چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۰۵۷
چهارشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

فکرشهر:  مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به وضعیت آبگیری و آبدهی سدها و رودخانه‌های استان بوشهر گفت: ۶۱ درصد ظرفیت سد رئیسعلی دلواری در دشتستان خالی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، شاهپور رجایی  اظهار داشت: طی روزهای اخیر به دنبال بارش‌های مناسب در استان بوشهر و استان‌های هم‌جوار شاهد افزایش آب‌دهی رودخانه‌ها و آبگیری سد رئیسعلی دلواری بودیم.

وی از افزایش آب‌دهی رودخانه دالکی به ۸۰۰ متر مکعب در ثانیه خبر داد و اضافه کرد: ۴۰ میلیون مترمکعب آب وارد رودخانه دالکی شد و این جریان سیلابی رودخانه‌های کلل و حله را تحت تأثیر قرار داد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: بر اثر این بارش‌ها میزان آب‌دهی رودخانه مند در شهرستان دشتی نیز به ۲۵۰ مترمکعب بر ثانیه رسید.

وی با اشاره به مسدود شدن پل روستای درودگاه دشتستان بر اثر سیلابی شدن رودخانه بیان کرد: سد تنگ ارم دشتستان با ظرفیت مخزن چهار میلیون متر مکعبی سرریز شد.

رجایی در ارتباط با میزان آبگیری سد رئیس‌علی دلواری در دشتستان گفت: با بارندگی‌های اخیر ۳۲ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد رئیس‌علی دلواری ذخیره شد و اکنون ۳۹ درصد حجم مخزن سد پر است.

وی با بیان اینکه سد رئیس‌علی دلواری دارای ۶۹۵ میلیون متر مکعب است، افزود: حجم ذخیره آب در این سد از ۲۳۹ میلیون متر مکعب به ۲۷۱ میلیون متر مکعب رسیده است و همچنان ۶۱ درصد حجم مخزن خالی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر