چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: 30 درصد ازمجموع صید میگوی شناورها درمدت یک هفته براساس میزان صید آنها به صورت خرده فروشی به مردم و70 درصد بقیه به تعاونی و شرکت های عمل آوری اختصاص می یابد.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان بوشهر افزود: طبق این تصمیم شیلات باید این سهمیه را برای هر اسکله مشخص و با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت سقف قیمتی برای میگوی درجه یک و درجه دو تعیین کند.
کد خبر: ۴۶۸۰
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: 30 درصد ازمجموع صید میگوی شناورها درمدت یک هفته براساس میزان صید آنها به صورت خرده فروشی به مردم و70 درصد بقیه به تعاونی و شرکت های عمل آوری اختصاص می یابد.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان بوشهر افزود: طبق این تصمیم شیلات باید این سهمیه را برای هر اسکله مشخص و با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت سقف قیمتی برای میگوی درجه یک و درجه دو تعیین کند.

وی اضافه کرد: برای انجام این اقدامات کمیته ای تشکیل می شود که در کنار اتحادیه تعاونی صیادان بر این امر نظارت جدی و دقیق داشته باشد تا دیگر نیازی به تصمیم ها و اقدامات سختگیرانه در این زمینه نباشد.

سالاری ادامه داد: این تصمیم ها به صورت موقتی و برای یک هفته اجرا می شود تا در روند عرضه و تقاضا تصرف کمتری شود اما در صورت نیاز این روند ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: کار کمیته نظارتی از امروز عصر آغاز می شود و این کمیته باید با حضور فیزیکی در بازار هر دو روز یک بار گزارشی از نحوه اجرای تصمیم ها و تاثیر آنها در بازار میگوی استان بوشهر به معاونت برنامه ریزی استانداری ارائه کند.

استاندار بوشهر گفت: این تصمیم ها برای همه شهرستان های استان بوشهر است اما این اختیار به فرمانداران تفویض می شود که در صورت منطقی بودن قیمت ها در بازار شهرستانی و اعتراض نداشتن مردم در این زمینه، این تصمیم ها را اجرا نکند.

وی اظهار کرد: هرگونه کوتاهی و کاستی در اجرای این تصمیم ها تاثیراتی منفی در بازار میگوی استان بر جای خواهد گذاشت.

سالاری یادآور شد: باید واقعیت های بازار میگو را ببینیم و با وجود شایعات پخش شده مبنی بر کاهش بالای صید میگو به دلیل صیدهای غیرمجاز، صید میگوی امسال براساس آمار موجود کم نبوده است.

وی اضافه کرد: اگرچه میگوی صید شده در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است اما در مقایسه با میانگین صید در طول 10 سال گذشته کاهشی در این زمینه مشاهده نمی شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در این نشست گفت: قیمت میگو دراین استان بالاست و با این قیمت تعاونی های فرآوری سودی از خرید میگو و عمل آوری این کالا نمی برند.

عباس تابش با بیان این که قیمت تمام شده مشخصی برای میگو وجود ندارد، افزود: صیادان به ارزانی میگو و مصرف کنندگان به گرانی آن معترض هستند و از آنجا که این مشکل را سال گذشته نیز داشتیم، مقرر شد مطالعه طرح قیمت تمام شده ماهی و میگو دریایی در استان بوشهر تهیه شود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، اداره کل آموزش و پژوهش استانداری کمک کند این طرح هرچه زودتر تکمیل شود تا از شرایط موجود گذر کنیم. 
منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر