چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۲۷۱
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۶

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۴۶ درصد کلاس های ابتدایی آموزش و پرورش استان هوشمندسازی شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمو قاسمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت آمادگی دانش آموزان برای ورود به آموزش رسمی کشور اظهار داشت: حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ نوآموز پیش دبستانی در استان بوشهر تحصیل می کنند و همچنین پوشش صد درصدی نوآموزان عشایر استان در طرح دو زبانه را داشته‌ایم.

وی ابراز داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی مناطق محروم در استان، کیت های آموزشی دروس پایه ابتدایی و لوازم التحریر برای دانش آموزان مناطق محروم به صورت رایگان عرضه می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: تولید محتوای آموزشی ویژه نوآموزان ۴ ساله برای اولین بار در استان از اقدامات موثر در این دوره است.

اجرای طرح آداب و مهارت های زندگی

قاسمی عنوان کرد: اجرای طرح آداب و مهارت های زندگی در ۹۱.۰۸ مدارس ابتدایی استان، توسعه طرح چند معلمی در پایه های پنجم و ششم در۳۷۰ کلاس درس، اجرای طرح درس پژوهی در ۹۵ درصد مدارس استان، اجرای برنامه تدبیر در ۵۶۶ مدرسه ابتدایی استان از طرح های فعال در دوره ابتدایی آموزش و پرورش استان بوده است.

وی تصریح کرد: طرح تقویت بنیه علمی به عنوانی طرح نوپا در شورای آموزش و پرورش استان با مشارکت فعال دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی تصویب و در استان اجرایی شد که دستاوردهای بسیار خوبی داشته است و  در سال جاری با نگاه ویژه به دوره ابتدایی فعالیت خواهد کرد.

توسعه مراکز اختلالات یادگیری

قاسمی ادامه داد: توسعه مراکز اختلالات یادگیری به ۱۶ مرکز و کاهش نرخ تکرار در دوره ابتدایی نیز از دستاوردهای مورد توجه در آموزش و پرورش استان بوده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: با تلاش همکاران حدود ۴۶ درصد کلاس های ابتدایی آموزش و پرورش استان هوشمندسازی شده است و امیدواریم با همکاری صنعت و خیرین این آمار به بیش از این برسد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که توانمندسازی نیروی انسانی از دیگر برنامه آموزش ابتدایی بوده است که در راستای طرح تقویت بنیه علمی اجرا شده است اظهار داشت: اهتمام ویژه آموزش و پرورش استان در طرح تقویت بنیه علمی، دوره ابتدایی و توانمندسازی نیروی انسانی به ویژه آموزگاران است و باید توانمندسازی نیروی انسانی به حد مطلوب برسد تا پای موسسات از زندگی خانواده برچیده شود.

افزایش جذب نوآموزان پیش دبستانی

قاسمی یادآور شد: از مجموع ۲۳۰ هزار دانش آموز استان ۱۲۳ هزار و ۹۸۳ دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند که آموزش این تعداد دانش آموز بر عهده پنج هزار و ۲۰۰ همکار در دوره ابتدایی است.

وی گفت: در دوره آموزش ابتدایی استان ۳۰۸ مدرسه دولتی، ۱۷۰ مدرسه غیردولتی در سطح شهر فعالیت دارند و ۴۵۸ مدرسه دولتی و ۱۴ مدرسه غیردولتی در روستا فعال هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به دوره تاثیرگذار پیش دبستانی در دوره ابتدایی در سال جاری بیش از ۱۷ هزار ۶۰۰ نوآموز پیش دبستانی جذب شدند و نسبت به سال گذشته استان رشد شش هزار نفری در جذب نوآموزان پیش دبستانی داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر