جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
شرایط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای موسیقی در استان؛
فکرشهر: این مقام مسئول در خصوص نوع مجوزها تاکید کرد: گروه های موسیقی خارج استان که متقاضی اجرا در استان هستند باید دارای مجوز وزارت باشند و همچنین گروه های دارای سبک ...
کد خبر: ۴۹۷۹
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۹

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به مذاکرات بعمل آمده با سفیر اتیوپی در استانداری بوشهری بزودی مقدمات برگزاری هفته فرهنگی بوشهر در این کشور فراهم خواهد شد و هنرمندان استان در رشته های مختلف به اجرای برنامه می پردازند.

به گزارش فکرشهر، دکتر ماحوزی در نشست هم اندیشی با اهالی موسیقی استان افزود: با عنایت به مقررات موجود انشاله بزودی انجمن موسیقی بوشهر با هیئت مدیره جدید آغاز بکار خواهد نمود.

وی ادامه داد: اگر چه از اعتبار دو ساله انجمن فعلی چند ماهی باقی مانده است، اما نظر به مذاکراتی که با رئیس انجمن موسیقی کشور داشتم و توافق رئیس کنونی انجمن موسیقی بوشهر مبنی بر تسریع در تغییرات اعضا هیئت مدیره، بزودی برابر مقررات اعضا جدید انتخاب خواهند شد.

دکتر ماحوزی اظهار کرد: راه اندازی خانه موسیقی نیز از اولویت های کاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان می باشد که بزودی برابر مقررات مقدمات راه اندازی آن فراهم خواهد شد.

ماحوزی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر از کنسرت های موسیقی دارای مجوز حمایت لازم را خواهد کرد، گفت: بنده از طرفداران ویژه موسیقی هستم و معتقدم این هنر مورد قبول جامعه و مردم است و ارزش ویژه ای دارد؛ وقتی ما از برخی پتانسیل ها همچون سالن، هنرمند خوب، استاد موسیقی و مخاطب علاقه مند بهرمند هستیم، چرا از این ظرفیت استفاده صحیح را نکنیم؟و قطعا بهتر است از اینکه خدای ناکرده، هنرمند ما در مسیری سوق داده شود که همراه با لهو و لعب و مسائل دیگر است.

این مقام مسئول در خصوص نوع مجوزها تاکید کرد: گروه های موسیقی خارج استان که متقاضی اجرا در استان هستند باید دارای مجوز وزارت باشند و همچنین گروه های دارای سبک پاپ در درون استان نیز جهت اجرا در داخل استان می بایست دارای مجوز از تهران باشند.

ماحوزی ادامه داد: گروه های فعال در استان که دارای سبک موسیقی بومی بوده مجوز آن ها جهت اجرا در استان و یا سایر استان ها از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر صادر خواهد شد.

دکتر ماحوزی در ادامه ضمن مخالفت با تفکیک جنسیتی در سالن های موسیقی خاطر نشان ساخت: من تفکیک جنسیتی در سالن های تماشای موسیقی را توهین به کیان و قداست خانواده می دانم و با آن مخالفت صریح دارم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به حمایت و پشتیبانی استاندار از برنامه های فرهنگی و هنری بخصوص موسیقی، این توفیق را ارزشمند برشمرد و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با برنامه ریزی لازم در سایر مناسبت های مختلف نهایت بهره برداری را از ظرفیت های موجود ببریم.

وی در پاسخ به سئوال تعدادی از هنرمندان مبنی بر کمبود فضا و مکان لازم جهت تمرین موسیقی، اظهار کرد: سالن اجتماعات اداره کل در روزهایی که فاقد برنامه است در اختیار هنرمندان خواهد بود که امیدوارم بزودی جهت تامین فضای بهتر و بیشتر تمهیداتی اتخاذ گردد.

ماحوزی در جمع بندی سخنان خود، تقویت ظرفیت ها و زیر ساخت ها و همچنین انسجام درونی هنرمندان و گرو های موسیقی را از عوامل موفقیت در کار هنری ذکر و خواستار همکاری بیش از پیش هنرمندان با اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی شد.

در این نشست همچنین دکتر مظفری معاون فرهنگی اداره کل و کروبی مشاور مدیرکل، در سخنانی بر لزوم همدلی وحضور بیشتر هنرمندان در فعالیت های هنری تاکید و دخالت و همکاری هنرمندان در کاهش چالش های حوزه موسیقی را خواستار شدند.

اظهار نظر فردی هنرمندان و اهدا لوح سپاس موسسه «دی باذر» به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به جهت همکاری در برپایی کنسرت علیرضا قربانی از دیگر برنامه های جنبی این نشست بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر