چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۶۲۳
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: طرح مرتع داری و ایجاد چاله های کوچک فلسی در منطقه عشایری کوه سیاه شهرستان دشتی اجرا شده است.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، رئیس اداره امور مراتع و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: این طرح در زمینی به مساحت هزار و 200 هکتار اجرا شده است.

علی بوستانی افزود: این چاله های کوچک به اندازه 50 تا 70 سانتیمتر و با عمق 20 سانتیمتر هستند که توان ذخیره 30 لیتر آب باران را دارند.

وی گفت: چاله های فلسی از هدر رفت آب بارانی که به صورت روان آب هستند جلوگیری می کند و آب موجود در آن در خاک نفوذ پیدا می کند.

بوستانی افزود : در حال حاضر اجرای طرح رو به پایان است .

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم گفت: اعتبار این طرح 15 میلیارد تومان است که از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است .

پرویز دانش پور افزود : در طرح ایجاد چاله های فلسی ، بذر های دارویی و علوفه ای مانند هلپه ، لگجی ، یونجه حلزونی و قیچ کاشته می شود تا پوشش گیاهی منطقه تقویت شود.

پرویز غلامی ناظر عالی طرح هم گفت :  کشت این گونه های گیاهی علاوه بر حفاظت خاک وکیفیت پوشش گیاهی منطقه  در معیشت و وضعیت اقتصادی دامداران نیز تاثیر گزار است.

منطقه عشایری کوه سیاه شهرستان دشتی زمانی آنقدر پوشش گیاهی و جنگل های سرسبز داشته که به کوه سیاه معروف بوده است. سالهاست که دامداران از مهر ماه تا فروردین سال بعدبرای زندگی به این منطقه کوچ می کنند و سپس به ییلاق می روند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر