سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: امسال 45پایگاه و کمپ امدادی دراین استان در قالب طرح های ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت نوروزی آماده خدمات رسانی به میهمانان نوروزی هستند.
کد خبر: ۴۶۷
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۷

فکرشهر:  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: امسال 45پایگاه و کمپ امدادی دراین استان در قالب طرح های ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت نوروزی آماده خدمات رسانی به میهمانان نوروزی هستند.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم شعبان زاده روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد 21پایگاه درقالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی

شامل 14پایگاه جاده ای، پنج دریایی، یک کوهستان و یک پایگاه هوایی با 350 امدادگر از 26 اسفند تا 16 فروردین در خدمت مسافران نوروزی هستند.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش توان امداد و نجات هلال احمر برای ارائه مطلوب ترین و سریع ترین عملیات پاسخگویی به درراه ماندگان و آسیب دیدگان در تعطیلات، ایجاد اطمینان خاطر در طول مسیر و معرفی خدمات داوطلبانه و نمایش توان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.

شعبان زاده اضافه کرد: پارسال در طرح ملی امداد و نجات نوروزی استان بوشهر امداد گران هلال احمر در 174حادثه شرکت کردند که اقدام به امداد رسانی به یکهزار و 904 نفر کردند که در این حوادث یکهزار و 901نفر نجات یافته و یکهزار و 378 نفر نیز مصدوم شدند.

وی یادآور شد: همچنین در چهاردهمین طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی با شعار بی گدار به جاده نزنیم و ظریف برانیم نیز که امسال از 27 اسنفد تا 15 فروردین در استان بوشهر اجرا می شود 23 کمپ با مشارکت 250 عضو جوان جمعیت هلال احمر اجرا می شود.

شعبان زاده گفت: هدف از اجرای این طرح نمایش توان عملیاتی تیمهای بشر دوستانه اعضای جوانان در حمایت از زندگی انسانها، استفاده از فناوریهای نوین در کمک به سفری ایمن و کاهش تلفات انسانی مسافران، ترویج فرهنگ پیشگیری از طریق ارتقای سطح آگاهی عمومی مردم در امر سوانح و حوادث و معرفی قابلیت های اعضای جوان جمعیت در ارایه خدمات امدادی و بشر دوستانه است.

وی بیان کرد: توزیع بروشورهای حاوی هشدارهای ایمنی و بهداشتی، نقشه راه و معرفی نقاط حادثه خیز استان در قالب طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی در بین مسافران انجام می شود.

شعبان زاده یادآور شد: همچنین 23 خیمه نماز، فضای دوستدار کودک و تیم های سحاب که اعضای جمعیت هلال احمر با دوچرخه در سطح شهر در پارکها و محل تجمع مسافران نوروزی برای ارایه خدمات امدادی به مسافران رکاب می زنند از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح ملی ایمنی وسلامت نوروزی اجرا می شود.

وی در باره طرح فرشتگان رحمت نیز گفت: این طرح از 23بهمن تا 10 فروردین با هدف جمع آوری کمک های خیرین برای خانواده های بی سرپرست اجرا می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: با توجه به وقوع دو زمین لرزه در سال جاری در تلاشیم کمک های قابل توجهی به خانوارهای آسیب دیده در منطقه شنبه شهرستان دشتی و دشتستان ارایه کنیم.

شعبان زاده بیان کرد: پارسال هشت هزار و 500 خانوار در استان بوشهر زیر پوشش طرح ملی فرشتگان رحمت قرار گرفت و ارزش ریالی اقلام اهدایی به این خانوار 9 میلیارد ریال بود.

وی یادآور شد: مواد غذایی، آجیل، شیرینی، پوشاک، مواد شوینده، برنج، روغن، قند، حبوبات، چای و ماکارونی از جمله مواد توزیع شده در بین خانوارهای زیر پوشش این طرح است.

شعبان زاده از خیرین استان بوشهر خواشت برای کمک رسانی به خانوارهای بی سرپرست و نیازمند در طرح ملی فرشتگان رحمت شرکت کنند. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر