جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۸۰۳
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

فکرشهر:  شهردار خارگ از توسعه زیرساخت‌ها در این جزیره خبر داد و گفت: بهسازی و نوسازی معابر عمومی جزیره خارگ بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحمید صفایی سه‌شنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی اظهار داشت: اقدامات یکساله شورا و شهرداری خارگ با همفکری و همراهی اهالی شریف جزیره خارگ صورت گرفته است که باعث شکوفایی حوزه مختلف در این بخش ویژه شده است.

وی افزود: در ورود اولیه به شهرداری شاهد عدم وحدت رویه در شهرداری بودیم که به لطف خدا توانستیم مجموعه را به سمت همدلی و هم افزایی سوق دهیم و مطالبات پرسنلی را کاهش دادیم و سبب رضایت‌مندی حداکثری در حوزه داخلی شهرداری شدیم که در حوزه میز خدمت از سوی استانداری بعنوان بهترین ارگان خدمت رسان شهرداری خارگ انتخاب شد.

شهردار خارگ با اشاره به مشکلات مالی و عدم ثبت اسناد مالی و بسته شدن دفتر در سال های ٩۵ و ٩۶ تصریح کرد: توانستیم با یک برنامه ریزی مدون در کمتر از چند ماه بانظارت مستمر شهرداری تمامی اسناد را ثبت کنیم و هم اکنون اسناد مالی بصورت مستند ثبت و شفاف است و برای اولین بار توانستیم تفریق بودجه مالی شهرداری خارگ ثبت کنیم.

صفایی گفت: در سطح شهر با مشکلات عمرانی متعددی مواجه بودیم که رصد مشکلات را بصورت ریز و درشت مد نظر قرار دادیم، بعنوان مثال برای یک لکه گیری ساده سه ماه پروژه به طول انجامیده بود که این شایسته اهالی شریف خارگ نبود.

وی ادامه داد: کارخانه آسفالتی که سه سال از مدار خارج و این سرمایه کلان از چرخه درآمد زایی شهرداری خارج بود، بهسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات با کمترین هزینه و زمان ممکن راه اندازی شد و شاهد رفع مشکلات حوزه عمرانی بودیم.

مدیریت ارشد شهری خارگ تصریح کرد: بهسازی و نوسازی معابر عمومی جزیره خارگ را با قید فوریت در دستور کار قرار دادیم و بالای ٧٠ درصد پیشرفت کاری داشتیم و در حوزه خدمات شهری بعد از ١۶ سال از تاسیس این شهرداری تاکنون این جزیره فاقد ایستگاه و تجهیزات آتش‌نشانی و انبار آذوقه بود که به لطف خدا توانستیم این دو پروژه را عملیاتی کنیم، هدف شهرداری و شورای خارگ کار رو بنایی نیست و هدف ما کار زیر بنایی هست.

صفایی خاطرنشان کرد: بنا و ایده ما با توان بودجه‌ای این بود که سالی یک پروژه زیرساختی داشته باشیم، ولی هم اکنون از ایده تعریف شده پیشین خود جلو هستیم و سه پروژه شاخص در حال عملیاتی شدن است. از شهرداران سابق جزیره خارگ برای آماده‌سازی برخی از زیرساخت‌های حیاتی تشکر می کنم. توانستیم با یک کار جهادی آب شرب و مصرفی را از آب  فضای سبز محدوده شهری جدا کنیم.

وی افزود: سال گذشته کل اعتباری یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان بود که اکثر این اعتبار بدهی به پیمانکاران بود، با رایزنی صورت گرفت و اعتماد مقامات ارشد استان توانستیم اعتبار تملک دارایی را به پنج میلیارد تومان در سال جاری با ٢١ توافق نامه برای پروژه‌ها رساندیم، که از سال ٩٠ تا ٩۵ بین چهار تا پنج پروژه و میانگین اعتباری ٦٤١ میلیون تومان تا یک میلیارد و ٨٢٠ میلیون تومان بوده است.

شهردار خارگ با اشاره به انتقاد مطرح شده از سوی برخی از منتقدان عملکرد شهرداری خارگ مبنی بر برون سپاری و امانی شدن پروژه های شهرداری گفت: یک کار پیمانی حداقل سود پیمانکار ٣٠ درصد و کسورات قانونی ٢٠ دارد، اما در پروژه های امانی این ۵٠ درصد به سود و کمک پیشرفت پروژه است. از ١١ پروژه شهرداری خارگ که بصورت امانی انجام شده ٨۵٢ میلیون تومان صرفه جویی شده است.

وی گفت: برای اولین بار تمامی مراکز مسکونی و تجاری خارگ را به دلیل نبود ایستگاه اتش نشانی و .... بصورت رایگان بیمه کردیم و همچنین از اول سال جاری بیمه جامع شهروندی خارگ تدوین شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر