چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۵۴۲
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: طرح جامع گردشگری دریایی که برای همه بنادر کشور تعریف شده قرار است مطالعات آن در این شهرستان نیز انجام شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، وحید صالحی روز یکشنبه  افزود: دراین طرح که دستورالعمل آن ابلاغ و وصول شده همه جوانب گردشگری دریایی نظیر الزامات و موارد ایمنی و خدماتی، تفکیک و مشخص شدن محدوده فعالیت و تردد شناورها و قایق های تفریحی پیش بینی شده است. 

وی اظهارداشت: این شهرستان بدلیل قرار گرفتن در ساحل خلیج فارس به یک منطقه گردشگرپذیر در جنوب کشور تبدیل و باعث شده تا در طول سال بویژه در تعطیلات پایان هفته و نوروز همه ساله گردشگران زیادی وارد این منطقه شوند. 

صالحی گفت: استقرار یک اسکله تفریحی انگشتی بمنظور ایمنی و دسترسی راحت گردشگران از دریا با درنظر گرفتن یک موج شکن شناور برای گردشگران در این شهر ساحلی بویژه ایام نوروز نیاز است که پیگیری های لازم با سازمان صورت گرفته است. 

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه افزود: هم اینک گردشگران و مسافران در ساحل برای سوارشدن قایق با مشکل مواجه می شوند که با استقرار اسکله انگشتی این معضل برطرف خواهدشد. 

وی اظهارداشت: استقرار اسکله تفریحی انگشتی در ساحل این بندر نیاز مبرم به یک موج شکن سیار دارد و باید تامین شود تا مسافران و گردشگران بدون دغدغه و با آرامش خاطر بتوانند از دریا نهایت استفاده را ببرند.

سرپرست اداره بندرودریانوردی گناوه گفت: به منظور خدمات دهی و استفاده لازم گردشگران از ساحل این شهرستان کمیته گردشگری دریایی در ستاد خدمات هماهنگی تشکیل و دارای چندین زیرمجموعه است و تاکنون چندین نشست برگزار و مصوبه های اتخاذشده است.

وی افزود: جانمایی شناگاه های مجاز، تردد جت اسکی و قایق های تفریحی، نصب تابلوهای ایمنی، تعیین و تکلیف گواهینامه و پلاک ثبتی جت اسکی ها، معرفی شرکت ها و جت اسکی های مجاز به شهرداری، تهیه اسکله انگشتی، نصب دوش های ساحلی، رختکن، سرویس بهداشتی، استقرار کانکس کمک های اولیه

و آمبولانس در محدوده شناگاه ها، تامین نیروی نجات غریق بصورت سیار و اخذ مجوز همه متقاضیان فعالیت در زمینه قایق های تفریحی و جت اسکی از مهم ترین مصوبه های نشست اخیر کمیته گردشگری بوده که با همکاری دستگاه های مرتبط ستاد خدمات سفر تا قبل از ایام نوروز سال آینده باید انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر