پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده زیرساخت‌های مخابراتی، اینترنتی  در بخش‌های مختلف دراستان بوشهر امسال توسعه می‌یابد ومشکلات این حوزه‌ها برطرف می‌شود.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری  در نشست با وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و مسئولان شرکت‌های مختلف تلفن همراه ایران ضمن تشریح  توانمندی و ظرفیت‌های استان بوشهر گفت:  استان بوشهر از جهت استفاده سرانه از خدمات اینترنت ، تلفن همراه و خرید اینترنتی روستایی در کشور حائز رتبه نخست است.
کد خبر: ۴۹۰۰
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده زیرساخت‌های مخابراتی، اینترنتی  در بخش‌های مختلف دراستان بوشهر امسال توسعه می‌یابد ومشکلات این حوزه‌ها برطرف می‌شود.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری  در نشست با وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و مسئولان شرکت‌های مختلف تلفن همراه ایران ضمن تشریح  توانمندی و ظرفیت‌های استان بوشهر گفت:  استان بوشهر از جهت استفاده سرانه از خدمات اینترنت ، تلفن همراه و خرید اینترنتی روستایی در کشور حائز رتبه نخست است.

وی  با بیان اینکه زیرساخت‌های فعلی استان بوشهردر تلفن همراه و اینترنت نامناسب است تصریح کرد: با توجه به  نامناسب بودن زیر ساخت‌های تلفن همراه و اینترنت با علاقمندی و ظرفیت مردم استان بوشهر لازم است زیرساخت‌های اینترنت، نسل‌های جدید تلفن همراه و  ظرفیت‌های تلفن ثابت در سطح استان بوشهر افزایش یابد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ظرفیت آنتن دهی تلفن‌های همراه در استان بوشهر افزایش می‌یابد گفت: بمنظور افزایش ظرفیت آنتن دهی تلفن‌های همراه در استان بوشهر 43دستگاه BTS  تلفن ایرانسل و رایتل امسال در استان بوشهر نصب می‌شود.

دکتر سالاری با بیان اینکه تمامی مشکلات یک روزه حل نمی‌شود، رسیدگی به بخش زیرساخت در توسعه و رفاه مردم بوشهر را خواستار شد.

وی بربهسازی شبکه تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات اینترنت، وایمکس، پیاده‌سازی و استقرار دولت الکترونیک، دفترپیشخوان و توسعه دفاترICT  روستایی  تاکید کرد.

 دراین نشست  محمود واعظی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در زمینه برنامه‌های آتی و آمادگی‌های استان و اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه با استاندار و مدیران استانی تبادل نظر کرد.

ظرفیت مسیر انتقال دیتا و پهنای باند ورودی استان از طریق توسعه ظرفیت ترانسمپشن در مسیر اصفهان – شیراز – بوشهر ، افزایش ظرفیت انتقال دیتا و پهنای باند استان و پشتیبانی خدمات اینترنت استان بوشهر از طریق تقویت وتوسعه اتصال لینک‌های دیتای استان بوشهر به درگاه‌های خوزستان و هرمزگان ، ارتقا آنتن‌دهی و ظرفیت و پوشش کامل خدمات اینترنت توسط شرکت مبین‌نت از طریق نصب تجهیزات لازم توسط شرکت مخابرات ایران ، ارتقا و تعویض سیستم و تجهیزات نصب شده شرکت ایرانسل دراستان بوشهراز جمله مصوبات این  نشست بود.

نصب 28 دستگاه BTS توسط شرکت ایرانسل و 15 عدد توسط رایتل ، نوسازی تجهیزات شبکه و بهسازی بستر و زیرساخت موجود شرکت همراه اول جهت استقرار نسل‌های 3 و 4 تلفن همراه در سه شهرستان باقی مانده استان بوشهر، ترمیم و تعویض شبکه کابلی شهربوشهر برای افزایش ظرفیت واگذاری تلفن همراه ثابت و بهبود وضعیت خدمات از دیگر مصوبات نشست استاندار بوشهر با وزیرارتباطات و فنآوری اطلاعات بود.

افزایش دفاترICT روستایی از 170به 220 دفتر، و تخصیص اعتبار برای ارتقا تجهیزات دفاتر مذگور و افزایش خدمات دفاتر یاد شده از 320 به 700 خدمت، استقرار نماینده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در استان برای مدیریت تداخل فرکانس‌ها، پایش مستمر شرکت‌های توزیع کننده خدمات اینترنتی و ارائه خدمات به وارد کنندگان تجهیزات مخابراتی و قرار گرفتن 87 روستا تحت پوشش  اینترنت بی‌سیمی(wifi) از دیگر مصوبات این نشست بود که امسال اجرایی می‌شود.

بستر سازی برای اتصال تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به فیبر نوری بصورت شبکه داخلی برای اجرای دولت الکترونیک در استان، تعیین استان بوشهر به‌عنوان استان پیشرو در تحقق و پیاده‌سازی دولت الکترونیک، برنامه‌ریزی برای واگذاری تلفن ثابت به تمامی روستاهای بین 5 تا 20 خانوار استان بوشهراز مصوبات دیگر این نشست بود.
منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر