چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۹۰۹
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۴

فکرشهر: بخشدار آبدان گفت: زیرساخت‌های گردشگری گنبد نمکی جاشک توسعه می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ابوالحسن گنخکی ظهر شنبه در بازدید از روستای جاشک با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت های روستاهای هدف گردشگری گفت: روستای جاشک از ظرفیت بالقوه ای برای رونق گردشگری و اشتغالزایی پایدار برخوردار است.

وی با اشاره به همجواری گنبد نمکی با روستای جاشک افزود: باید اقدامات لازم جهت بهره برداری بهینه از گنبد نمکی جاشک به عنوان اثر طبیعی ملی و ایجاد اشتغال برای اهالی روستا انجام پذیرد.

گنخکی افزود: در همین راستا، شورای اسلامی و دهیاری جاشک با کمک بخش خصوصی نسبت به تجهیز اقامتگاه های بوم گردی فعال روستا و برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف اقدام می نمایند تا شرایط بازدید گردشگران از گنبد نمکی جاشک تسهیل شود.

بخشدار آبدان با اشاره به ساختمان در حال احداث پاسگاه محیط بانی جاشک افزود: تکمیل و راه اندازی این پاسگاه نقش ویژه ای در حفاظت از گنبد نمکی و جلوگیری از تخریب آن خواهد داشت.

گنخکی با اشاره بر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی درباره ظرفیت‌های جذب گردشگر گفت: باید با بهره گیری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نسبت به معرفی این اثر طبیعی ملی اقدام شود تا ضمن جذب گردشگر و توریست، اشتغال پایدار در روستا ایجاد شود.

روستای جاشک با ۲۰۰ نفر جمعیت در بخش آبدان شهرستان دیر واقع است و همه ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است که برای بازدید از اثر طبیعی ملی گنبد نمکی جاشک به این منطقه سفر می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر