پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به مناسبت روز جهانی اکوتوریسم؛
کد خبر: ۴۷۹۰۱
جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۱

فکرشهر:  دومین تور پرنده نگری به مناسبت روز جهانی اکوتوریسم و آبزیان به همت انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت گناوه با حضور جمعی از دوستداران طبیعت در ساحل این بندر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سالانه هزاران پرنده از انواع مختلف پرندگان فصل پاییز و زمستان خود را در استان بوشهر و سواحل زیبای آن سپری میکنند که در بین این پرندگان گونه هایی از پرندگان کم یاب و در حال انقراضی نیز وجود دارند.

دومین تور پرنده‌نگری صبح جمعه به همت انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت گناوه با حضور دوستداران طبیعت و محیط زیست در ساحل زیبای این بندر برگزار شد.

محمد تولیده رئیس اداره محیط زیست گناوه و دیلم گفت: محیط زیست یک امانت در دست ما انسان‌ها است و باید با حفاظت از طبعیت  آن را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

وی گفت: متاسفانه سال‌های گذشته تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر به گناوه برای گذراندن فصل پاییز و زمستان مهاجرت می‌کردند ولی امسال با شروع فصل پاییز تعداد این پرندگان خیلی کمتر شده است.

غلامرضا نعمتی مسئول انجمن یاوران سبز اندیش  طبیعت گناوه گفت: هدف از  برگزاری تور های گردش گری و پرنده نگری اشنایی شهروندان با ظرفیت های اکوتوریسم شهرو ترویج و اشاعه فرهنگ دوستی با محیط زیست و گسترش فعالیت‌های گردشگری و اهمیت و حفاظت از محیط زیست و ابزیان و پرندگانی که در معرض خطر هستند است.

وی افزود: از جمله این تهدیدات زیست محیطی که ابزیان را تهدید میکند ورود فاظلاب شهری به دریا است که باعث آلوده شدن زیستگاه آبزیان و پرندگان شده است.

اردشیر شمسی زاده فعال محیط زیست گناوه در این تور گفت: در مورد تنوع پرندگان متاسفانه محیط زیست دست‌خوش بلاهای است که انسان‌ها بوجود آورداند و به همین خاطر تعداد پرندگان مهاجر خیلی کم شده است و دیگر به ندرت می‌توان پرندگان نادر و کم یاب را در سواحل استان مشاهده کرد.

وی افزود: در شهرستان گناوه پرنده نادر و کمیابی به نام گیلانشاه مشاهده شده که در زمره پرندگان حفاظت شده جهانی است و نسل این پرنده در حال انقراض است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر