دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۱۸۰
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۱

فکرشهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: مشاوران توانمند برای تدوین اسناد توسعه استان بوشهر استفاده شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، رضا عوض‌پور صبح شنبه در نشست شورای پژوهش و فناوری استان بوشهر اظهار داشت: نقدی که در برنامه‌های توسعه‌ای داریم این است که ما رابطه معناداری بین بخش و فرابخش و منطقه نداریم.

وی اضافه کرد: علت بروز این مشکل این است که در بخش آمایش به خوبی تقسیم کار بین مناطق انحام نشده و سهم هر یک از استان‌ها در این مناطق تدوین نشده است و قدرت چانه‌زنی استان‌ها سهم هر استان را تعیین می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: باید مشخص شود که شورای عالی عطف چقدر قدرت دارد که برای دستگاه‌ها و ادارات الزاماتی را تعیین کند و چقدر قدرت دارد که بودجه‌ها را راهبری کند.

وی ادامه داد: در تدوین سند علم و فناوری و نوآوری از مشاوران قوی و توانمند استفاده شود تا کمک‌های خوبی به استان‌ها کنند تا از ظرفیت‌ها به بهترین صورت استفاده شود.

عوض‌پور خاطرنشان کرد: تاکنون در برخی از بخش‌های تدوین اسناد با مشکلاتی در زمینه فعالیت مشاوران و عدم توانمندی آنها روبرو بوده‌ایم و باید مشاوران توانمند برای تدوین اسناد توسعه استان بوشهر استفاده شود.

ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های عظیم و صنایع بزرگی است که می توان به صنایع نفت و گاز و انرژی و کشتی‌سازی و ... اشاره کرد ولی نماینده آنها در این نشست آنها حضور ندارند.

رضا آذین بیان کرد: در هر جای صنعت که نگاه می‌کنیم راه برای ارتباط صنعت و واحدهای پژوهش و فناوری بسته است و مشکلات این مسیر با سندنویسی حل نمی‌شود و باید تلاش شود که این مشکلات سخت حل شود.

لزوم توجه به ظرفیت‌ها استان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز گفت: در صورتی که این سند به سمتی پیش برود که کارآفرینی را در استان توسعه دهد، می تواند نقش مهمی در توسعه استان بوشهر داشته باشد.

اکبر منصوری‌نسب خواستار نگاه ویژه به ظرفیت‌های استان بوشهر شد و خاطرنشان کرد: توسعه و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر