جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با حضور علی اکبر صالحی؛
فکرشهر: دی اکسید اورانیوم (UO2) تولید شده در این کارخانه جهت تولید قرص سوخت و در نهایت تولید مجتمع سوخت نیروگاه های تولید برق نظیر نیروگاه اتمی بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد...
کد خبر: ۵۰۳۸
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: واحد تولید دی اکسید اورانیوم غنی شده با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی راه اندازی شد.

به گزارش فکرشهر، در آستانه هفته دولت و با پیام آرامش و امید، با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و جمعی از معاونان این سازمان واحد تولید دی اکسید اورانیوم غنی شده (با غنای کمتر از 5 درصد) روز شنبه اول شهریورماه در مجتمع تولید سوخت اصفهان راه اندازی و بهره برداری شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، دی اکسید اورانیوم (UO2) تولید شده در این کارخانه جهت تولید قرص سوخت و در نهایت تولید مجتمع سوخت نیروگاه های تولید برق نظیر نیروگاه اتمی بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، واحد تولید دی اکسید اورانیوم غنی شده از برنامه های در دستور کار سازمان انرژی اتمی در جهت تولید سوخت نیروگاه بوشهر است.

در عین حال بر اساس برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) باید از 30 دی ماه 1392 اورانیوم غنی شده کمتر از 5 درصد تولیدی به UO2 تبدیل شوند.

هم چنین بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قبلا در جریان ساخت و راه اندازی این واحد قرار گرفته اند و با شروع به کار این واحد و ورود خروج مواد هسته ای این بازرسی ها به طور معمول و در چارچوب تعهدات پادمانی انجام می گیرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر رئیس سازمان انرژی اتمی تولیدات کمتر از ۵ درصد را یکی از تعهدات تفاهم نامه ۱+۵ دانست و افزود: هم اکنون با عمل به تعهداتمان فرآیند تولید UF۶ به پودر اکسیداورانیوم غنی شده با غنای کمتر از ۵ درصد در سایت یوسی اف اصفهان آغاز شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه افتتاح واحد دی اکسید اورانیوم غنی شده در یو سی اف اصفهان گفت: امروز با افتتاح واحد 103 A شاهد تبدیل یکی از حلقه های مهم چرخه سوخت هسته ای در ارتباط با تولید سوخت راکتور هسته ای بوشهر هستیم.

وی گفت: طراحی مجازی تجهیزات این واحد به دست دانشمندان ایرانی و پیاده سازی آن در یو سی اف اصفهان از جمله مراحل اجرای این طرح است و قبل از این هیچ نمونه ای از این واحد در کشور نبوده است.

صالحی مذاکرات صلح آمیز هسته ای را خوب ارزیابی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به حدی از اقتدار رسیده و هوشمندانه فعالیت های هسته ای خود را پیش می برد که طرف مقابل چاره ای جز تعامل با ایران ندارد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: رویکرد دولت واگذاری شرکت های هسته ای به بخش خصوصی در سال های آینده است و دولت خرید علمی و فن آوری آنها را تضمین می کند و تا افق 15 ساله شاهد خصوصی سازی صنعت هسته ای در همه ابعاد خواهیم بود.

صالحی گفت: امسال هم دو شرکت دانش بنیان با تولید سانتریفوژهای توبولار در صنعت سرم سازی با وزارت بهداشت همکاری می کنند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر