پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۳۷۲
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

فکرشهر:  مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در ارزیابی کشوری امسال مدارس در برنامه تعالی مدیریت مدرسه، شش مدرسه استان موفق به کسب عنوان ممتاز شدند.

به گزارش فکرشهر از مهر، ناصر کرمی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد تعالی مدیریت مدرسه استان بوشهر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان دو هزار ۳۶۰ مدرسه دارد اظهار داشت: همه مدارس استان باید برنامه عملیاتی سالانه داشته باشند.

کرمی ادامه داد: این برنامه در دوره ابتدایی براساس طرح تدبیر و در دوره متوسطه اول و دوم باید براساس مدل تعالی مدیریت مدرسه تنظیم شود.

وی تصریح کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه برای همه مدارس دوره متوسطه اول و دوم لازم الاجراست و مدارس موظف به اجرای آن خواهند بود.

کرمی با بیان اینکه یکی از موارد مورد تاکید در بازدیدهای میدانی در شهرستان ها و مناطق آموزشی، برنامه عملیاتی سالانه خواهد بود یادآور شد: برنامه عملیاتی سالانه باید بر روی میز مدیر مدرسه موجود باشد و مدیر مدرسه آن را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد و نبود برنامه عملیاتی در هر مدرسه هیچ توجیهی نخواهد داشت.

این مقام مسئول ابراز داشت: در ارزیابی کشوری امسال مدارس در برنامه تعالی مدیریت مدرسه، ۶ مدرسه استان موفق به کسب عنوان ممتاز شدند و انتظار داریم که این آمار در سال جاری به ۲۵ مدرسه برسد.

لزوم رفع ضعف‌های آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برنامه تعالی مدیریت مدرسه یک الگوی کامل و همه جانبه در آموزش و پرورش است که برای پیشرفت و نتیجه بخش بودن این برنامه نیاز به مشارکت بین بخشی است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف مورد توجه در آموزش و پرورش نیاز به برنامه محوری است و برنامه تعالی مدیریت مدرسه با اصلاحات انجام شده از موفق ترین برنامه های ممکن است و این برنامه مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش بوده و هست.

این مقام مسئول برنامه ریزی را در عملیاتی کردن برنامه ها مهم قلمداد کرد و گفت: خلاقیت مدیر در بهره گیری از ظرفیت های دانش آموزان، همکاران، اولیاء، فضا و سازمان های مرتبط با آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است.

کرمی اضافه کرد: برای برطرف نمودن ضعف های آموزشی استان باید در مسیر برنامه محوری پیش رفت و برای طی کردن مسیر آموزشی و پرورشی در قالب برنامه های نظیر برنامه تعالی مدیریت مدرسه و طرح تدبیر  باید کوشید  تا از دیروز خود بهتر باشیم.

توسعه مشارکت دانش آموزان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه یک برنامه جامع است که همه حوزه ها را در بر می گیرد و فقط محدود به موارد آموزشی نیست و همکاری و همراهی تمامی بخش های و حوزه ها را طلب می نماید.

حسین درتاج ادامه داد: ترویج و تقویت سیستم خودارزیابی مدارس، توسعه مشارکت دانش آموزان، دبیران و اولیا دانش آموزان در فعالیت های مدارس و مدرسه محوری از جمله اهداف برنامه تعالی مدیریت مدرسه است.

 

وی افزود: برنامه تعالی مدیریت سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاه تعالی بخش، مدرسه محوری و مشارکت جویی را فراهم آورد تا با تکیه بر رویکرد برنامه محوری و ارائه بازخوردهای مستمر، یادگیری مؤثر را نهادینه کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اجرای این برنامه به زیر ساخت هایی چون مطالعه کافی، روابط انسانی بالا و داشتن استعداد برای ایجاد انگیزش در اطرافیان نیاز دارد خاطر نشان کرد: برخلاف تصور به هیچ وجه هزینه بالایی برای موفقیت در برنامه تعالی مدیریت مدرسه لازم نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر