جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۵۸۲
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۵

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مراکز دانشگاهی استان بوشهر به مهارت‌افزایی توجه بیشتری کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مجید خورشیدی صبح دوشنبه در جشن دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر اظهار داشت: علم و دانش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مجرای توسعه هر کشوری علم و دانش است.

وی با بیان اینکه توسعه‌یافتگی هر کشور منوط به ارتقای دانش‌آموختگی مردم آن کشور و جامعه است، اضافه کرد: دانشگاه محل و عامل تغییر جامعه است و هر تغییری در جامعه از دانشگاه می‌گذرد و دانشگاه جامعه را به سمت سعادت راهنمایی می‌کند.

خورشیدی با بیان اینکه مهارت‌آموزی دانشجویان می‌تواند جامعه را به سمت فردای توسعه‌مند حرکت دهد، ادامه داد: بیکاری در دانش‌آموختگان ما بالاتر از افرادی است که دارای مدارج علمی نیستند و این نشان می‌دهد که دانشگاه‌های ما باید بیشتر به جنبه‌های مهارتی توجه کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: کشور در بعد کمی در زمینه آموزش به اشباع رسیده است ولی در بعد مهارت‌آموزی شاهد کمبود هستیم و در برنامه ششم توسعه این موضوع دیده شده است.

وی افزود: بیکاری به عنوان یکی از مسائل مهم جامعه ما است و همه خانواده‌ها با آن درگیر هستند و متاسفانه در میان دانش‌آموزختگان این بعد پررنگ‌تر است و باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد و امیدواریم با تلاش مراکز دانشگاهی این مهارت‌افزایی فراهم شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه بیکاری باعث بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی و سیاسی و امنیتی می‌شود، خاطرنشان کرد: استان بوشهر مزیت‌های بسیار زیادی دارد و با مهارت‌آموزی در ابعاد مختلف می‌توان زمینه توسعه استان و بهبود وضعیت اشتغال را فراهم ساخت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر