جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ در نشست خبری نماینده ی دشتستان در مجلس مطرح شد:
استقبال روحانی از برکناری فرجی دانا فقط کلامی بود/محیط زیست و جانوران برای خدمت به انسانند/عبور حتمی راه آهن از برازجان/رسانه ای که یک میلیارد و 800 میلیون تومان گرفته/اگر برازجان تبعیدگاه بماند...
کد خبر: ۵۰۳۶
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: نماینده ی مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز، شنبه 1 شهریور ماه 1393، با عذرخواهی بابت تاخیر در برگزاری نشست خبری خود به مناسبت روز خبرنگار، گفت: ارتباط ما مسئولین با خبرنگاران می تواند به توسعه و پیشرفت و رسیدن به کمال انسان ها کمک کند.

به گزارش فکرشهر، وی انسجام، اتحاد و وحدت رویه برای رسیدن به توسعه ی استان و منطقه را الزامی عنوان کرد و افزود: اشتباهات در خیلی از صنوف یا شخصیت ها و مسئولین می تواند به وجود بیاید ولی اثرات مخرب اشتباه یک رسانه یا خبرنگار خیلی بیشتر از هر صنف و مسئول دیگری است و اثرات قلم از هر چیز دیگری بالاتر است.

موسوی نژاد، در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون رویکرد اقتصادی استاندار گفت: این موضوع را باید از خود ایشان سوال کنید؛ ولی ما نمایندگان در جلسه ی شورای اداری هم بارها اعلام کرده ایم که در جهت پیشرفت و توسعه ی اقتصادی استان و برای حل مشکلات استان و اشتغال هر نوع همکاری لازم باشد هر 4 نفر ما آماده ایم.

استقبال روحانی از برکناری فرجی دانا فقط کلامی بود

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس، درباره ی استیضاح وزیر علوم نیز گفت: مجلس 290 نماینده با سلایق و رفتار متفاوت دارد و در بسیاری امور دلت را حمایت کرده ایم، از جمله در لایحه ی بودجه ی 93 دولت که کم ترین تغییرات را داشته ایم.

وی با اشاره به استقبال رییس جمهور از برکناری فرجی دانا نیز اظهار داشت: ما این استقبال را در کلام آقای روحانی دیدیم، منتها در عمل غیر از این را دیدیم.

موسوی نژاد افزود: وقتی کسی را می آورید در وزارت علوم سرپرست می کنید که از همین مجلس رای اعتماد نگرفته است، قابل نقد می باشد و برای ایجاد تعامل نباید به لج و لجبازی وارد شویم و دولت می توانست رویکرد بهتری داشته یا شخصی که سابقه ی رد صلاحیت از مجلس را نداشته معرفی کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این خود آقای نجفی از ریاست میراث فرهنگی به دلیل بیماری استعفا داد و گفت من نمی توانم این سازمان را اداره کنم، پس باید کسی انتخاب می شد که بتواند این وزارت خانه را اداره کند و این اقدام رییس جمهور قابل قبول نبود، هرچند حق رییس جمهور است، حق نمایندگان هم هست که به وظیفه و حقش عمل کند.

این نماینده ی مجلس، افزود: ما انتظار داشتیم رییس جمهور برای احترام به مجلس و برای دفاع از وزیرش در مجلس حضور پیدا می کرد که این اتفاق هم نیفتاد؛ دلیلشان سفر اعلام شد و مجلس می توانست استیضاح را روز سه شنبه برگزار کند اگر دولت درخواست می کرد!

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید اگر روحانی برای استیضاح فرجی دانا می آمد بر نتیجه ی جلسه تاثیر داشت یا نه، نیز پاسخ داد: این که بگوییم در رای به خود وزیر تاثیر می گذاشت، نه ولی شاید در تعداد آراء کمی کم و زیاد می شد.

[[{"fid":"3895","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":498,"width":700,"style":"font-size: 12.727272033691406px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

استیضاح وزیر آموزش و پرورش به زودی اعلام وصول می شود

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس، پیرامون استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: استیضاح با 40 امضاء آماده شد ولی متاسفانه با استیضاح وزیر آموزش عالی تداخل پیدا کرد و اگر این هفته قبول کردند که هفته ی بعد هم مجلس باشد، استیضاح را می دهیم تا اعلام وصول شود و اگر هم نباشد که می رود برای بعد از تعطیلات تابستانه.

اگر برازجان تبعیدگاه بماند، وزیر دادگستری را به مجلس می کشانم

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر، پیرامون تبعیدگاه بودن برازجان نیز اظهار داشت: ما از همان اول که این موضوع را شنیدیم، دنبال کردیم؛ به وزیر و قائم مقام نیز نامه دادیم و اعتراض مردم را اعلام کردیم و الآن هم منتظریم که این مساله را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: اگر اصلاح نکنند وزیر دادگستری را برای طرح سوال به صحن مجلس خواهم کشاند و به طور جدی مساله را پیگیری می کنم.

محیط زیست و جانوران برای خدمت به انسانند

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار فکرشهر مبنی بر نظر وی پیرامون محیط زیست نیز گفت: محیط زیست نیز مانند بسیاری از ادارات دیگر نقش حیاتی و اساسی در پیشرفت و توسعه و سلامت انسان دارد و یکی از نهادهای مرجعی می باشد که سلامت را تضمین می کند.

سید مهدی موسوی نژاد افزود: من اعتقادم این است که محیط زیست بیشتر از این که باید به فکر حیوانات و جانداران و طبیعت و ... باشد، به فکر انسان است، چون همه ی این ها نیز در خدمت انسانند.

وی توضیح داد: در محیط زیست رویکرد باید محورش انسان باشد و برای حفظ و سلامت و پیشرفت انسان تلاش کند.

[[{"fid":"3899","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.727272033691406px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

میزان اعتبارات جذب شده از طرف نماینده

موسوی نژاد در پاسخ به دیگر سوال فکرشهر پیرامون میزان اعتبارات جذب شده در مدت حضورش به عنوان نماینده در مجلس برای دشتستان نیز اظهار داشت: ما در سال 93 بیشترین جذب اعتبارات را برای دشتستان داشتیم که سابقه نداشته این حجم اعتبارات را دشتستان را داشته باشد.

وی اعتبارات جذب شده برای آب و برق و سیلاب را نیز مطرح کرد و گفت: به خصوص در بحث سیلاب که بخش زیادی از زیرساخت های ما را تخریب کرد و مانند سال های قبل که اگر اتفاقی در دشتستان رخ می داد کسی ککش هم نمی گزید، ما توجه ی مسئولین کشور را به بحث سیلاب جذب کردیم و 10 میلیارد تومان حداقل اعتباری بود که امسال برای بحث سیلاب دادند و 7 میلیاردش به شهرستان ما تخصیص یافت.

موسوی نژاد در پاسخ به خبرنگار فکرشهر که توضیحات وی را جواب سوال خود نیافته بود، اضافه کرد: ما از تبصره ی 22 ، 14 میلیارد تومان برای حوزه های مختلف شهرستان جذب کرده ایم و توزیعش را به عهده ی فرمانداری گذاشته ایم که با اولویت آب شرب و برق و پروژه های نیمه تمام آن را توزیع نماید.

اشتغال 50 درصدی پارس جنوبی محقق شده

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس، از پیگیری بحث اشتغال در صنایع نفت و گاز در کمیسیون انرژی مجلس نیز مطالبی مطرح کرد و گفت: ما در وضعیتی قرار گرفته ایم که با قبلا خیلی متفاوت است.

وی توضیح داد: قبلا فازهای پارس جنوبی فعال بود و اشتغال خوبی هم صورت گرفته بود ولی الآن نبودن اعتبار و تعطیلی بعضی فازها باعث شده اشتغال کم شود؛ یکی دیگر از مشکلات ما در این زمینه عدم امکان رقابت شرکت های ما با شرکت های خارج از استان در مناقصه هاست که لازم است شرکت های ما توانمند شوند.

موسوی نژاد از تحقق اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی در صنایع و نفت و گاز نیز خبر داد و گفت: تعداد این نیروها باید افزایش یابد تا جبران کمبود نیروی سال های قبل جبران شود.

عبور حتمی راه آهن از برازجان

وی پیرامون فعالیت های فراکسیون خرمای مجلس نیز مطالبی بیان داشت و از قانون شدن خرید تضمینی خرما توسط دولت بعد از رکود تا سال آینده نیز خبر داد و افزود: با خرید خرماهای مانده دیگر کشاورزان خرماهای کهنه را بین خرماهای جدید قرار نمی دهند.

تخصیص اعتبار از بودجه ی تملک و دارایی برای ساماندهی ورودی های شهر برازجان و عبور حتمی راه آهن از دشتستان و خود برازجان از دیگر وعده های موسوی نژاد در این نشست خبری بود.

وی پیرامون بحث زمین خواری در منطقه نیز گفت که مسئول رسیدگی قوه ی قضاییه و شورای تامین می باشد و اظهار داشت: متاسفانه برای دفاع از زمین مردم و بیت المال که دستگاه های دولتی باید نظارت کنند، مسامحه و سهل انگاری صورت می گیرد و یا برخی بدون مراجعه به دستگاه های قضایی به این امر اقدام می کنند که با دستگاه قضا مطرح کرده ایم و امیدوارم این مساله در کل کشور کنترل شود.

موسوی نژاد، ساماندهی بیمه ی خبرنگاران را نیز از جمله موارد دستور کار مجلس عنوان کرد و افزود: دولت خودش باید خدمات ویژه ای را برای خبرنگاران اختصاص دهد زیرا برخی وقت ها خبرنگاران نیز مانند نمایندگان در مظان فساد قرار می گیرند و یا به یک ابزار درآمدزایی و اقتصادی تبدیل می شوند.

[[{"fid":"3894","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.727272033691406px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

رسانه ای که یک میلیارد و 800 میلیون تومان گرفته 

وی با بیان این که برخی رسانه ها علیه مسئولین می نویسند و بعد هم از آن ها پول مطالبه می کنند تا قلمشان را تغییر دهند، اظهار داشت: یکی از رسانه ها، در یکی از مستنداتی که اخیرا به من داده شده، یک میلیارد و 800 میلیون تومان از یکی از دستگاه های دولتی گرفته است و من هم این مستندات را به دستگاه قضایی تحویل داده ام.

موسوی نژاد ادامه داد: به آقای جنتی گفته ام بروید بررسی کنید تا خبر و قلم ابزار اقتصادی قرار نگیرد و دامنش از این مسائل مبرا باشد؛ در مجلس هم گفتیم باید برای رسانه ها اعتبار گذاشته شود، زیرا یک صنف است و باید برایش احترام قائل شد.

ضعف ورزش دشتستان به علت ضعف مدیریت ورزش شهرستان است

وی پیرامون وضعیت ورزش شهرستان دشتستان نیز گفت: اعتبارات نبوده مگر جایی که صنعت ورود پیدا کرده و به کمک ورزش آمده که این ارتباط در شهرستان ما به دلیل ضعف مدیریت ورزش انجام نشده است.

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس پیرامون مشکلات کارگران کارخانه سیمان دشتستان نیز اظهار داشت: تعداد زیادی از کارگران به دفتر ما آمدند و جلسات متعددی هم گذاشتند و مشکلات خود را مطرح کردند و ما هم این مسائل را با مسئولین شهرستان و فرمانداران سابق و کنونی مطرح کردیم ولی به نتبجه ی مطلوب نرسیدیم و بیشتر با توجیه کارخانه ی سیمان پیرامون طرفیت هایشان روبرو شدیم.

وی ادامه داد: ما هم از طرق دیگری داریم پیگیری می کنیم که مشکل این کارگران را حل و فصل نماییم.

نظر نماینده درباره ی عملکرد دولت روحانی

سید مهدی موسوی نژاد در این نشست، عملکرد دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته در بخش سلامت را موفقیت آمیز عنوان کرد و افزود: دومین موفقیت دولت ورود مستقیم رییس جمهور به برخی مسائل است که باعث تسریع امور می شود، مثل بحث زلزله ی دشتستان که بخش یاز مسائل انجام شده و برخی هنوز باقی مانده است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که دولت  داشته است از جمله تحریم و عدم استفاده از مدیران کارآمد و ... و نیاز به تغییر برخی وزرا و تحول در حوزه ها، هنوز در رابطه با عملکرد جامع دولت زمان مناسبی نیست و دولت باید برنامه هایش را بدهد و بعد می توان عملکرد دولت را قضاوت کرد. 

این نماینده ی مجلس، پیرامون سیاست خارجی دولت نیز گفت: ما در این زمینه تا بحال موفقیتی نداشته ایم و باید ببینیم مذاکرات به کجا می رسد؛ در تعامل با کشورهای دیگر هم تغییری ایجاد نشده است و در کل چیز خاصی ندیده ایم و همه ی وعده ها برای آینده بوده است که باید منتظر آینده باشیم.

[[{"fid":"3902","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 12.727272033691406px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

تذکر خاتمی ممنوع یک وظیفه بود

وی درباره ی ممنوع کردن خاتمی نیز گفت: من اعمال و رفتارهایم را بر اساس آن چه تکلیفم است انجام می دهم و در رابطه با این موضوع هم به وظیفه ی قانونی ام عمل کرده ام و بازخوردش در شهرستان ها نیز مثبت بوده است.

موسوی نژاد افزود: ما که به دنبال عمل به تکلیف هستیم، نقد را اگر منطبق بر تکالیف دینی و اخلاق باشد، می پذیریم ولی اگر نقدی بود که تکلیف ما را مشخص کند و عمل به وظیفه ی ما را محدود کند، طبیعتا ما آن را نمی پذیریم.

مردم منطقه به چه کسی رای می دهند؟

وی اظهار داشت: من اعتقاد ندارم که مردم بر اساس جناح و احزاب سیاسی رای می دهند و من اصلا این را قبول ندارم؛ مردم در مناطق ما به این رای می دهند که چه کسی صادقانه برای انجام وظیفه و قانون و عمل به تکلیفش و حل مشکلاتشان عمل می کنند.

سید مهدی موسوی نژاد، در پایان، امانت در انتقال سخنانش را نیز خواستار شد.

[[{"fid":"3893","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3896","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3897","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3898","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3900","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3901","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر