چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: فرماندار دشتستان ادامه داد: لذا هیچ کس حق ندارد از نگاه خودش به دلیل این که فرماندار، امام جماعت مسجد است یا ...، این آزادی ها و قوانین و مقررات را تعریف کند؛ حجت ما...
کد خبر: ۵۰۶۰
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: رییس جدید اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان پیش از ظهر امروز یکشنبه، 2 شهریور ماه 1393 با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ و برخی مسئولین استانی و شهرستانی معرفی شد.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین با تبریک هفته ی دولت اظهار داشت: در آغاز هفته ی دولت داریم مدیری توانمند را به جامعه معرفی می کنیم که از نظر هنری هم السابقون هستند.

دکتر حمیده ماحوزی ادامه داد: کار فرهنگی کاری سخت و دیر بازده است و به واسطه ی این که باید به زیر بناها و زیرساخت های کار فرهنگی توجه شود، زمان زیادی برای آن نیاز است و ممکن است در مسیر کار به کمک شما نیاز باشد.

[[{"fid":"3911","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":750,"style":"font-size: 12.727272033691406px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

ماحوزی گفت: قطعا کارهای فرهنگی ما بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت و وزارت خانه ی فرهنگ و ارشاد می باشد و دیدگاه ما این است که بر اساس این برنامه ها پیش رویم.

وی افزود: من از همه ی مدیران شهرستان می خواهم که پشتوانه و همراه مدیر جدید باشند.

هیچ کس حق ندارد به دلیل این که فرماندار یا امام جماعت مسجد است آزادی ها و قوانین و مقررات را تعریف کند

فرماندار دشتستان نیز در این نشست اظهار داشت: خرسندم که نخستین روز هفته ی دولت با معارفه ی برادر عزیزم، آقای سلیمی فرد به عنوان رییس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان مقارن شد.

دکتر ارسلان زارع گفت: همه استحضار دارید که یکی از مولفه های حاکمیت دموکراتیک که شاید مهم ترین باشد، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت و مطالبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنان است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پیش رو ترین و کامل ترین حکومت های دموکراتیک و مردم سالار در دنیا که بر اساس دین و مکتب ارزشمند تشیع بنا نهاده شده است، همواره در این راستا حرکت می کند.

زارع افزود: هرگز دین و تشیع با حاکمیت مردم بر اساس نگاه دینی تضادی ندارد و ما خوشحالیم که یکی از قانون های اساسی مترقی دنیا را داریم که بر اساس دین، مذهب تشیع، اصل ولایت فقیه و حاکمیت مردم پایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: بحمدالله قانون های جمهوری اسلامی ایران نیز دقیقا بر اساس نظارت شورای نگهبان که عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی برای اجرا به دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می شود، مبنایی برای اجرای امور در مملکت ماست.

فرماندار دشتستان ابراز داشت: به همین خاطر من انتظار دارم که انشاالله مدیر جدید شهرستان در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و بر اساس شرح وظایفی که دارند زمینه ی رشد و شکوفایی و بالندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دشتستان به وجود بیاورند.

[[{"fid":"3912","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":750,"style":"font-size: 12.727272033691406px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

دکتر زارع با بیان این که حمایت و توسعه ی فرهنگ و هنر یکی از محورهای برجسته و اساسی برنامه ی دولت تدبیر و امید است، گفت: ما اعتقاد داریم که تصدی های اجرایی را در این حوزه به مردم و بخش خصوصی واگذار کنیم و قطعا یکی از ساز و کارهای این کار این است که برخی از بخش نامه ها و مقررات  دست و پاگیری که از حضور فعال تر بخش خصوصی پیشگیری می کند را به حداقل ممکن برسانیم.

این مقام مسئول، انسان را محور توسعه عنوان کرد و استفاده از نیروهای فعال هر حوزه را خواستار شد و گفت: ما معتقدیم دولت باید بیش از گذشته با اهل قلم و هنرمندان و تشکل های مردم نهاد تعامل و همکاری داشته باشد و به همین خاطر از آقای سلیمی فرد می خواهیم در این حوزه زمینه ی فعالیت برای همه ی گرایش های فکری، سیاسی و اندیشه ای عزیزان دشتستانی بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران که عرض کردم، را فراهم نماید.

وی گسترش فعالیت های دینی و مذهبی در کنار سایر هنرها را نیز خواستار شد و گفت: همواره بر سر معنای اصطلاح آزادی اختلاف نظر بوده است، اما نظام جمهوری اسلامی ایران این موضوع را به آسانی تعریف کرده و گفته است آزادی های مشروع در قالب قوانین موضوعه ی جمهوری اسلامی ایران.

فرماندار دشتستان ادامه داد: لذا هیچ کس حق ندارد از نگاه خودش به دلیل این که فرماندار، امام جماعت مسجد است یا ...، این آزادی ها و قوانین و مقررات را تعریف کند؛ حجت ما منویات مقام معظم رهبری، قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامه های اجرایی دولت است که برخواسته از قوانین می باشد.

وی از همه ی مسئولین خواست زمینه سازی فعالیت اندیشمندان، نویسندگان، هنرمندان و ... را فراهم کنند تا بیش از پیش برگزاری برنامه ها و نمایشگاه های هنری و هنرنمایی هنرمندان را شاهد باشیم.

زارع از رییس جدید فرهنگ و ارشاد دشتستان نیز درخواست نمود با تلاش و کوشش و استتفاده از نیروی انسانی شهرستان، زمینه ی شکوفایی هنرمندان دشتستان را فرهم کرده و همه ی شاخص های فرهنگ و هنر شهرستان را ارتقاء دهد و دشتستان در کشور جزء بالاترین رده ها قرار گیرد.

از چاپ کتب ضاله جلوگیری شود

امام جمعه ی برازجان در این آیین مکتبی بودن، مردمی بودن و ولایتمدار بودن را سه ویژگی شهیدان باهنر و رجایی عنوان کرد و ضمن آرزوی توفیق برای دولت حسن روحانی، گفت: فرهنگ مرکب است از دو واژه ی فر و هنگ که به معنای شکوه و عظمت است و باورها و معنویت جامعه را فرهنگ تشکیل می دهد.

حجت الاسلام حسن مصلح، ادامه داد: سلامت هر جامعه به فرهنگ آن جامعه است و اولین فرهنگ سازان، پیامبران بوده اند.

وی با بیان این که در مرحله ی بعد فرهنگ سازی امامان وجود داشته اند، درباره ی نقش امام جعفر صادق (ع) در مکتب شیعی مطالبی مطرح نمود و افزود: استان بوشهر و شهرستان دشتستان همواره پایبندی خودشان به اسلام و تشیع را نشان داده اند.

مصلح اظهار داشت: رویکرد اخیر دولت، رویکردی فرهنگی بوده و حضرت آقا هم امسال را  سال فرهنگ عنوان کرده اند که حرکت فرهنگی مستلزم عزم ملی است.

[[{"fid":"3909","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":750,"style":"font-size: 12.727272033691406px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

وی ادامه داد: زمانی می توانیم بگوییم کار فرهنگی انجام داده ایم که آمار طلاق کاهش و آمار ازدواج افزایش یابد، تعداد مسجدروها افزایش یابد و سن ازدواج کاهش یابد.

امام جمعه ی برازجان ابراز داشت: اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هنر باید ابزاری باشد برای بستر دینی و امیدوارم این تغییرات باعث نشاط و پویایی این اداره شود.

وی سلیمی فرد را نیز شخصی سلیم النفس عنوان کرد و افزود: ایشان هم در بین هنرمندان مقبولند و هم بین متدینین شناخته شده و مقبول است و امیدوارم که بتواند اوضاع را جمع کرده و از چاپ کتب ضاله جلوگیری کرده و از حدود الهی خارج نشود.

این مسئول اضافه کرد: ما با شادی مخالف نیستیم، به شرطی که شادی مشروع باشد و حرکت ها در چهارچوب مکتب باشد.

فصل الخطاب ما قانون است

به گزارش فکرشهر، رییس جدید اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان نیز در آیین معارفه ی خود گفت: فصل الخطاب ما قانون است و از گروه ها، احزاب، گرایش ها و انگیزه های مختلف در چهارچوب قانون حمایت خواهیم کرد.

شهرام سلیمی فرد با بیان این که حوزه ی فرهنگ و هنر حوزه ای بسیار گسترده است، افزود: همین گستردگی می طلبد ما برنامه های ویژه ای را در دستور کارمان قرار دهیم.

[[{"fid":"3915","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":752,"style":"font-size: 12.727272033691406px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

وی افزود: با صاحبنظران عرصه ی فرهنگ و هنر صحبت کرده و مشورت گرفته ایم و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را تعیین کرده ایم.
سلیمی فرد اظهار داشت: ما همه ی انتقادات را در صورتی که سازنده باشند و نه برای تخریب، می پذیریم و دست همه را برای همکاری می فشاریم.

وی ادامه داد: حرف و انتقاد از گذشته ما را به جایی نخواهد رساند و این که قرار است چه اقامی انجام دهیم مهم و مطرح است و برای رسیدن به اهداف به یاری همه نیاز داریم و به تنهایی نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

سلیمی فرد نبود بودجه برای شهرستان دشتستان در بخش های مختلف را نیز قابل قبول ندانست و با اشاره به تلاش های فرماندار دشتستان برای این موضوع، از فعالیت های آینده ی خود در این زمینه نیز خبر داد.

حواشی

* از آنجایی که این آیین در روز اول هفته ی دولت سال 93 انجام می شد، همه ی مسئولین در ابتدای سخنان خود به این موضوع اشاره می کردند.

* در حالی که تا چند ساعت قبل از مراسم، برخی اعضای شورای شهر برازجان در برنامه های مختلف موبایلی دیگران را به حضور در مراسم دعوت می کردند، تنها یکی از اعضا، یعنی مرتضی نیکجو در مراسم حضور داشت و از اغلب مسئولین نهادهای فرهنگی شهرستان خبری نبود.

* مرتضی نیکجو، نائب رییس شورای اسلامی برازجان، نماینده ی مردم دشتستان در مجلس و شهردار برازجان نیز در پیام هایی جداگانه و تلفنی یا یادداشتی، این انتصاب را تبریک گفتند.

* نجفقلی محمودی که مجری برنامه بود، با اشاره به سخنان امام جمعه که گفت آقای سلیمی فرد هم در بین متدینین مورد قبول است و هم هنرمندان اظهار داشت: هنرمندان و متدینین جدای از هم نیستند، متدینین هنرمند زیادی داریم و چندین برابر آن ها نیز هنرمندان متدین داریم.

* استقبال هنرمندان از این مراسم به حدی بود که سالن انجمن سینمای جوان برازجان پر شده و برخی به دلیل نبود جا سالن را ترک کردند. سلیمی فرد نیز در سخنان خود با اشاره به این موضوع از فرماندار دشتستان خواست سالنی درخور شان مردم دشتستان احداث شود.

* آرزوی بهبودی برای رییس سابق اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان، کرم باقری که به دلیل کسالت نتوانسته بود در این آیین حضور یابد، در سخنان همه ی سخنوران مطرح شد.

* در انتهای مراسم، رهسپار که چند ماهی سرپرستی اداره را به عهده داشت، در کنار لوح خود، لوح تقدیر باقری را نیز از طرف وی دریافت نمود.

[[{"fid":"3916","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":750,"style":"font-size: 12.727272033691406px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3907","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":750,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3908","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":750,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3910","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":750,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3913","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":750,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3914","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":747,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3917","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":750,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3918","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":718,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"3919","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":500,"width":749,"class":"media-element file-default"}}]]

عکاس: کامران دشتی

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر