جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نهمین دوره جشنواره ملی مشاعره رضوی روز یکشبنه درآیینی با حضور شماری از خدام حرم رضوی، مسوولان استانی و شرکت کنندگان این جشنواره درمجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر آغاز بکار کرد.به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر دراین آیین گفت: برگزاری این جشنواره هم برای برگزارکنندگان و هم شرکت کنندگان افتخار بزرگی است و شاید شاعران در جشنواره های متعددی شرکت کنند اما این جشنواره خاص است.محمدحسن پرآور افزود: به یمن حضور پربرکت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) درایران اسلامی، کشور درامنیت و آرامش بسر می برد.
کد خبر: ۵۲۷۷
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹

فکرشهر: نهمین دوره جشنواره ملی مشاعره رضوی روز یکشبنه درآیینی با حضور شماری از خدام حرم رضوی، مسوولان استانی و شرکت کنندگان این جشنواره درمجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر آغاز بکار کرد.
به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر دراین آیین گفت: برگزاری این جشنواره هم برای برگزارکنندگان و هم شرکت کنندگان افتخار بزرگی است و شاید شاعران در جشنواره های متعددی شرکت کنند اما این جشنواره خاص است.

محمدحسن پرآور افزود: به یمن حضور پربرکت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) درایران اسلامی، کشور درامنیت و آرامش بسر می برد.

وی اضافه کرد: شعر گفتن هنر است ولی هنری شایسته است که برای کسب رضای خدا و توشه معنوی باشد.

پرآور ادامه داد: هنرمندان و شاعرانی که در راه نشر فرهنگ رضوی تلاش می کنند به عنوان سربازان عرصه هنر در ادای دین محسوب می شوند و این هنرمندان و شاعران با ایجاد پویایی جامعه و تقویت ایمان اقشار مختلف مردم اشعاری ماندگار و بسیار اثربخش می سرایند.

معاون استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر مفتخر است که مردم آن همیشه در نوبت رفتن به زیارت امام رضا (ع) هستند به همین منظور مسوولان استان بدنبال ایجاد زائرسرایی برای مردم استان بوشهر در مشهد مقدس هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تعمیق ارتباط ادبیات فارسی با فرهنگ رضوی است.

حمیده ماحوزی افزود: تلاش ما این بوده است با برگزاری این جشنواره در چنین ابعادی زمینه اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ رضوی را در جامعه فراهم کنیم.

وی اظهارکرد: این جشنواره می تواند فرهنگ اسلامی و سیره ائمه اطهار را در بین مردم بویژه جوانان و نوجوانان نهادینه کند.

ماحوزی افزود: نهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی همزمان با برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی برگزار شده است و از بین 400 نفر شرکت کننده در این جشنواره امروز 60 نفر به مشاعره خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: هشت نفر از برگزیدگان این جشنواره برای شرکت در جشنواره ملی رضوی در مشهد مقدس برگزیده خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر