سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۸۵۱
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۶

فکرشهر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: 171میلیارد و 197 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به طرح های آبخیزداری و عملیات بیولوژیکی و بیومکانیکی این استان تخصیص یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علی جعفری افزود: این اعتبارات برای اجرای پروژه های آبخیزداری در شهرستان های دیلم، کنگان، دشتستان و دشتی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: با این میزان اعتبار 25 سازه آبخیزداری شامل بندهای سنگی ملاتی و خاکی به حجم 110 هزار مترمکعب با حجم 6 میلیون و 250 هزار مترمکعب و عملیات بیولوژیکی شامل هلالی های آبگیر، جنگلکاری و مراقبت و آبیاری در سطح 2هزار و 299 هکتار به اجرا درآمده است.

جعفری یادآور شد: مجموع روان آب های ناشی از بارش های استان و استان های همجوار در مجموع چهار میلیارد مترمکعب است که با همه تلاشی که از سوی وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی انجام شده تاکنون فقط 10 درصد از این حجم روان آب ها مهار و 90 درصد از آنها بدون استفاده به خلیج فارس تخلیه می شود.

وی اظهارداشت: در این شرایط اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری علاوه براینکه بخش اعظمی از این روان آب ها را کنترل می کند از فرسایش و تخریب خاک جلوگیری و باعث تغذیه سفره های آب های زیرزینی نیز می شود.

جعفری ادامه داد: همچنین با اجرای پروژه های بیولوژیک و بیو مکانیک، ضمن جلوگیری از فرسایش، مهار روان آب های سطحی باعث ذخیره آنها در چاله ها یا هلالی آبگیر شده و بهبود و احیای پوشش گیاهی در این دشت ها را در پی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر