جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: 100 هزار نفر از جمعیت استان از طریق صید و صیادی ارتزاق می‌کنند و یکی از مطالبات صیادان این استان قرار گرفتن  شغل صیادی در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آوراست.به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، رضا عوض پور در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای قابلیت‌های مهمی در حوزه‌های گوناگون است اظهار کرد: تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر از جمله قابلیت‌های این استان است
کد خبر: ۵۲۵۳
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: 100 هزار نفر از جمعیت استان از طریق صید و صیادی ارتزاق می‌کنند و یکی از مطالبات صیادان این استان قرار گرفتن  شغل صیادی در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آوراست.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، رضا عوض پور در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای قابلیت‌های مهمی در حوزه‌های گوناگون است اظهار کرد: تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر از جمله قابلیت‌های این استان است

وی بااشاره به اینکه چهار هزار و 500 واحد تعاونی در استان بوشهر فعال است گفت: 90 درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش این تعاونی‌ها هستند و در این تعاونی‌ها بیشتر مردم استان به نوعی عضو هستند.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه 160 تشکل کارگری در استان بوشهر وجود دارد خاطرنشان کرد: 18 هزار کارگاه در سطح استان بوشهر فعال است.

عوض‌پور با اشاره به اینکه 80 درصد از جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: 18 هزار کارگاه در سطح استان بوشهر فعال هستند.

وی با بیان اینکه در سطح کشور نسبت مستمری‌بگیران بازنشستگی به تعداد افراد بیمه شده یک به شش است، خاطرنشان ساخت: نسبت مستمری‌بگیران بازنشستگی به تعداد افراد بیمه شده تامین اجتماعی در استان بوشهر یک به 19 است و شایسته است که استان بوشهر مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با اشاره به  اینکه استان بوشهر در بخش گردشگری و صنعت نفت دارای جایگاه مهمی است تصریح کرد: استان بوشهر در بخش‌های نفت و گاز و پتروشیمی ، کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است و باید به این ظرفیت‌ها توجه شود تا شاهد توسعه هر چه بیشتر کشور باشیم.

عوض‌پور، با اشاره به اینکه 25 درصد صیادان کشور در استان بوشهر فعال هستند گفت: 100 هزار نفر از جمعیت استان از طریق صید و صیادی ارتزاق می‌کنند و یکی از مطالبات صیادان این استان قرار گرفتن  شغل صیادی در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آوراست.

وی از تولید 70 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر خبرداد و گفت: 70 درصد میگوی پرورشی و 15 درصد خرمای کشور در بوشهر تولید می‌شود  و این در حالی است که 36 درصد از کشت صیفی جات خارج فصل کشور دراین استان بوشهر تولید می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر