پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۲۹۷
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: اداره صنعت و معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار در برپایی هر چه بیشتر نمایشگاه‌های بهاره با نظارت بر نحوه توزیع اقلام وقیمت فروش آنها اقدام کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید علی پاکنژاد یکشنبه‌شب در نشست تنظیم بازاراین شهرستان اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروزنگاه مابر این است تا اقلام مورد نیازمردم در شب عید تامین و بازار از مایحتاج مردم اشباع باشد.

وی افزود: از موارد مهم برای دست یافتن به این هدف نظارت کافی بر قیمت ها و برپایی هر چه بیشترنمایشگاه های بهاره در سطح شهرستان است که می تواند در رسیدن به این هدف کمک کند.

فرماندار گناوه گفت: اداره صنعت و معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار در برپایی هر چه بیشتر نمایشگاه‌های بهاره  با نظارت بر نحوه توزیع اقلام وقیمت فروش آنها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه‌های بهاره باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود ولی علاوه بر کاهش قیمت‌ها باید کیفیت اجناس هم مد نظر قرار گیرد و نظارت شود.

پاک‌نژاد گفت: در آستانه سال جدید و ایام تعطیلات این نمایشگاه‌ها در شهرستان برای بهرمندی بیشتر مردم برپا خواهد شد تا هم خرید و هم بازدید از آنها صورت گیرد.

وی با تاکید بر همراهی مردم با دولت و ناظران که بر بازار نظارت دارند گفت: مردم کمک و همکاری لازم را با ناظران و کارگروه تنظیم بازار برای نظارت کامل‌تر و جامع‌تر داشته باشند.

پاکنژاد تصریح کرد: مردم به دلیل ضعف اطلاع‌رسانی از نحوه توزیع اقلام رضایت کامل ندارند و اطلاع‌رسانی به خوبی صورت نگرفته است.

وی گفت: هرتصمیمی برای توزیع  اقلام مورد نیاز مردم از طریق خبرگزاری‌ها و فضای مجازی به اطلاع مردم رسانده شود همچنین عاملان توزیع  مشخص و تعداد آنها بیشتر شود تا موجب صف های طولانی نشود.

فرماندار گناوه اظهار داشت: مردم هم همکاری لازم را در زمینه توزیع اقلام مورد نیاز داشته باشند و نگاه مسئولان نیز بر شفافیت در کار باشد.

وی اضافه کرد: با نظارت دقیق از قاچاق گوشت و مرغ و دام  در شهرستان جلوگیری و با متخلفان در این زمینه با جدیت برخورد شود.

پاکنژاد ادامه داد: نظارت بر مرغداری‌هایی که با ارز دولتی کار می‌کنند به جد پیگیری و بازدید از انبارها صورت گیرد و گزارش‌ها به مردم اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: دامپزشکی علاوه بر توزیع بر حمل دام و گوشت و مرغ نظارت کافی داشته باش د زیرا علاوه بر توزیع، سلامت مردم بسیار مهم است.

وی گفت: همگی وظیفه داریم که اقلام مورد نیاز مردم را به وفور در بازار  فراهم و در اختیار مردم قرار دهیم.

فرماندار گناوه پیرامون نظارت بر رستوران‌ها نیز گفت: با توجه به نزدیکی ایام عید و همچنین حضور گردشگران در شهرستان لازم است که نظارت جدی بر کار رستوران ها صورت گیرد.

وی گفت: رسیدن اقلام مورد نیاز  به مستمندان که ممکن است نتوانند در صف ها حضور یابند  حتما مد نظر باشد و در این زمینه در نحوه توزیع با بهزیستی و کمیته امداد همکاری داشته باشید که این اقلام به دست نیازمندان هم برسد.

پاکنژاد بیان کرد: با وجود   اینکه با زحمات اداره صنعت، معدن و تجارت و تنظیم بازار نظارت به صورت مستمر  انجام می شود باز هم بازرسی‌ها بیشتر و جدی‌تر گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به حضور مسافران و گردشگران در شهرستان و خریدهای ایام عید مردم از فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای بیشتراستفاده  و اقلام آنها بیشتر شود  ولی نظارت کامل هم بر نحوه فعالیت‌های آنها صورت گیرد.

وی گفت: کسانی که خودسرانه و بدون مجوز تنظیم بازار کالاها را به عنوان تعاونی توزیع می کنند  لازم است نظارت کاملی بر کار آنها باشد و اقلام آنها بازدید کامل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر