چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۸۱۵
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۵

فکرشهر: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 700 طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار 960 میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، علیرضا رئیسی در نشست مدیران سلامت جمعیت، خانواده و مدارس بهداشت کشور در بوشهر با بیان اینکه کشور ما ایران در مراقبت‌های بهداشتی اولیه نسبت به دیگر کشورها 5 سال جلوتر است افزود: در حالی که تا قبل از سال  90 تنها 6 درصد از مادران باردار کشور بالای 35 سال سن داشتند این آمار هم اکنون به 19 درصد رسیده است.

وی، توجه به سالمندان و زوج های نابارور با ارائه خدمات بیمه ای، افزایش امید به زندگی و افزایش طول عمر سالمندان از 50 به 80 سال، فرهنگ سازی و آموزش زوج‌ها به منظور فرزندآوری بیشتر و مجهز شدن 400 بیمارستان کشور به اتاق عمل را از دیگر شاخص‌های افزایش مراقبت‌های بهداشتی در کشور عنوان کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به بهبود شاخص‌های مرگ و میر در کشور گفت:  در حالی که این شاخص تا قبل انقلاب 274 فوتی در هر 100هزار تولد بود این عدد اکنون به 20 فوتی رسیده است.

وی ادامه داد: همچینن آمار مرگ و میر در سن کمتر از 5 سال تا قبل انقلاب 150 نفر در هر 100 هزار نفر بود که حالا به کمتر از 15نفر رسیده است.

رئیسی با اشاره به فعالیت 17 هزارو 200 خانه بهداشت و 27 هزار مرکز جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت در کشور افزود: الان در شرایطی هستیم که یک روستای هزار نفری را نمی توان یافت که مرکز بهداشت نداشته باشد.

وی  همچنین گفت: در دهه فجر امسال 700 طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار 960 میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان در کشور خبر داد و گفت: این طرح از پایه ششم شروع می شود و هر مدرسه تحت پوشش یک مرکز درمانی قرار می‌گیرد و طی  یکسال دانش‌آموزان آن مدرسه عاری از پوسیدگی دندان می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر