جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۰۲۴
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۱

فکرشهر: باشگاه کتابخوانی در مدارس منطقه بردخون فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش فکرشهر از فارس، ظهیر محمودی در آیین آغاز فعالیت باشگاه کتاخوانی در دبستان بلال اظهار داشت: اسلام آغاز رسالت قرآنی‌اش با قلم بود و به همین دلیل ارزشی که قلم و تعلیم و تربیت در قرآن دارد بر کسی پوشیده نیست‌.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون افزود: تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و نوشتن نبوده و همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند و به تعالی می رسند.
وی اضافه کرد: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت است و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به موضوع کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه، بویژه در بین جوانان و نوجوانان است.
محمودی ادامه داد: وقتی کتاب، حاصل افکار و تجارب اهل اندیشه و معرفت است کتابخانه نیز کانون همایش نخبگان و باغ پرطراوت و شاداب دانشمندان و صاحبان معرفت است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: مطالعه، غذای روح و درمان بیماری‌های فکری و معلمی ساده و صمیمی و همیشه در دسترس است که بی‌ادعا و بدون تکلف و منّت، آنچه دارد در اختیار ما می‌گذارد.
وی ابراز داشت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی کشور، می‌تواند با بسترسازی بنیادین و برنامه‌ریزی دقیق و بلند مدت، علاقه به کتاب و کتابخوانی را در بین نسل جوان و نوجوان تقویت کند.
محمودی تصریح کرد: بدون شک والدین نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در خانواده و بین فرزندان دارند و آنها برای این‌که حس کتاب‌خوانی را در فرزندانشان تقویت کنند، می‌توانند از کتاب به عنوان وسیله ای برای تشویق استفاده کنند.
دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون تأکید کرد: کتاب را به عنوان هدیه‌ای ارزشمند قلمداد کنیم و با این عمل قدمی بسیار مهم در اعتلای فرهنگ کتاب‌خوانیِ فرزندانمان برداریم.
وی خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی سنگ بنای توسعه فرهنگ و رشد تمدن‌ها است و این موضوع همواره در تاریخ تکرار شده  و باید بگوییم کتاب ها دوستانی وفادار و مهربان هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه گفت: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب ها به دانش آموزان، باشگاه کتابخوانی با مشارکت نهاد کتابخانه ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه تشکیل شده و تعدادی از افراد صاحب نظر و آشنا با کتاب با عنوان تسهیل‌گر در مدارس حضور پیدا می‌کنند و پیرامون کتاب با دانش آموزان سخن می گویند.
در ادامه تعدادی از تسهیل گران به معرفی کتاب و قرائت مطالب آن برای دانش آموزان پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر