سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۰۲۵
سه‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

فکرشهر:  به مناسبت بزرگداشت روز بهورز طی مراسمی از بهورزان شهرستان دیر تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر صبح سه‌شنبه در این مراسم با تبریک این روز خجسته از بهورزان به عنوان پیام آوران بهداشت و سلامت یاد کرد واظهار داشت: بهورزان سردمداران نهضت بهداشت ودرمان هستند که در اقصی نقاط کشور و در دور افتاده‌ترین نقاط و روستاها کارهای بزرگی را به دوش گرفته‌اند.

احمد آخوندی افزود: بهورزان با آموخته‌ها، تجربه‌ها و ارتباط عمیق و موثر خود، طی سال‌های طولانی نقشی کم‌نظیر در سامان و گسترش خدمات بهداشتی سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم و روستاها ایفا کرده‌اند.

 وی ارتقا سطح سلامت جامعه را نتیجه تلاش بهورزان دانست و گفت: ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در مناطق روستایی وابسته به کار بهورزان است و خدمات ارائه شده توسط بهورزان باعث بالا رفتن شاخص‌های بهداشتی و ارتقای سلامت افراد جامعه می‌شود‎.‎

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: طی سال‌های اخیر و با اجرای طرح تحول سلامت و افزایش برنامه‌ها ، خدمات بهورزان نیز گسترش یافته است.

وی گفت: انجام مراقبت تمامی گروه‌های سنی، واکسیناسیون، بهداشت محیط و حرفه ای، بهداشت خانواده، بهداشت روان، مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیر واگیر ، آموزش بهداشت و بهداشت مدارس از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های بهورزان در خانه‌های بهداشت است.

آخوندی تصریح کرد: کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار و کودکان، جلوگیری از عوارض حاملگی های متعدد، کاهش بار بیماری‌ها، ارتقای سطح سواد سلامت جامعه، ارتقای بهداشت محیط و...از جمله مهمترین دست‌آوردهای فعالیت بهورزان است.

در پایان مراسم به پاس قدردانی از زحمات صادقانه پیام آوران سلامت وتندرستی از بهورزان شهرستان دیر  با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.

سالروز افتتاح اولین خانه بهداشت و آغاز به‌ کار نظام شبکه بهداشتی‌ درمانی در ایران به‌ عنوان روز ملی بهورز نامگذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر