چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۱۸۳
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

فکرشهر: امام جمعه چغادک گفت: اگر قرار باشد بد اخلاقی­ ها بیت اعضای شورای شهر ادامه پیدا کند جور دیگری با شما سخن خواهیم گفت و اقدامات دیگری خواهیم داشت.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام رضا خدری امروز در خطبه های نماز جمعه چغادک با تسلیت درگذشت آیت الله شاهرودی اظهار داشت:  این اتفاق ضایعه ­ای اسفبار و جبران ناپذیر برای نظام و حوزه ­های علمیه بود، در روایت داریم که درگذشت یک عالم فقیه و بصیر، ثلمه و ضایعه ­ای است که جبران نمی­ شود.

امام جمعه چغادک این عالم را یار با وفای نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: با اینکه در قم در درجه مرجعیت قرار داشت ولی به خاطر نیاز نظام اسلامی او مسئولیت دستگاه قضایی را به عهده گرفت و خود را فدای نظام اسلامی کرد و کمتر عالمی به این درجه از فداکاری می­رسد.

خدری با گرامیداشت حماسه 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بر عبرت آموزى از گذشته در متون و نصوص دینى تاکید کرد و گفت: فتنه 88 فتنه از پیش طراحی شده دشمنی که مترصد فرصت بود تا از ضعف و قانون گریزی عده­ ای از خواص در داخل استفاده کند و نظام اسلامی را با چالش جدی مواجه کند. خواصی که متأسفانه به خاطر مسائل شخصی گرفتار این فتنه شدند و کشور را به هم ریختند.

وی با بیان اینکه شناخت ماهیت دشمن داخلى و خارجى مهم است افزود: آنچه که آتش فتنه را خاموش کرد در درجه اول، لطف خدا و توسل به اهل بیت، سپس درایت و فراست رهبر عزیز انقلاب که نحوه برخورد با این فتنه را به تدریج مدیریت کردند و در درجه بعد هوشیاری مردم بود که از اعتقادات دینی سرچشمه می­گرفت.

امام جمعه چغادک افزود: در حماسه 9 دی همه مردم و جناح ها و گروه ها به صحنه آمدند، بنابراین حماسه 9 دی روز ملی و متعلق به همه مردم و همه گروهها و جناح هاست و نباید این حماسه تاریخی و بزرگ را به گروه خاصی تقلیل دهیم؛ باید از این واقعه بزرگ به خوبی درس بگیریم و خود را برای جلوگیرى از بروز فتنه‌ هاى مشابه در آینده آماده کنیم.

خدری در ادامه در توصیه ای اعضای به شورای شهر چغادک گفت:  به دوستان عزیز شورای شهر توصیه می ­کنم مسائل اختلافی که به مرز ناپسندی رسیده است را متوقف کنند، اگر اختلاف به مرز اتهام افکنی و اهانت به یکدیگر برسد، چنین اختلافی هیچ نتیجه ­ای جز ضرر ندارد؛ هم ضرر برای خودتان و هم برای شهر و مردم است. همچنانکه متأسفانه این ضررها را داریم می­بینیم.

وی افزود: خواهش من این است که سطح شورای شهر را برسانید به حدی که در شأن این شهر و در شأن مردم این شهر باشد. مردم از اختلافات شما به شدت ناراحتند، این مسائل را نسبت به همه افرادی عرض می­کنم که با هم اختلاف دارند. مسائل اختلافی که بسیاری از آنها شخصی است را بین خودتان و در شورا حل کنید و آن به سطح جامعه و مردم نکشانید، زیرا مردم از این کار اصلاً خوشحال نمی ­شوند.

امام جمعه چغادک بیان داشت: اگر قرار باشد بد اخلاقی­ ها ادامه پیدا کند جور دیگری با شما سخن خواهیم گفت و اقدامات دیگری خواهیم داشت. بنابراین تا اوضاع بدتر از این نشده با هم بنشنید و مهر و محبت و اخلاق اسلامی را بین خودتان حاکم کنید و اختلافات را با حفظ احترام یکدیگر در همان محل شورا نگه بدارید. همه به قانون احترام بگذارید، و در جلسات شورا شرکت کنید و بر اساس مصوبات قانونی هم عمل کنید. تا وقتی که یک مصوبه قانونی نشده هم دست به اقدامی نزنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر