سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۲۶۸
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۵

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کانون‌های مساجد فضای پرنشاطی برای جذب جوانان ایجاد کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد باقر سعادت صبح یکشنبه در نشست با سرپرست دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بوشهر اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بازوان پرتوان مساجد محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی در دست جوانان ایرانی است و مجموعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید تمام تلاش خود در راستای به وجود آوردن فضایی پر نشاط برای جذب جوانان به مساجد و همچنین ترویج دین باوری در میان آنان اهتمام ویژه داشته باشند.

سعادت با تاکید بر اینکه فعالیت‌های کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید از جریانات سیاسی دور باشد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمانی به جایگاه واقعی خود دست پیدا خواهند کرد که دور از جریان‌های سیاسی فعالیت کند.

وی افزود: قرآن کتاب وحدت آفرین الهی مسلمانان موحد جهان اسلام است و فعالیت‌های کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید قرآن محور باشد.

نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی اقدامات اشتباه در مساجد، تعدادی از جوانان را دین گریز و مسجد گریز کرده است، تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی با شیوه‌های نوین در جذب جوانان به مساجد تمام تلاش خود را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: ما باید تمام تلاش خود را در راستای جذب جوانان به داخل مساجد به گونه‌ای انجام دهیم که جوانان عاشق مسجد شوند و در سنگر مساجد واقعیت ها و نیاز های موجود جامعه امروز را نه با ملاک و معیار سیاسی بلکه در چهارچوب مسائل مذهبی به آنان ارائه دهیم.

سعادت بیان کرد: پوست و گوشت و استخوان مردم ایران با مسائل دینی و مذهبی عجین شده و در وجود آنان جریان دارد و این جریان هیچ گاه متوقف نخواهد شد.

فعالیت ۵۰ کتابخانه مخزن دار روستایی

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر از برون سپاری فعالیت‌ها با مشارکت کانون‌های مساجد سیاست کلی ستاد عالی مرکز خبرداد و اعلام کرد: بیش از ۲۵ هزار نفر اعضای ۴۰۳ کانون فرهنگی هنری از ظرفیت کتابخانه های مخزن دار مساجد استفاده می‌کنند.

علیرضا پولاد گفت: از ۱۴۰ باب کتابخانه مخزن دار کانون‌های فرهنگی مساجد در حدود ۴۰ درصد به عنوان کتابخانه های مخزن دار در روستاها افتتاح شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر