جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۸۰۳
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۷

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در استان بوشهر ۷۰ درصد واجدین شرایط تعویض کارت‌های ملی قدیمی کارت‌های خود را تعویض کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، اسکندر پاسالار پیش‌ازظهر یکشنبه در نشست با فرماندار و مسئولان گناوه در محل این فرمانداری اظهار داشت: در سال آینده خدمات الکترونیکی با کارت ملی هوشمند ارائه خواهد شد است و لذا همه افراد بالای ۱۵ سال برای تعویض کارت های ملی قدیمی به هوشمند اقدام کنند.

وی افزود: در استان بوشهر ۷۰ درصد واجدین شرایط تعویض کارت‌های ملی قدیمی کارت‌های خود را تعویض کرده‌اند و ۳۰ درصد باقی مانده فقط تا پایان سال فرصت دارند نسبت به تعویض کارت خود اقدام کنند.

پاسالار گفت: همه مراکز ثبت احوال و دفاتر خدمات دولتی آمادگی ارائه خدمت برای تعویض کارت های ملی قدیمی به هوشمند به همشهریان را دارند.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: برای روستاییان پایگاه‌ها و ایستگاه‌های سیار بصورت متمرکز در نظر گرفته شده که با هماهنگی دهیاران روستاها ، در روستا به ارایه خدمات تعویض کارت ملی قدیمی به هوشمند می پردازند.

وی گفت: به دلیل اینکه جامعه شهری بندر گناوه رفت و آمدهای زیادی در حوزه دریانوردی دارند  پایگاه سیار خود را در محلی که رفاه ملوانان باشد مستقر کردیم تا بتوانیم ارایه خدمت بهتری به ملوانان عزیز  بدهیم.

پاسالار تصریح کرد: باتوجه به اینکه حدود ۳۰ درصد مردم شهرستان گناوه کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند باید اطلاع رسانی گسترده  در این زمینه و برای این افراد صورت گیرد.

وی گفت: تعیین مهلت ثبت وفات ۱۰ و ولادت ۱۵ روزه است که لازم است مردم عزیز در توجه به این امر  کوتاهی نکنند.

فرماندار گناوه نیز گفت: نگاه به ثبت احوال نگاه ویژه‌ای است و فضای مجازی می‌توانند در امر تعویض کارت‌های ملی و اطلاع رسانی در این مورد کمک زیادی کنند.

سید علی پاکنژاد اظهار داشت: دانشگاها و موسسات آموزش عالی و مدارس باید به اداره ثبت احوال برای تعویض کارت‌های ملی قدیمی به هوشمند کمک کنند.

وی افزود: با توجه به آمار موجود و فرهنگ سازی انجام شده در سال‌های گذشته در زمینه ثبت فوت در گناوه  تقریبا به روز هستیم و مردم همکاری خوبی با اداره ثبت احوال دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر