چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۵۴۶
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۳۷ درصد جمعیت مددجویی بوشهر در مناطق محروم و مرزی هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد توجه جدی به مشکلات مددجویان ساکن در مناطق محروم و مرزی است، گفت: ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند دارد که در طول سال خدمات متنوعی به آنها ارائه می شود.

وی در ادامه افزود: ۳۷ درصد از جمعیت مددجوی تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم ومرزی استان قرار دارند که نسبت به سایر مددجویان از مشکلات بیشتری برخوردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر مسکن و اشتغال را بیشترین مشکلات این مددجویان عنوان کرد و گفت: در سال جاری همه خانوارهای بدون مسکن در مناطق محروم و مرزی در اولویت تحویل مسکن قرار دارند.

وی اشتغال‌زایی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برای مددجویان مناطق محروم و مرزی عنوان کرد و اظهار داشت: مددجویانی که شرایط اشتغال را داشته باشند استعدادسنجی و آموزش داده می‌شوند و سپس با اعطای تسهیلات اشتغال به آنها، زمینه خودکفایی آنها فراهم می‌شود.

لطفی بیمه منازل و اثاثیه مددجویان مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح باعث پیش‌گیری از ضرر و زیان به خانوارهای مددجویان در برابر حوادث و بلایای طبیعی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اجرایی برنامه‌های فرهنگی، دینی و همچنین آموزش‌های بهداشتی و سلامت را از دیگر برنامه‌های مورد نیاز مددجویان مناطق محروم برشمرد و گفت: با تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و برگزاری دوره‌های تخصصی اقداماتی در راستای آموزش مددجویان و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار برای آنان صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر