سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی« فکرشهر»/ در نشست خبری تیم هندبال باشگاه ستارگان دشتستان مطرح شد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: موسس و مدیر عامل باشگاه ستارگان دشتستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ورزش هر چه بگذاریم هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است، تاکنون هیچ اداره و ارگانی حتی یک ریال به حساب باشگاه ستارگان واریز نکرده است.
کد خبر: ۵۰۲۴۷
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

فکرشهر - اسماء بوستانی: موسس و مدیر عامل باشگاه ستارگان دشتستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ورزش هر چه بگذاریم هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است، تاکنون هیچ اداره و ارگانی حتی یک ریال به حساب باشگاه ستارگان واریز نکرده است.

فکرشهر: مهدی بهبهانی با اعلام اینکه این باشگاه در سال ۱۳۹۳ تأسیس و فعالیت خود را با والیبال شروع کرده است  ادامه داد: در بعد رشته های بسکتبال، فوتسال، هندبال نیز به این باشگاه ورزشی اضاف شدند. در ابتدای تاسیس این باشگاه به دلیل اینکه خواستار یک فعالیت ساختاری بودیم هیات مدیره تشکیل شد، سرپرستانی برای کل مجموعه ها و رشته ها مشخص شد، به صورتی که تا سال ۹۶ این باشگاه حدود ۷۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته را در درون خود جای داد و به عنوان یکی از برترین  باشگاه‌های استان بوشهر انتخاب شد.

بهبهانی با بیان اینکه هدف اصلی ما فعالیت در رشته های مختلف ورزشی است افزود: در این باشگاه تلاش‌های خوبی صورت گرفته است به صورتی که دو سال در لیگ یک حضور داشتیم و تاکنون تمام تلاش‌ مان را کرده ایم  که به نتیجه برسیم؛ سال گذشته با یک گل کمتر نتوانستیم به لیگ برتر صعود کنیم ان شاالله امسال بتوانیم موفقیت‌های لازم را کسب کنیم. هم اکنون ورزشکاران در چهار رشته در این باشگاه فعالیت دارند و بیش از ۵۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف در این باشگاه مشغول به فعالیت هستند.

موسس باشگاه ستارگان دشتستان ضمن تشکر از تلاش های آقای امید سه کناری گفت: هیچ کسی بدون چشم داشت جهت همکاری قرارداد سفید را امضا  نمی کند؛ سه کناری این کار را انجام داد.  جوانان باید از جوانانی امثال سه کناری یاد بگیرند؛ اگر سه کناری پیشرفت کرده و به تیم ملی رسیده است یک روز مثل جوانانی که در حال حاضر در رشته ورزش فعالیت می کنند، بدون هیچ گونه چشمداشتی کار کرده است؛ سه کناری از کسانی بود که بدون یک ریال شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر به جایگاه والایی دست یافته است.

وی افزود:  اختلاف سلیقه بین هیات هندبال  وجود دارد اما همه آنها زحمت کشان این عرصه هستند. قطعاً اختلاف سلیقه و نظر در همه فعالیت ها وجود دارد؛  طی جلساتی که با هیأت مدیره و به صورت خصوصی گرفته شده  نتایج خوبی در جهت پیشرفت باشگاه ستارگان دشتستان گرفته شده است. ما خود را جدا از بدنه ورزش شهرستان دشتستان نمی بینیم و اگر بتوانیم افتخاری کسب کنیم این افتخار برای همه ماست. هیچ گونه اختلافی که در بیرون تصور می شود وجود ندارد در کل همه از جنس هندبال هستند و هندبال شهر را دوست دارند.

مهدی بهبهانی با اعلام اینکه هیچ ابایی از دادن تیم به کسی نداریم اظهار داشت: هر کس بتواند کوچکترین کمکی به باشگاه در حوزه ورزش کند از هر کجا که باشد و بتواند کمک کند که این تیم به لیگ برتر راه پیدا کند هیچ گونه ابایی از دادن تیم به کسی نداریم. بعضی وقتها ی یک نفر به کاری عشق دارد و نمی تواند از آن کار دست بردارد؛ عشق و علاقه باعث شد تا امروز به این جایگاه برسم خودم  و را مدیون ورزش می دانم.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید تلاش کنیم و به لیگ برتر صعود کنیم چرا که بسیاری از نگاه ها به سمت ماست؛ امسال نسبت به سال گذشته اتفاقات خوبی افتاد که یکی از این اتفاقات  کمک شورای اسلامی و شهرداری برازجان به این باشگاه بود. شورای شهر مبلغی را مصوب کرد که این خود استارت خوبی بود؛ شورای شهر مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان   جهت کمک به ورزش جوانان این شهر مصوب کرد که این مبلغ در اختیار  اداره ورزش و جوانان شهرستان قرارخواهد گرفت، سهم باشگاه ستارگان از این مبلغ ۵۰ میلیون تومان شده که در حال حاضر مصوبه به فرمانداری تحویل داده شده است و منتظر تاییدیه فرماندار هستیم.

بهبهانی ادامه داد: رفتن به لیگ برتر هزینه بالایی دارد؛ در حال حاضر فقط همین مبلغ ۵۰ میلیون تومان به ما تعلق خواهد گرفت تا کنون هیچ ارگان و اداره ای حتی یک ریال به حساب باشگاه واریز نکرده است. مخارج به صورتی  است که  یک چسب توپ با هزینه ۶۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود، این چسب فقط برای تمرین یک هفته ورزشکاران است.  این ۵۰ میلیون تومانی که قرار است به حساب باشگاه ستارگان دشتستان واریز شود بخشی از هزینه‌های این باشگاه است و اگر بخواهیم به لیگ برتر راه پیدا کنیم هزینه ای حدود ۲۰۰ میلیون تومان نیاز داریم.

بهبهانی با اعلام اینکه چالش همه باشگاه ها نه فقط باشگاه ستارگان دشتستان بحث مالی است ادامه داد: ما  علاوه بر رسانه‌ها جدا از اطلاع رسانی و حمایت، از مسوولین انتظار داریم  که از جوانان این شهر حمایت کنند در ورزش هر چه بگذاریم هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است، یک نمونه از آن باشگاه ستارگان دشتستان است این باشگاه کاملا از مبالغ  شخصی اداره می شود دوست داریم مسوولین با ما همراهی داشته باشند.

بهبهانی با اعلام اینکه امسال شرایط باشگاه متفاوت است افزود: با توجه به گروه، ۳ بازی داخلی و مابقی بازی‌ها بیرونی هستند،  در مرحله اول سه بازی داخلی با فاصله یک ماه یک ماه انجام خواهد شد؛  اگر از لحاظ مالی و امکانات سخت افزاری بتوانیم برنامه ریزی کنیم امید است بتوانیم مرحله دوم میزبانی را نیز دریافت کنیم؛ در حال حاضر سالن استاندارد برای تمرینات هندبال سالن امام خمینی است بقیه سالن ها از لحاظ کفپوش و سکوی تماشاگران دچار مشکلاتی هستند. در حال حاضر فعالیت های ما در سالن امام خمینی انجام می‌شود .

وی در خصوص مجوز باشگاه اظهار داشت: مجوز این باشگاه نیز از سال ۱۳۹۳  گرفته شده و اکنون در دفتر این باشگاه موجود است. این باشگاه مجوز رشته های هندبال، فوتسال، بسکتبال والیبال هم  برای آقایان و هم خانم ها را دارا است.

 بهبانی ادامه داد: در چندین  مرحله دعوت نامه های کتبی ، تلفنی و ارسال پیام به طرق های مختلف  با اولویت جذب ورزشکاران بومی خواستار همکاری همه عزیزان شده ایم، اما باید به یاد داشته باشیم لیگ حرفه ای است و ما نمی توانیم برای کسی تصمیم گیری کنیم، همه این دعوت نامه ها موجود و بهانه ای برای هیچ فردی وجود ندارد، اگر فرد یا افرادی می توانند به ما کمک کنند در لیست ما جای خالی وجود دارد و می تواند از همین فردا تمرینات را همراه ما آغاز نماید. ما با افتخار پذیرای هر فرد همشهری که قصد و توان کمک به باشگاه را دارد هستیم. با این وجود قریب به ۷۵ درصد از بازیکنان ما را بازیکنان بومی و تنها ۲۵ درصد از بازیکنان غیر بومی های هستد که در کنار بومی ها به خدمت گرفته شده اند.

وی در پایان ضمن تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان گفت: هر کس بتواند کوچکترین کمکی به باشگاه ستارگان در حوزه ورزش کند بسیار لطف بزرگی کرده است؛  اگر بخواهیم به موفقیت و افتخارات در آینده دست پیدا کنیم بدون همدلی و موفقیت به جایی نخواهیم رسید؛ حمایت همگی را می طلبد که  بتوانیم در همه امور پیشرفت کنیم.  بازی های این باشگاه از پنجشنبه در سالن امام خمینی برازجان استارت خواهد خورد؛ در اولین بازی میزبان تیم هندبال بوشهر هستیم. تشکر از کلیه کسانی که ما را حمایت کردند، تشکر از اداره ورزش، هیات هندبال، شورا اسلامی و شهرداری برازجان، هیات مدیره باشگاه ستارگان و بقیه افرادی که در راستای پیشرفت این باشگاه با ما همکاری های لازم را به عمل آوردند.

مسوول فنی باشگاه ستارگان دشتستان با بیان اینکه هندبال دشتستان قدمت زیادی دارد و افراد زیادی در راه رسیدن به اهداف این باشگاه تلاش کرده اند اظهار داشت: یکی از شاخص ترین بازیکنانی که در این باشگاه فعالیت دارد امید سه کناری است؛ طی یک فراخوان کلی به صورت مکتوب و تلفنی از افتخارات شهر دعوت به عمل آمد که در کسب افتخار این باشگاه سهیم باشند؛ عده ای از این افتخار آفرینان در لیگ برتر بازی می کنند، ما نیز جهت صعود به لیگ برتر در پست هایمان نیاز به جذب بازیکن داشتیم که در حال حاضر سه بازیکن غیر بومی شاخص در باشگاه مشغول به فعالیت هستند.

رضا عباسی ادامه داد: بازیکنی که سابقه بازی در مس کرمان و تیم های ملی را داشته است در حال حاضر جهت بازی در کنار بازیکنان دشتستانی با این باشگاه قرارداد بسته است ؛ یکی از گلرها نیز از دیگر بازیکنان این تیم و اهل ارومیه است، فصل گذشته بافق یزد بازی می کرد و عنوان چهارم لیگ برتر را کسب کرد، ایشان از برترین های این پست در ایران است. دیگر بازیکن  غیر بومی ما اهل مشهد است و سابقه حضور در تیم های خوب لیگ برتر را در کارنامه خود دارد.  امسال تلاش کردیم از بازیکنان با سابقه بازی در تیم ملی در لیگ برتر استفاده کنیم.

عباسی هزینه های هندبال را جدا از  دیگر رشته های ورزشی  در رشته های توپی دانست و اظهار داشت: هندبال باشگاه ستارگان دشتستان پتانسیل این را دارد که طی دو سه سال آینده  در بین یکی از تیم های آسیایی در جام باشگاه های آسیا مشاهده شود؛ می طلبد که تمام دوستان در کنار ما باشند و با ما همکاری کنند تا بتوانیم موفقیت های لازم را کسب کنیم.

رضا عباسی با اعلام اینکه حمایتی که باید به این باشگاه و این تیم شود را تاکنون ندیده ایم ادامه داد: حق ورزش و سرانه آلایندگی که شرکت های بزرگ صنعتی  به این شهر می دهند چقدر است؟ آیا تاکنون پیش آمده که به ورزش شهر 500 میلیون تومان کمک کنند؟ نه. تاکنون از این گونه حمایت ها ندیده ایم. امیدوارم که با کمک رسانه ها بتوانیم  حق  خود را حداقل از آلایندگی هایمان بگیریم.

مسوول فنی باشگاه ستارگان در ادامه  افزود:  مردم شهر ما غیر از ورزش و موارد فرهنگی چه تفریحات دیگری دارند ؟ اگر مسوولین نمی خواهند در این عرصه ها کمک کنند پس کجا می خواهند کمک کنند؟ ما در شهر و شهرستان چقدر هنرمند و ورزشکار قهرمان و نخبه ی هنری برجسته داریم ؟ اگر به آن ها کمک نشود به چه کسی باید کمک شود؟ همه ما در قبال مردم و جوانان و مهیا کردن بستر برای رشد و شکوفایی و پیشرفت جوانان وظایفی داریم، بهتر است به جای این واگرایی به سمت هم گرایی برویم و در کنار یکدیگر برای رسیدن به موفقیت تلاش کنیم.

عباسی با اعلام اینکه امسال از طرف تعدادی از دوستان فراخوان زدیم و شعاری برگرفته از اتحاد و انسجام را شعار باشگاه ستارگان قرار دادیم افزود: شعار امسال ما « دشتستان یک صدا سفر به لیگ برتر است.»

ملی پوش دشتستانی تیم هندبال ستارگان دشتستان اظهار داشت: حدود دو سالی است که با ستارگان دشتستان آشنایی دارم، طی چند سالی که در هندبال تجربیاتی داشتم،  دوست داشتم در این باشگاه  سهمی داشته باشم، هدفم از ورود به باشگاه ستارگان کمک به این باشگاه است، امیدوارم که با همدلی بتوانیم هندبال شهر را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

امید سه کناری با اعلام اینکه 15 سال ورزش را به صورت حرفه ای کار کرده ام اظهار داشت: دیدگاهم نیز حرفه ای است و سعی می کنم هدف باشگاه را ببینم. هندبال رشته ای است که شاید از سال های گذشته یکی از پرافتخارترین رشته های دشتستان بوده است، چه از لحاظ استعدادهایی که در سطح ملی و چه بحث هندبال ساحلی و سالنی. با توجه به تجربه خود در این چند سال که پتانسیل خاصی در این شهر و این رشته ی و رزشی وجود دارد و این پتانسیل را در جای دیگر ندیده ام می گویم که ما بدون هدف و برنامه ریزی توانستیم بازیکنان ملی پوش داشته باشیم، به امید حق اگر با هدف و برنامه ریزی رو به جلو پیش برویم در سال های آتی می توانیم چندین بازیکن ملی پوش داشته باشیم و درسطح کشور و در بازی های آسیایی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: چندین سال است تیم هایی که می خواهند به لیگ برتر صعود کنند تعدادشان زیاد است و و زیاد نیز هزینه می کنند. ستارگان تنها تیمی است که بومی بسته می شود، اگر در تیم ستارگان 15 نفر بومی و 5 نفر غیر بومی هستند در تیم های دیگر برعکس است و بیشتر بازیکنان آن ها غیر بومی هستند، در بعضی جاه ها به بازیکنان غیر بومی جهت پیشرفت تیم نیاز است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر