جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۴۰۳
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۷

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از برگزاری آیین معنوی اعتکاف در ۱۷۰ مسجد استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی بعد از ظهر چهارشنبه در پنجمین نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان بوشهر اظهار داشت: پیش بینی می شود آیین معنوی اعتکاف امسال در ۱۷۰ مسجد استان بوشهر برگزار ‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: این نشست در آستانه فصل نیایش و به منظور ابلاغ سیاست‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی، بهره مندی از بیانات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خصوص برگزاری مطلوب تر اعتکاف امسال و در سه محور برگزار شده است.

حجت‌الاسلام سروستانی بررسی وضعیت برنامه‌های اعتکاف امسال را اولین محور برگزاری نشست امروز عنوان کرد و افزود: اعتکاف امسال با ابتدای سال نو و مقارن با روزهای ۲۹ اسفند تا دوم فروردین شده است و امیدواریم امسال شاهد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف به نحو مطلوبی در سطح استان باشیم.

وی با بیان این که سال گذشته بیش از هشت نفر در آیین اعتکاف استان شرکت کردند، افزود: بخش اول مربوط به حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و سایر دستگاه‌های فرهنگی در خصوص تولید محتوای فرهنگی به این مناسبت است که امیدواریم بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

حجت الاسلام سروستانی تاکید کرد بخش دوم مسائل اعتکاف به جنبه خدماتی و توجه بیشتر مدیران دستگاه‌ها در خصوص زیرساخت‌ها، تجهیز مساجد، بهبود کیفیت خدمت رسانی مساجد در زمینه آب و برق و سایر موارد خدماتی مساجد محل برگزاری اعتکاف برای میزبانی از معتکفین است که امیدواریم شرایط به نفع احسن مهیا شود.

حجت‌الاسلام سروستانی بوشهر ضمن تقدیر از تلاش‌های نیروهای امنیتی و انتظامی که در سال گذشته عنایت کافی را در زمینه تامین امنیت داشتند خواستار توجه بیشتر در زمینه تامین امنیت محل برگزاری اعتکاف شد.

حجت‌الاسلام سروستانی بررسی برنامه‌های تبلیغی ویژه عید نوروز امسال و فعال کردن شورای تبلیغ به مناسبت برنامه‌های این ایام، اقامه نماز جماعت، و برنامه‌های فرهنگی و همچنین فعالیت در راستای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت اعیاد ماه رجب و شعبان را از دیگر محورهای برگزاری این جلسه عنوان کرد.

پنجمین نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان بوشهر با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و سایر اعضا ستاد در دفتر امام جمعه بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر