جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه جم بر لزوم اصلاح فرهنگی عروسی و عزاداری در شهرستان جم تاکید کرد.به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمد گنجی در نشست شورای فرهنگ عمومی جم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده و همه باید در راستای تحقق منویات معظم‌له اهتمام ورزیم.وی با الگو قرار دادن ازدواج فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) خاطرنشان کرد: مسیر فرهنگ ما از مسیر اصلی خود خارج شده است و دختران و پسران ما روی به فرهنگ غرب آورده و از غرب پیروی می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۳۲
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: امام جمعه جم بر لزوم اصلاح فرهنگی عروسی و عزاداری در شهرستان جم تاکید کرد.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمد گنجی در نشست شورای فرهنگ عمومی جم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده و همه باید در راستای تحقق منویات معظم‌له اهتمام ورزیم.

وی با الگو قرار دادن ازدواج فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) خاطرنشان کرد: مسیر فرهنگ ما از مسیر اصلی خود خارج شده است و دختران و پسران ما روی به فرهنگ غرب آورده و از غرب پیروی می‌کنند.

امام جمعه جم افزود: با پیروی کردن از فرهنگ غرب تعامل و همکاری و صمیمیت در خانواده‌ها کم شده است.

وی با اشاره به مراسم‌های مرگ در شهرستان جم یادآور شد: متاسفانه مراسمات فاتحه در شهرستان زیاد شده و حتی برای شخص فوت شده چهلم و سالگرد می‌گیرند.

گنجی اضافه کرد: هیچ یک از معصومین(ع)، مراسم چهلم نداشته‌اند به جز امام حسین (ع) که امیدواریم مردم ما از این فرهنگ دست برداشته و حداقل یک هفته برای شخص فوت کرده مراسم برگزار کنند.

وی گفت: در مراسمات فاتحه، همسایه‌ها باید در یک هفته برای خانواده عزادار غذا بیاورند ولی با فرهنگ اشتباه ما خانواده داغدیده باید ناهار و شام دهد که در دین اسلام این غذا را حرام می‌داند و مردم در مراسمات نباید زیاده‌روی کنند.

امام جمعه جم با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان افزود: خانواده‌ها باید مهریه را کم کنند.

گنجی خاطر نشان کرد: در دو سال قبل از کسانی که مهریه کم داشتند تقدیر کردیم و آنها را به قید قرعه رایگان به مشهد مقدس فرستادیم و امسال هم ان‌شاالله از کسانی که در سال 93 مهریه کم داشته‌اند تقدیر به عمل می‌آید.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر