جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرمانده انتظامی استان به نقل از وزارت کشور اعلام کرد:
فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: براساس آخرین ارزیابی و گزارش وزارت کشور، بوشهر بعنوان بهترین استان کشور از نظر شاخص های امنیتی و کاهش جرایم معرفی شده است...
کد خبر: ۴۷۰۴
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: براساس آخرین ارزیابی و گزارش وزارت کشور، بوشهر بعنوان بهترین استان کشور از نظر شاخص های امنیتی و کاهش جرایم معرفی شده است.

به گزارش فکرشهر، سردار حیدر عباس زاده در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه پلیس استان بوشهر افزود: از ابتدای امسال تاکنون جرایم خشن و سخت در این استان 34درصد کاهش و کشف جرایم خشن نیز 111درصد افزایش یافته است.

وی یادآورشد: موفقیت پلیس استان بوشهر در کاهش جرایم خشن درحالی است که این شاخص در مدت مشابه پارسال فقط یک درصد ثبت شده بود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: از مصادیق جرایم خشن قتل، آدم ربایی، گروگان گیری، سرقت مسلحانه، سرقت و تجاوز به عنف است که توفیقات کسب شده در این زمینه عملکرد خوبی را برای مجموعه پلیس و رضایت مندی عمومی در پی داشته است.

عباس زاده ادامه داد: عملکرد پلیس استان بوشهر در زمینه کشف قتل با رشد 173درصدی روبرو است و در سرقت های مسلحانه نیز که فراوانی آن امنیت عمومی را برهم خواهد زد در وقوع 30درصد کاهش و در کشفیات آن 157درصد رشد نشان می دهد.

وی گفت: موفقیت مرداد ماه امسال پلیس در انهدام باند سارقان مسلح پس از تبادل آتش و درگیری 30ساعته بین پلیس با سارقان که منجر به دستگیری 10نفر از سارقان و کشف هفت دستگاه خودرو و مقادیر قابل توجهی از کالاهای سرقتی شد از جمله اقدام های موفق پلیس به شمار می رود. 

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: در زمینه تجاوز و سرقت به عنف نیز به ترتیب 67 و 63درصد کاهش و در کشفیات این جرایم به ترتیب 113 و 132 درصد افزاش نشان داده می شود.

وی اظهارداشت: عملکرد پلیس استان بوشهر در زمینه سرقت های مختلف نیز با 16درصد کاهش و کشفیات 106درصدی در مدت 143 روز سپری شده امسال رقم خورده است.

سردار عباس زاده گفت: در مدت یادشده یکهزارو 562 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان بوشهر کشف و ضبط شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کشفیات 157درصد رشد دارد .

وی افزود: در کشف سلاح و مهمات جنگی نیز که از ریشه های ناامنی است با رشد 23درصدی و قاچاق سوخت نیز با کشف 65درصدی روبرو هستیم.

فرماند انتظامی استان بوشهر گفت: شمار متوفیان سوانح رانندگی به رغم افزایش سفرها با پارسال مساوی است و در زمینه کشف تجهیزات ماهواره ای نیز 70درصد افزایش یافته است .

عباس زاده ادامه داد: برخورد با بدحجابی مقوله ای جدی برای پلیس است و شنای مختلط در دریا نیز با تعامل خوب و همراهی مردم با پلیس مشکلی وجود ندارد.

وی با قدردانی از تعامل مثبت اصحاب رسانه با پلیس این استان یادآورشد: امنیت مقوله ای جمعی است که پلیس یک وجه آن است و رسانه ها نیز از ارکان اساسی و موثر تحقق این مهم هستند که خبرنگاران به خوبی در ایفای نقش خود خوش درخشیده اند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر