سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
فکرشهر: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اگر با تقويت حوزه رسانه فضا براي اصحاب رسانه باز شود و خبرنگاران اجازه افشاء يافته‌هاي خود را داشته باشند، جامعه ما شاهد بروز و ظهور فسادهايي مانند فساد سه هزار ميليارد توماني نمي‌شود.به گزارش فکرشهر، علي جنتي در آيين بزرگداشت روزخبرنگار در سالن همايش‌هاي مركز بين‌المللي رشد قشم گفت: هر اندازه حوزه رسانه در كشور تقويت شود به همان اندازه امور سالم و شفاف سازي مي‌شوند.
کد خبر: ۴۶۵۷
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۴

فکرشهر: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اگر با تقويت حوزه رسانه فضا براي اصحاب رسانه باز شود و خبرنگاران اجازه افشاء يافته‌هاي خود را داشته باشند، جامعه ما شاهد بروز و ظهور فسادهايي مانند فساد سه هزار ميليارد توماني نمي‌شود.

به گزارش فکرشهر، علي جنتي در آيين بزرگداشت روزخبرنگار در سالن همايش‌هاي مركز بين‌المللي رشد قشم گفت: هر اندازه حوزه رسانه در كشور تقويت شود به همان اندازه امور سالم و شفاف سازي مي‌شوند.

او با اشاره به اينكه خبرنگاران بواسطه ماهيت كارشان با عمق مسائل و مشكلات جامعه درگير هستند، گفت: هم مردم و هم مسوولان بايد قدردان زحمات خبرنگاران باشند، زيرا اطلاع رساني آنها از اين مسائل و مشكلات مي‌تواند ضعف‌ها و كاستي‌هاي مديريت‌ها را برملا كرده و باعث ارتقاء، توسعه و تكامل امور جامعه شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر نقش بي‌بديل اصحاب رسانه در آگاهي بخشي جامعه گفت: اگر معتقد به ارتقاء سطح فرهنگ جامعه هستيم، بطور قطع اهالي رسانه نقش اساسي در اين زمينه دارند، زيرا كار آنها در جهت سالم سازي، شفاف سازي و مقابله با فساد اداري و ساير ناهنجاري‌ها و نابساماني‌هاي اجتماعي قرار دارد.

به گفته او اصحاب رسانه زبان گوياي ملت‌ها هستند كه مي‌توانند زخم‌هاي جامعه را در بخش‌هاي مختلف شناسايي كرده و با معرفي آنها راه حل نيز ارائه كنند.

وزير فرهنگ و ارساد اسلامي ايفاي اين نقش خطير را از سوي رسانه‌ها منوط به وجود امنيت در فعاليت‌هاي رسانه‌اي دانست و گفت: خوشبختانه در كشور ما طبق قانون اساسي و قانون مطبوعات، اصحاب رسانه در بيان مسائل در چارچوب قانون آزاد هستند و آنها مي‌توانند مسائل و مشكلات جامعه را مطرح و براي آنها راه حل ارائه كنند.

براساس اين گزارش وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت توسعه رسانه در منطقه آزاد قشم تاكيد كرد و با اشاره به امكانات و امتيازات ويژه اين منطقه بخصوص معافيت‌هاي گمركي و مالياتي، خواستار ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي اين توسعه از جمله تاسيس چاپخانه مجهز و تاسيسات جانبي آن در جزيره قشم شد.

بنا به اظهار جنتي اگر افراد سرمايه گذار براي تاسيس اين چاپخانه در قشم حاضر به سرمايه‌گذاري شوند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارز موردنياز را براي واردات دستگاه‌هاي اين چاپخانه تامين خواهد كرد.

او همچنين بر آمادگي اين وزارتخانه براي برقراري دوره‌هاي آموزش روزنامه نگاري در قشم بخصوص از طريق دانشكده خبر تاكيد كرد و در باره مسائل معيشتي اصحاب رسانه‌ها در قشم نيز به برخي حمايت‌هاي قانوني اين وزارتخانه از رسانه‌ها بخصوص از طريق صندوق حمايت از هنرمندان و روزنامه نگاران اشاره كرد.

منبع: انتخاب

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر