پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: محور برازجان ـ دیلم یکی از محورهای مواصلاتی پر ترافیک و پرحادثه استان است و سال هاست در برنامه ریزی های مسوولین کشوری و استانی مطرح می شود؛ ولی در حالی که به یک نوروز دیگر نزدیک می شویم، نه تنها در همان حال، که با یک حفره در میانه راه، به حال خود رها شده است...
کد خبر: ۵۲۹۲۴
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

فکرشهر - اسماء بوستانی: محور برازجان ـ دیلم یکی از محورهای مواصلاتی پر ترافیک و پرحادثه استان است و سال هاست در برنامه ریزی های مسوولین کشوری و استانی مطرح می شود؛ ولی در حالی که به یک نوروز دیگر نزدیک می شویم، نه تنها در همان حال، که با یک حفره در میانه راه، به حال خود رها شده است.

به گزارش «فکرشهر»، در همین راستا، خرداد ماه سال ۹۷ نماینده مردم دشتستان و معاونت عمرانی استانداری بوشهر، در جلسه ای که در تهران با معاون وزیر راه ـ خادمی ـ داشتند، مشکل محور برازجان - دیلم را مطرح کردند؛ بنا به درخواست نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد و قرار بر این شد که نیمی از این مبلغ را تا پایان تیرماه ۹۷ جهت فعالیت در این محور اختصاص دهند، اما با گذشت چندین ماه از این جلسه، هنوز این محور تکمیل نشده است و حتی، تقاطع غیر هم سطحی بین آبپخش و سعدآباد گودبرداری شده و مسیر را از آن که بود هم برای عبور و مرور مردم، مشکل تر کرده است؛ مسیری که سالانه، به خصوص در ایام نوروز، بسیار پرتردد است و به دلیل کوتاهی مسوولین در خصوص به اتمام رساندن این پروژه، شاهد تصادفات زیادی در اطراف این تقاطع غیر هم سطح هستیم و مسافرانی که از نقاط مختلف کشور به  استان سفر می کنند و در این نقطه از استان، جان عزیزان خود را از دست می دهند، با خاطره ای تلخ از استان بوشهر خارج می شوند.

نماینده مردم دشتستان در این باره، به «فکرشهر» گفت: در سال ۹۷ طی جلسه ای که به همراه معاون عمرانی استانداری با معاون وزیر راه داشتیم، جهت آسفالت محور برازجان تا خروجی دیلم درخواست ۲۰ میلیارد تومان هزینه کردیم، با درخواست من موافقت شد، ابلاغیه زده شد و ۳ میلیارد تومان از این مبلغ نیز ابلاغ شد، به گفته خود آقای مهرداد ستوده، ۳ میلیارد تومان از این مبلغ جهت شروع فعالیت این تقاطع ابلاغ شد، اما این هزینه خارج از حوزه دشتستان هزینه شده است. 

محمدباقر سعادت با تاکید بر این که «مبلغ تخصیص داده شده خارج از حوزه دشتستان هزینه شده است و من کاملا منتقد این قضیه هستم»، اظهار داشت: تقاطع غیر هم سطح که مربوط به مسیر سعدآباد و آبپخش است، گودبرداری شده، مسیر عبور و مرور مردم را تغییر داده و طولانی کرده است، در این خصوص نسبت به معاونت عمرانی و اداره راه و شهرسازی کاملا منتقد هستم که چرا این چنین عمل می کنند.

سعادت گفت: اداره راه و شهرسازی وعده داده بود که تا قبل از نوروز ۹۷ دو تا سه کیلومتری که حد فاصل بین این تقاطع تا روستای بویری است را جهت ایاب و ذهاب مسافرین نوروزی آسفالت کند، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی ادامه داد: در این خصوص با مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان ملاقات کرده و تماس هایی داشتم که پیگیر رفع این مشکل شوند، اما وعده امروز و فردا، این ماه و آن ماه را به بنده دادند و هر بار نبود کامیون، قیر، غلتک، فینیشر و یا کار کردن پیمانکار در محل دیگر را بهانه می کنند، به صورتی که حدود دو ماه گذشته قول قطعی داده بود که مشکل این قسمت از تقاطع را حل خواهد کرد، اما در حال حاضر این مشکل همچنان رفع نشده است و این نشان دهنده این است که بین استانداری و اداره راه، دست هایی در کار است که نمی خواهند در حوزه کاری من فعالیتی صورت گیرد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در این خصوص به «فکرشهر» گفت: مبلغی که از سوی معاون وزیر راه به پروژه محور برازجان - دیلم اختصاص یافته است، ۴ میلیارد تومان است، در صورتی که مطالبات پیمانکار بر روی این پروژه مبلغی بیش از ۵۰ میلیارد تومان است.

فرزاد رستمی با اعلام اینکه «قرار بود پیمانکار هنگام دریافت هزینه، مسیر پل تا روستای میاندشت را قبل از نوروز ۹۷ به اتمام برساند، اما به دلیل اینکه بودجه ای به پیمانکار داده نشده، تاکنون ادامه روند پروژه تعطیل شده است»، ادامه داد: پیمانکار منتظر دریافت هزینه است، زیرا قرار بر این بود که ۲۰ میلیارد تومان جهت شروع عملیات اجرایی این پروژه به پیمانکار بدهند، پیمانکار این پروژه، به اداره راه و شهرسازی مراجعه کرده و به ما اعلام کرده است که اگر ۱۰ میلیارد تومان نیز برای شروع این پروژه در اختیار من قرار دهید، فعالیت خود در این طرح را شروع و ادامه خواهم داد.

وی افزود: هزینه ای هم که تا کنون در خصوص این پروژه اختصاص یافته، مربوط به تقاطع غیر هم سطح مسیر سعد آباد به آبپخش نبوده که مشکل این تقاطع با این مبلغ حل شود، پروژه یکی است، مطالبات و مبلغ تخصیص یافته مربوط به کل پروژه و کل مسیر است، در هر مکانی که پیمانکار صورت وضعیت دهد و از سوی مشاورین مورد بازرسی و تایید قرار گیرد، در این صورت ما موظف به پرداخت هزینه هستیم.

به گزارش «فکرشهر»، هر چند استان بوشهر، جاده ها و مسیرهای پرحادثه زیادی دارد، اما به طور قطع، یکی از خطرناک ترین این محورها، مسیر برازجان به دیلم است که در ایام نوروز، پر ترافیک ترین محورها به شمار می رود و به نظر می رسد با وجود گودبرداری و خطرناک تر شدن مسیر، به حال خود رها شده است و این سوالات را برای مردم ایجاد کرده که آیا مسوولین نباید بودجه های اختصاص یافته را در اضطراری ترین نقطه استان هزینه کنند؟ اتمام تقاطعی که به گفته ساکنین روستاهای اطراف، جان چندین نفر از گردشگران و ساکنان محلی را گرفته است، تا چه زمان باید مسکوت و متوقف بماند؟ جان چند نفر دیگر به دلیل کوتاهی و سهل انگاری مسوولین باید به خطر بیفتد تا نسبت به اتمام پروژه اقدام کنند؟

 

نظرات بینندگان
علیرضا
|
-
|
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲
مطمئن باشید مشکل این پروژه نبود اعتبار نیست بلکه به تعویق انداختن آن برای حداقل دو سال دیگر هست تا بتوانند با پشتوانه دولت بعدی و نماینده ای دیگر وبا حمایت ................ استان بعنوان حامی اصلی این پروژه را برای همیشه کنسل کنند. دولتی و مسئولینی به این هارمونی کسی به دوران ندیده.
کرمی
|
-
|
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷
تا باشه از این گزارشات خوب، عالی بود عالی بود. الحق والانصاف خبرهاتون از تمام رسانه های استان مفید و موثرتره. دمتون و دلتون گرم.
احمد
|
-
|
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۶
چرا سازمانهای نظارتی ورود نمی کنند. جابجای بودجه مگر تخلف نیست.  اما چرا مدعی العموم وسازمانهای  نظارتی مدیرکل شهرسازی را به جرم هدر ریختن  بودجه بیت المال  محاکمه نمی کنند. اگر اشتباه بوده چرا انجام شده وطرح مطالعاتی وغیره  صورت گرفته. اگر درست است که اعتقاد  هم همین است چرا مردم را اینجور سرخورده وگرفتار کرده اند. این جماعت چرا به پای کشور هزینه می نویسند. آهای ما را بخیر شما امید نیست شرمرسانید. 
مصطفی
|
-
|
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۸
پول این این پروژه را اقایان ( ...) و ( ...) حیف و میل کردند...بابت قیمت نخل ها دو برابر پول گرفتند حتی پول درختهایی همچون کویر و کز هم حساب کردن و خوردن و استاندار قبل قم هیچ عکس العملی نشان نداد چرا؟؟؟؟؟

چرا نمایندگان گیلان به استاندار فعلی خود بیانیه دادند که اینجا استان بوشهر نیست که پروژه ای را تحویل پیمانکاری بدی و برای هزینه های ان تعیین و تکلیف کنی

منظورشان را شفاف کفتند

اگر بودجه نبود پس چرا بین ابپخش تا میاندشت را اتوبان کردند بعداز  این همه هزینه دباره تخریب و بلوار کشی کردند دزدی و اختلاس دیگر شاخ و دم ندارد که مسئولین کشوری خود را به خواب زده اند
ناشناس
|
-
|
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴
علت تعویق در اجرای این پروژه مخالفت عده ای در آبپخش است.
ح .م
|
-
|
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
آقای ستوده تو روستای خودش نتوتست دو تا صندوق رای برای روحانی بگیرد ولی خوب بودجه دولت روحانی رو خرج منطقه ی خودش میکند. خروجی آبپخش تا بویری رو تعریض کرد و آسفالت هم انجام داد بعد یهو دید که اگر وسط این جاده سنگ جدول کار کند قشنگتر میشود . سریعا بودجه تزریق کرد و گفت آسفالت رو بکنید و دوباره سنگ جدول بزنید  اما بغل گوش همین جاده زیر گذر سعدآباد مردم رو به کام مرگ میکشاند و کسی جوابگو نیست.
عصبی
|
-
|
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
ذست مسوولین استانی درد نکنه. داداش به کدوم زخم زندگی زدی پولش رو رفته؟
ناشناس
|
-
|
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
فقط تونستن اون ورودی فوق العده غیر استاندارد و مشکل دار بوشهر رو درست کنن که به درد خودشون میخوره
ح ع
|
-
|
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴
با سلام خدمت مردم فهیم دشتستان بزرگ

شما قبلا در شبانکاره معلم من بوده اید و جایگاه شما همیشه بعنوان یک معلم و همشهری با ارزش هست و میماند ،اما تو این چند سال که بعنوان نماینده دشتستان بزرگ پا به این عرصه گذاشتین نه تنها وجهه معلمی خودرا زیر سوال برده اید بلکه اون محبوبیتی که قبلا نزد همشهریهای خود داشتید را نیز ازبین برده اید بخاطر همین کم کاریهای خودرا گردن این و ان می اندازید،لذا از شما تقاضا دارم رزومه خودرا بیان کنید،و بگویید که چه خدمتی به مردم دشتستان کرده اید 
محسن
|
-
|
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳
سلام خدا وکیلی این سعادت کجا بودن از خواب زمستانی تازه بیدار شدن ایشون . دست شما واسه ما رو شده جناب سعادت . حنای شما دیگه رنگی نداره 
مهر.م
|
-
|
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶
باسلام خدمت همه دوستان عزیز،و با ادب و احترام به نظرات همه دوستان،و با عذر خواهی از جناب سعادت بزرگوار که بعد از دوسال نیم تازه که دوباره داریم نزدیک میشیم به دوره مجلس جدید یادشون افتاده حرفایی بزنند و دید مردم رو نسب به مدیر عمرانی استانداری استان بد کنن درصورتی که این پروژه واسه حدودا دوسال و نیم هست و آقای ستوده کمتر از یکسال که به این پست و منصب رسیدن ،شما تو اون مجلس شد یکبار از حق مردمی که شما رو به عنوان‌نماینده انتخاب کردن دفاع کنید ،جناب خدری چنان از شهر و مردمش دفاع میکنن توی مجلس که واقعا از دل مردم حرف میزنن و اومدن .پس بیاییم برای بالا بردن خودمون باعث تخریب دیگران نباشیم 
ب _ا
|
-
|
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
جناب آقای دکتر ستوده الحق والانصاف از ابتدای قبول مسئولیت شان در حد توان ومقدورات زحمات زیادی برای پیشرفت و اعتلای جایگاه استان بوشهر و جذب اعتبارات بیشتر و تزریق در استان نموده لذا با توجه به جوان بودن ایشان و دارا بودن انرژی و توان مدیریتی قابل توجه ایشان میطلبد که با حمایت از نیروهای جوان و کارآمد زمینه رشد آنها را فراهم کنیم نه اینکه نسبت به تخریب به ناحق آنان مهره سوزی کنیم لذا بنظر میرسد بجای تخریب دیگران بنظر بنده باید نقاط ضعف خودمان را ترمیم کنیم انشالله که خداوند به همه افرادی که خدمت به این مملکت را سرلوحه خود قرار داده اند اجر و پاداش دنیوی و اخروی عنایت فرماید
درود
|
-
|
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
درود بر سایت خوب فکر شهر

جناب سعادت نگفتند که در طول سه سال گذشته کجا بودند و چه گره ای از مردم باز کردند.جناب سعادت امروز باید جوابگوی مردم باشد نه اینکه این و آن را متهم کند.جناب سعادت آقای ستوده که کمتر از یکسال است در این منصب قرار گرفته و این پروژه هم بالغ بر سه سال است که چنین وضعیتی دارد؟

جناب سعادت از ورزش بگوییم که تیم پرسپولیس برای نداشتن هیچگونه حمایتی کنار کشید ولی در گناوه نماینده بالغ بر دو میلیارد در فوتبال هزینه میکند.

از حوزه فرهنگ بگویم که ان هم نارضایتی شدید هنرمندان از حوزه شماست.

از کارهای عمرانی شما بگویم یا سخنرانی های شما!

 

جناب سعادت مردم بیدارند و میدانند و در آینده ثابت خواهند کرد که شما مسیر را اشتباه رفته اید
علی
|
-
|
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
با سلام.جناب آقای سعادت امروز و بعد از گذشت 3 سال از نمایندگی مردم شهرستان دشتستان ، به جای اینکه به نقدهای به جای مردم  حوزه انتخابیه خودشون جواب بدن در جایگاه قاضی قرار گرفتن و دیگران رو متهم میکنند تا بلکه از این طریق بتونند وجهه از دست رفته خودشون رو بازسازی کنند.ما از آقای سعادت تقاضا داریم بیلان عملکرد خودشون رو در طول دوران نمایندگی ارائه بدن ( به غیر از تلاش برای انتصاب اعضای خانواده ) تا مردم مطلع بشن . هرچند که مردم نسبت به این امر واقف هستند که کارنامه ایشون بسیار ضعیف هستش و دشتستان ضعیف ترین دوران خودش رو از لحاظ توانایی نماینده سپری میکنه.
ع.ر
|
-
|
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
با سلام خدمت مردم فهیم و ولایت مدار دشتستان .اقای سعادت شما این سه سال چه کاری کردیدکه الان که دوباره داریم به انتخابات نزدیک میشویم تمام دنیا راعامل و مقصر کارنامه ای میکنید که تاریخ فراموش نخواهد کرد.شما ضعیف ترین نماینده دشتستان در تاریخ هستید .یک بار تا حالا پشت تریبون مجلس از مردم دفاع کرده اید؟ بله یک بار میخواستید دفاع کنید که کارتان به بخش قلب بیمارستان کشید.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر