جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرتعاون روستایی استان بوشهر گفت: دولت با پرداخت وجه خرید توافقی گوجه فرنگی کشاورزان دشتستانی به تعهدش عمل کرد.به گزارش فکرشهر، علی قنبری در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش قیمت محصول گوجه فرنگی و نبود مشتری در خردادماه امسال باعث شد تا دولت برای جلوگیری از زیان گوجه کاران اقدام به خرید محصول آنان کند.وی گفت: در این راستا سه مرکز خرید گوجه فرنگی در شهرهای کلمه، بوشکان و برازجان شهرستان دشتستان توسط شرکت های تعاونی تولیدی این مناطق ایجاد و اقدام به خرید افزون بر چهار هزار و 572 تن گوجه فرنگی کردند.
کد خبر: ۴۷۲۶
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۵

فکرشهر: مدیرتعاون روستایی استان بوشهر گفت: دولت با پرداخت وجه خرید توافقی گوجه فرنگی کشاورزان دشتستانی به تعهدش عمل کرد.

به گزارش فکرشهر، علی قنبری در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش قیمت محصول گوجه فرنگی و نبود مشتری در خردادماه امسال باعث شد تا دولت برای جلوگیری از زیان گوجه کاران اقدام به خرید محصول آنان کند.

وی گفت: در این راستا سه مرکز خرید گوجه فرنگی در شهرهای کلمه، بوشکان و برازجان شهرستان دشتستان توسط شرکت های تعاونی تولیدی این مناطق ایجاد و اقدام به خرید افزون بر چهار هزار و 572 تن گوجه فرنگی کردند.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر افزود: نرخ خرید گوجه فرنگی از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم سه هزار ریال تعیین شده بود.

قنبری گفت: در این ارتباط امروز 13میلیارد و 716 میلیون و 852 هزار ریال به صورت چک لیست از طریق بانک های عامل به حساب کشاورزان واریز شد.

وی با بیان این که این اقدام در راستای تنظیم قیمت محصول در بازار و سیاست حمایتی دولت انجام شد افزود: در استان بوشهر سالانه بیش از 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج فصل تولید می شود که به دلیل نبود صنایع جنبی و فراوری این محصول کشاورزان برای فروش محصول خود همواره با مشکل جدی رو برو می شوند.

قنبری گفت: در طرح خرید تضمینی خرمای نخلداران دشتستانی نیز که از یازدهم مرداد جاری آغاز شده تاکنون حدود پنج هزار تن محصول سال گذشته باغ داران خریداری شده است و خرید تا یکم شهریور امسال ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر