی بیان کرد: عمارت نعمتی یکهزار و 76 متر مساحت، 8.23 متر ارتفاع، 46.16 متر طول و 27.35 متر عرض دارد که 120 سال پیش ( 1277 شمسی) توسط مرحومان حاج محمد جعفر و حاج باقر بهبهانی ساخته و در دهه 1330 به محمد جعفر نعمتی فروخته شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر