دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۶۷۷
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۱

فکرشهر: دبیر حزب موتلفه در استان بوشهر گفت: استان بوشهر علیرغم ظرفیت‌ها اما از استان‌های ضعیف و عقب افتاده در زمینه توسعه‌ای است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالله فاتحی با تبریک هفته دولت، اظهار داشت: هر ساله هشتم شهریور سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر را هفته دولت نامگذاری می‌کنند و گرامی داشته می‌شود.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی موجود، افزود: در شرایط کنونی فشار سختی از نظر اقتصادی به مردم وارد شده است که ضرورت دارد دولت‌مردان فعالیتی در راستای حفظ آرامش در جامعه در حوزه اقتصادی تلاش کنند.

دبیر حزب موتلفه در استان بوشهر با اشاره به اینکه خدمات دولت در این هفته باید به مردم اعلام شود، خاطرنشان کرد: مسئولان در حوزه‌های مختلف باید پاسخگو باشند که چه برنامه‌ای برای بهبود وضع کنونی دارند.

وی با اشاره به اینکه معیشت درصد قابل توجهی از مردم استان بوشهر از طریق کشاورزی است، تصریح کرد: مشکل آب و فروش محصول از جمله مشکلات این بخش است که باید مسئولان در این هفته اطلاع‌رسانی کنند که چه کارهایی در راستای رفع این مشکلات انجام شده است.

فاتحی آب آشامیدنی را به عنوان مشکل عمده مردم در استان مطرح کرد و گفت: راه‌اندازی یک آب‌شیرین‌کن در شهر بوشهر نتوانسته پاسخگوی نیاز مردم باشد و دیگر شهرستان‌های استان نیز با مشکل کم آبی روبرو هستند و می‌طلبد با افزایش این آب‌شیرینکن‌ها برای بهبود این مشکل نیز تلاش شود.

رفع بیکاری نیازمند اقدامات بیشتر است

وی گرانی و بیکاری را دو معضل همه گیر کشوری خواند که در استان بوشهر نیز مردم با آن درگیر هستند و گفت: در زمینه بیکاری و اشتغال و جذب جوانان بومی در پارس جنوبی کارهایی انجام شده اما به دلیل کثرت بیکاران تحصیل‌کرده حل این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی مجدد و اقدامات بیشتر است.

دبیر حزب موتلفه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در زمینه گرانی و تورم انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در حوزه مبارزه با احتکار و گرانفروشی در این هفته به مردم گزارش دهند.

وی همچنین با اشاره به انتشار اخبار شناسایی انبارهای احتکار از سوی ارگان‌های نظارتی، خاطرنشان کرد: باید محصولات کشف شده وارد بازار شود تا مردم نیز آثار کشف انبارها را ببینند.

فاتحی با بیان اینکه پشتوانه این نظام مردم هستند و پیروی خاصی از روحانیت دارند، گفت: مقامات دولتی باید همفکری با نمایندگان مردم و نماینده ولی فقیه در خصوص راهکارهای رفع مشکلات معیشتی مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کردند، افزود: اکنون در نیمه سال قرار داریم و دولتمردان باید گزارش دهند که در راستا شعار سال چه فعالیتی انجام شده است.

تاثیر سیاه‌نمایی‌ها در جامعه به دلیل ضعف دولت‌ها

دبیر حزب موتلفه در استان بوشهر گفت: طبیعی است که توطئه دشمنان آثار منفی بر مشکلات مردم می‌گذارد اما اگر مدیران ما دست به دست هم دهند و با مردم دلسوزانه برخورد کنند می‌توانند از این بحران نیز سربلند بیرون بیایند.

وی با بیان اینکه منتقدین داخلی در همه دولت ها وجود دارد،بیان کرد: اگر دولت ها برنامه برای حوزه های مختلف در کشور داشته باشند حتی سیاه نمایی برخی مخالفین بر مردم اثر نخواهد کرد.

فاتحی با اعتراض به جناحی برخورد کردن مقامات دولتی در انتصابات مدیران، بیان کرد: انتصاب مدیران بر اساس نگاه سیاسی موجب می‌شود افراد توانمند موجب بی مهری قرار گیرند و از توانمندی آنها استفاده نشود.

انتصاب مشاورین جوان با نگاه جناحی

وی با بیان اینکه نقدی که در دولت نهم و دهم وارد بود در این دولت نیز تکرار شده است، افزود: جریان مشاورین جوان در دولت نهم و دهم اقدام شد که افرادی که با آنها هم جناح و همفکر بودند بعنوان مشاور جوان استفاده می شدند که این برنامه از اساس برای تشویق و تربیت نیروی جوان بسیار خوب است اما اشکالی که به دولت گذشته وارد بود به این دولت هم وارد است چرا که انتخاب ها بدون در نظر گرفتن توانمندی و تنها با نگاه جناحی انتخاب می شود.

دبیر حزب موتلفه در استان بوشهر در خصوص اجرای برنامه‌های توسعه محور در استان بوشهر، بیان کرد: در حوزه آبشیرین‌کن و برخی شرکت‌های دانش بنیان و زود بازده کارهای زیر بنایی صورت گرفته است اما فعالیت‌های صورت گرفته روشن و چشمگیر نیست که در جامعه نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر علیرغم ظرفیت‌ها اما از استان‌های ضعیف و عقب افتاده در زمینه توسعه‌ای است، عنوان کرد: راه آهن بوشهر یکی از گزینه‌هایی است که کمک خوبی به توسعه استان می‌کند که تا کنون به نتیجه نرسیده است.

فاتحی در خصوص وضعیت استان از نظر سیاسی و امنیتی اظهار کرد: استان بوشهر از نظر سیاسی و امنیتی جزو استان‌های آرام کشور است و نیاز چندانی به کار اساسی و مهم در این زمینه ندارد.

معاونت سیاسی آسانترین معاونت در استانداری است

وی در ادامه گفت: سپاه و اطلاعات و دیگر ارگان های امنیتی خلیج فارس را حفاظت و نگهبانی می کنند و کوچکترین فعالیت دشمن بدون پاسخ نمی ماند.

وی با بیان اینکه آسانترین معاونت در استانداری، معانت سیاسی، امنیتی و اجتماعی است، گفت: در کنار دستگاه های امنیتی مردم استان بوشهر چه شیعه و چه اهل سنت همراه نظام هستند و پاسدار کشور بوده اند.

وی گفت: امیدواریم دولت جمهوری اسلامی ایران بتواند به مردم نجیب استان بوشهر خدمات بیشتر و بهتری به ویژه در زمینه اشتغال و معیشت ارائه کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر