جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
جمیری در نشست خبری:
فکرشهر: نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس تلوحیا حود را در زمره دلواپسان معرفی کرد، درباره طرح چند نماینده همفکر وی برای ممنوعیت صدا و تصویر خاتمی با بیان اینکه اطلاعات کاملی در این خصوص ندارد، حاضر به اظهارنظر نشد، از برخی نگرانی ها درباره موضوع منطقه آزاد گفت و اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به صلاح نمی داند.به گزارش فکرشهر، عبدالکریم جمیری در سومین نشست خبری اش که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، به بیان برخی پیگیری هایش و نیز پاسخ به پرسش های خبرنگاران پرداخت.
کد خبر: ۵۳۲۶
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۸

فکرشهر: نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس تلوحیا حود را در زمره دلواپسان معرفی کرد، درباره طرح چند نماینده همفکر وی برای ممنوعیت صدا و تصویر خاتمی با بیان اینکه اطلاعات کاملی در این خصوص ندارد، حاضر به اظهارنظر نشد، از برخی نگرانی ها درباره موضوع منطقه آزاد گفت و اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به صلاح نمی داند.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم جمیری در سومین نشست خبری اش که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، به بیان برخی پیگیری هایش و نیز پاسخ به پرسش های خبرنگاران پرداخت.

ایجاد شهرداری عالیشهر و پیگیری بخشداری چغادک

وی از پیگیری ارتقا شهر چغادک به بخش خبر داد و گفت: چغادک همه ویژگی های این مهم را دارد، ولی به دلیل مصوبه دولت مبنی بر توقف تغییر در تقسیمات کشوری تا زمان تدوین طرح جامعی در این خصوص، ارتقا چغادک که از وزارت کشور به کمیسیون سیاسی و دفاع دولت رفته، معطل مانده است.

وی با بیان اینکه ما این مصوبه را قانونی نمی دانیم افزود: در این خصوص به وزیر کشور تذکر داده و از رییس مجلس نیز خواسته ایم به معاونت نظارت خود دستور بررسی موضوع و ابطال این مصوبه خلاف را دهد.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم با اشاره به پیگیری های صورت گرفته و موافقت وزیر کشور با ایجاد شهرداری در شهر جدید عالیشهر گفت: قرار است پنج شنبه در آئینی این موضوع به شورای شهر عالیشهر ابلاغ و نهایی شود.

به گفته وی، بسیاری از وظایف خدماتی در عالیشهر از عهده شرکت عمران این شهر جدید خارج بوده که اینک با استقرار شهرداری زمینه پیگیری این مطالبات فراهم می شود.

پتروشیمی گناوه لنگ سرمایه گذار مانده است

وی یکی دیگر از پیگیری هایش را اجرایی شدن مصوبه دولت قبل برای اجرای مجتمع پتروشیمی در گناوه اعلام کرد و گفت: مقدمات این امر نظیر جانمایی و محل تامین خوراک پتروشیمی نهایی شده، ولی لنگ سرمایه گذار است که توانمندی خود را در این خصوص نشان داده و به همراه استاندار در حال رایزنی هستیم تا اگر قادر به ادامه کار نباشد، سرمایه گذار دیگری جایگزین شود.

بهسازی جاده گناوه- گچساران آغاز شد

وی با بیان اینکه جاده گناوه-گچساران وابسته به نفت به دلیل نداشتن ایمنی کافی منجر به حوادث زیادی شده بود، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته، موافقت وزیر نفت برای بهسازی آن اخذ شده و عملیات اجرایی آن آغاز گردیده که رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

جمیری همچنین از کسب موافقت وزیر نفت برای طراحی میدان امام علی در ورودی گناوه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود.

سد چمشیر به خوبی در حال اجراست

عضو کمیسیون انرژی مجلس از پیگیری موضوع سد چمشیر به منظور تامین آب کشاورزی شمال استان خبر داد و گفت: براساس اعلام مجری طرح، قریب 50 درصد اعتبارات در اختیاروی قرار گرفته و با تخصیص جدیدی که انجام شده، عملیات احداث سدهای انحرافی و تونل های فرعی شروع شده و به خوبی در حال اجراست.

توزیع 17 میلیاردتومان اعتبار در حوزه انتخابیه جمیری با هماهنگی وی

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم از تخصیص 17 میلیاردتومان اعتبار از محل تبصره 22 بودجه سال جاری به حوزه انتخابیه اش خبر داد و با یادآوری اینکه این مبلغ با نظر وی و هماهنگی فرمانداری ها توزیع شده، گفت: اولویت اصلی در بخش های درمان و ورزش بوده و مابقی نیز در زمینه خدمات شهری می باشد.

به گفته وی بیشترین رقم از این اعتبار سهم تعریض جاده گناوه- دیلم شده که امید می رود به موقع جذب شود.

به نگرانی ها درباره منطقه آزاد باید پاسخ داده شود

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحث ماههای گذشته ایجاد منطقه آزاد بوشهر است، اظهار داشت: این مهم یکی از راههای رونق اقتصادی شهر بوشهر و استان است، اما باید طوری برنامه ریزی شود که همگان از آن منتفع شده نه عده ای خاص و نهایتا اینکه نگرانی و ضعف های مناطق آزاد دیگر در بوشهر تکرار نشود.

جمیری با بیان اینکه برای دفاع از این امر در مجلس نظر تجار، نخبگان، دستگاههای اجرایی و مرکز پژوهش های مجلس را خواهم خواست، افزود: در این خصوص نباید نگاهی احساسی و بدون راهکارهای کارشناسی داشت و حتما باید طرحی جامع و پاسخ های قانع کننده از سوی استانداری، شورای عالی مناطق آزاد و دستگاههای اجرایی به سوالات ما داده شود تا قادر به دفاع از آن باشیم.

وی با بیان اینکه برای ما مهم است که چه سازوکاری برای بهره مندی عامه مردم از منطقه آزاد درنظر گرفته شده، افزود: به هرحال منطقه آزاد با افزایش قیمت ها همراه است، در عوض بخش عمده ای مردم نیز درآمد ثابتی دارند که برای عدم زیان این افراد باید فکری شود و توجیهات فنی و کارشناسی به مجلس ارائه گردد.

از روند عملیاتی شدن راه آهن خبر ندارم

جمیری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت پروژه راه آهن بوشهر و مباحثی که درباره تغییر مسیر آن به سمت دشتستان مطرح شده، گفت: تغییر مسیر راه آهن در اولویت نیست و مسیر کنونی نیز از فارس به سمت فراشبند، اهرم، بوشهر و عسلویه تعریف شده که شامل قطعات مختلفی است، اما به دلیل آنکه دولت اعتبار کافی برای اجرای آن را ندارد، پیگیر جذب فاینانس و مشارکت چین در این پروژه است.

وی افزود: البته بنده از روند عملیاتی شدن این پیگیری ها گزارشی نگرفته و خبر ندارم.

انتظار جهش بیشتری از استاندار داشتیم

جمیری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه ارزیابی شما از عملکرد سالاری استاندار بوشهر چیست؟ اظهار داشت: قضاوت در این خصوص را زود می دانم، ولی باید بگویم انتظار جهش بیشتری در دوره وی را داشتیم و استانداری را دارای ظرفیت های بیشتری می بینیم.

نماینده بوشهر در مجلس ادامه داد: البته این موضوع ممکن است به ناهماهنگی برخی مدیران کنونی با استاندار و شرایط خاص بودجه ای دولت هم ربط داشته باشد، از این رو باید بیشتر فرصت داد و عملکرد استاندار را در جذب اعتبارات دید، آنگاه به قضاوت درباره وی پرداخت.

 نمایندگان درباره مسائل استان اختلاف ندارند

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه سطح هماهنگی نمایندگان کنونی استان و تاثیر حضور 3 نماینده بوشهر در کمیسیون انرژی برای استان چه بوده؟ اظهار داشت: نمی توان انتظار داشت همه 4 نماینده از نظر دیدگاه سیاسی یکسان فکر کنند، اما در خصوص مصالح و منافع استان شاهد این تلاش برای هماهنگی هستیم.

جمیری افزود: درباره کمیسیون انرژی مجلس نیز باید بگویم بیشتر ماموریت کمیسیون ها ملی است و کمتر فضای پیگیری مسایل استانی فراهم می شود.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به صلاح نمی دانم

وی در پاسخ به سوالی درباره پیگیری برخی نمایندگان از جمله نماینده دشتستان برای استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: استیضاح وی در شرایط کنونی را صحیح و به صلاح مملکت نمی دانم و معتقدم اگر هم ایرادی بر وزیر وجود دارد، باید وقت و فرصت بیشتری داد تا اصلاح کند، خصوصا اینکه تجربه استیضاح وزیر علوم را پشت سر گذاشتم و منجر به دقت بیشتر وزرا می شود.

وی تاکید کرد: از این رو بنده از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حمایت نمی کنم.

یکی از مشکلات اجرایی نشدن مصوبه 50 درصدی ضعف آموزش نیروهای بومی است

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه میزان از مصوبه دولت قبل برای سهم حداقل 50 درصدی جوانان بومی در فرصت های اشتغال پارس جنوبی گفت: این امر کامل اجرا نشده، اما یکی از ایرادات نیز به استان برمی گردد که در خصوص آموزش به جوانان خوب عمل نکرده ایم و در این باره ضعف دیده می شود.

جمیری با اشاره به برنامه ریزی سازمان انرژی اتمی برای راه اندازی دو راکتور جدید در بوشهر اظهار داشت: در سفر اخیر صالحی رییس این سازمان و وزیر کار به بوشهر موافقت آنها را برای همکاری مشترک جهت آموزش مهارت فنی و دانشگاهی به تناسب نیاز شغلی آینده نیروگاه جلب شده و به زودی نهایی می شود.

استیضاح وزیر علوم سیاسی نبود

خبرنگاری هم از جمیری پرسید به نظر می رسد مجلس برخلاف خواست مردم حرکت می کند و به نوعی دنبال قدرت نمایی خودش به دولت است که این موضوع در ماجرای استیضاح وزیر علوم دیده شد.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم که از امضاکنندگان استیضاح فرجی دانا بود در واکنش به این پرسش گفت: در مجلس اراده ای برای ایستادن مقابل مردم وجود ندارد، ولی شاید اراده ای برای تخریب مجلس در برخی رسانه ها باشد.

وی افزود: بسیاری از امضاکنندگان استیضاح وزیر علوم از حامیان وی در روز رای اعتماد بودند و فرجی دانا را نیرویی مذهبی و ارزشی می دانستند، ولی در دوران فعالیت وی در مواردی نظیر انتصابات، بی اعتنایی به استعلام نهادهای امنیتی،ایجاد ناآرامی در دانشگاهها، انتخاب های ناشایسته و بی توجهی به خطوط قرمز موردنظر رهبری دقت و توجه لازم از سوی وزیر دیده نشد و منجر به سلب اعتماد نمایندگان از وی شد.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر علوم در راستای خواست مردم بود نه تقابل با آنها گفت: قریب به اتفاق استیضاح کنندگان از حامیان وزیر در روز رای اعتماد بودند و این نشان می دهد حرکت شان سیاسی نبوده است، وگرنه همان زمان از وی حمایت نمی کردند.

چرا باید اجرای تفکیک جنسیتی با مذمت مواجه شود؟

جمیری همچنین در پاسخ به خبرنگاری درباره حمایتش از طرح شهرداری تهران برای تفکیک جنسیتی کارمندانش اظهار داشت: وقتی فضا و امکانات لازم برای جداسازی نیروهای زن و مرد فراهم باشد، اصل براین است که این موضوع اجرایی شود، ولی اگر این امکان نباشد، ناچارا باید زن و مرد در فضایی مشترک به خدمات رسانی بپردازند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران فضا و امکانات لازم برای این جداسازی را داشته، افزود: چرا باید برخی درباره فرامین دینی مقاومت کرده و حتی به مزمت اجرای این طرح بپردازند؟ ما این اقدام شهرداری تهران را منطبق بر موازین دینی دانسته و معتقدیم اگر جای دیگری هم امکان اجرایش باشد، باید تحقق یابد.

اختلاف شورا و شهرداری بوشهر به سود مردم نیست

وی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف پیش آمده میان شورا و شهرداری بوشهر گفت: بدون شک دود این اختلاف به چشم مردم می رود و ادامه آن به سود جامعه نیست.

به گفته وی به کمک برخی معتمدان پیگیر برگزاری نشستی برای مرتفع شدن اختلافات شورا و شهرداری بوشهر است.

اضافه شدن نماینده جدید به استان قطعی نیست
نماینده سه شهرستان استان در مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه موضوع افزایش یک نماینده بوشهر در مجلس به کجا رسید؟ گفت: در طرح مجلس و لایحه دولت برای افزایش یک نماینده به استان حوزه انتخابیه بوشهر از گناوه و دیلم جدا شده است.

وی ادامه داد: البته هیچ چیز قطعی نیست و تا زمانی که طرح مجلس یا لایحه دولت به صحن علنی نرسد یا اینکه نمایندگان با آن موافقت نکنند، افزایشی اتفاق نمی افتد.

درباره ممنوعیت خاتمی اظهارنظر نمی کنم

نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه نظر شما درباره پیگیری طرح چند نماینده همفکر تان درباره ممنوعیت صدا، تصویر و سفرهای خاتمی چیست؟ گفت: در این خصوص اظهارنظر نمی کنم، چون اشراف و اطلاعاتی ندارم.

جمیری دلواپس است

خبرنگاری همچنین با اشاره به اینکه از آغازبکار دولت روحانی شماری از اصولگرایان از جمله نمایندگان مجلس نسبت به سیاسی خارجی و سپس اقدامات دیگر دولت ابراز نگرانی و دلواپسی کردند، از جمیری پرسید: آیا شما هم دلواپس اقدامات دولت هستید؟

نماینده اصولگرای بوشهر در این خصوص گفت: دلواپسی نمایندگان نسبت به ارزش و آرمان های نظام است و چیز دیگری در میان نبوده است، همچنان که در جریان مذاکرات هسته ای مشخص شد این نگرانی ها بحق بوده دستاورد جدی ای در این خصوص نصیب کشور نشده، هرچند اینکه نشان داده ایم کشوری اهل منطق، مذاکره و مقاومت در برابر ظلم هستیم، یک پوئن مثبت است.

وی افزود:درباره مذاکرات هسته ای ما هم نگرانی داشتم و الان شاهدیم که از آن نفعی نبرده ایم.

وی درباره این سوال که بلاخره شما دلواپسید یا خبر؟ گفت: دلواپسی نسبت به ارزش های نظام نباید مورد شماتت قرار بگیرد، بلکه آنهایی باید مذمت شوند که نسبت به این ارزشها هیچ نگرانی و دلواپسی ندارند و میدان دادن به آنها میدان دادن به آمریکا و اذناب آن می باشد.

وی افزود: اگر هم تاکنون نگرانی اصولگرایان نبود، نمی توانستیم نظام محکم و مقاوم اداره کنیم.

درباره برخی تحرکات پیرامون منطقه آزاد به نهادهای اطلاعاتی ندا دادم

وی در پاسخ به سوالی درباره زمزمه هایی مبنی بر خرید و فروش برخی زمین ها برای منطقه آزاد گفت: براساس آنچه استاندار در مصاحبه های خود اعلام کرده، اغلب محدوده منطقه آزاد اراضی دولتی بوده و کمتر ملک شخصی می باشد که اگر همین محدوده موردنظر باشد، نباید نگرانی وجود داشته باشد.

وی افزود: ولی ما هم زمزمه هایی درباره تحرک و ورود برخی افراد داشتیم و نگران رانت خواری برخی افراد داخلی و خارجی در این طرح بزرگ هستیم که در این خصوص به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ندا داده ام که مراقبت کافی را داشته باشند.

وی همچنین درباره سوالی پیرامون ورود برخی شخصیت ها به بوشهر به شکل محرمانه در راستای منطقه آزاد گفت: ورود نامحسوس و محرمانه افراد با این هدف اعتماد افکار عمومی را خدشه دار می کند و برای ما نیز مهم است که از هرگونه رانت خواری و نفوذ برخی افراد با این نیت جلوگیری شود.

منبع:خلیج فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر