جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۳۱۵
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۹

فکرشهر: معاون پژوهشی پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر گفت: ارزیابی ذخایر آبزیان خیلج فارس در محدوده استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، خسرو آیین‌جمشید ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ارزیابی ذخایر آبزیان خیلج فارس محدوده استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این ارزیابی با کشتی تحقیقاتی فردوس اجرا شده است.

وی با اشاره به سنجش شاخص‌هایی مانند شوری، دما، اکسیژن، کلروفیل، مواد مغذی و آلاینده‌ها بیان کرد: در استان بوشهر این طرح در ۴۵ نقطه از روبه‌روی نایبند در جنوب تا روبه‌روی گناوه در اعماق زیر ۵۰ متر اجرا می‌شود.

معاون پژوهشی پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر با اشاره به استفاده از تور ترال یا کف روب در این ارزیابی‌ها، اضافه کرد: در این طرح وضعیت ذخایر ماهیان کف‌زی و شرایط اکولوژیک آن‌ها مشخص خواهد شد.

وی از تدوین نقشه پراکنش آبزیان و صیدگاه‌ها با پایان این طرح ارزیابی خبر داد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ۱۵ سال اخیر میانگین سالانه صید آبزیان حدود ۴۹ هزار تن بوده است و ۴۷ گونه آبزی اقتصادی صید می‌شود.

آیین‌جمشید از کاهش صید ۲۲ نوع ماهی به ویژه حلوا سفید، شوریده، قباد، هامور، سنگسر، هوور، کوسه، کفشک و ماهی مرکب خبر داد و بیان کرد: شاهد افزایش صید ماهیان کم ارزش‌تری مانند سلطان ابراهیم، یال اسبی و گربه ماهی هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین فشار صیادی بر روی گونه‌های کف زی بوده است افزود: هر گونه تغییری در زیستگاه‎ها و صیدگاه‌های آبزیان، می‌تواند خسارت جبران ناپذیری به اقتصاد ساحل نشینان و جامعه صیادی وارد کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر