سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سوالات فکرشهر و ارزیابی عملکرد شورا از دید اعضای شورای شهر برازجان(2)؛
فکرشهر: قدرت طلبی و انحصارطلبی، ایجاد جو بدبینی و بی اعتمادی باعث شده تا از توان افراد باسوادتر و محبوب تر در شورا و شهرداری به نفع مردم استفاده ای نشود و افراد کم سوادتر و بی تجربه از طریق باندبازی و سیاسی...
کد خبر: ۵۴۰۷
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

فکرشهر: همانطور که در مطلبی با عنوان « وقتی اعضای شورا تصمیم می گیرند»، گفته شد، برای ارزیابی عملکرد دوره ی چهارم شورای شهر برازجان، سراغ اعضای شورا رفتیم و از آنان خواستیم عملکرد خود و کل شورا را ارزیابی کنند که تنها یکی از اعضا تا قبل از انتخابات هیات رییسه پاسخ گفت.

محمد تقی گرمسیری دیگر عضو شورای شهر بود که نظراتش را البته بعد از جلسه ی انتخابات هیات رییسه ی جدید که برگزار هم نشد، برای انتشار به فکرشهر ارسال نمود.

سه سوال ما از اعضای شورای شهر برازجان عبارت بود از:
ـ عملکرد شخصی خود و کل شورا در یک سال گذشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
ـ به شخص خود به عنوان عضو شورا و به کل شورا از 20 چه نمره ای می دهید؟
ـ به نظر شما مهم ترین تصمیمی که در این دوره از شورا اتخاذ شده، چیست؟

پاسخ های محمدتقی گرمسیری به سوالات فکرشهر را در ادامه می خوانید: 

با عرض سلام به شما و همشهریان عزیزم
ـ باید بگویم که اول خداوند حق تعالی و بعد مردم کار من و امثال من را به خوبی نظارت و ارزیابی و قضاوت می کنند شما اصحاب رسانه باید با روش های علمی و دور از حب و بغض ارزیابی عملکرد شورای شهر و هر یک از اعضا را از مردم بخواهید و بپرسید ولی انتخابات دوره بعد خود می تواند یک ارزیابی نسبتا معتبر باشد من شخصا برای شهر و مردم هیچی کم نگذاشته ام ولی جو شورا و مدیریت شورا از سلامت و توان کافی برخوردار نبوده که بتوان از تجربه و توان فکری من به نفع شهر و مردم بطور کامل استفاده شود به ناچار در لاک و موضع دفاعی فرو افتادم چوت متاسفانه در این دوره اعضا بیشتر به فکر خود و خودی های خود هستند به طوری که اگر غافل شویم یا کوتاه بیاییم حقوق بیت المال و خزانه شورا و شهرداری بیش از این مورد تجاوز قرار می گیرد. در دوره گذشته می خواستیم با رعایت قانون و مشاوره های علمی و شهردار متخصص وضع موجود را تغییر داده و ناهنجاری ها و مشکلات را کم کنیم ولی در این دوره به ناچار باید بکوشیم تا داشته ها و و وضع موجود را حفظ کنیم لذا از عملکرد تیمی شورا نه تنها ناراضی هستم بلکه به عنوان یک شهروند عضو شورا از شورا شاکی و گله مندم. بسیاری از مصوباتی که مخرب و زیان آور بوده با رای 5 نفره مصوب شده و برخی از مصوبات توسط یک یا دو نفر از پنج نفر وتو می شده و مصوباتی که 6 یا 7 یا 8 رای موافق داشته مصوب نشده چون به نفع شهر و مردم ولی معارض و متضاد با منافع شخصی بوده، به همین علت در شورا برای بیشتر تصمیم گیری ها رای نمی شود و تعداد آرای موافق و مخالف در صورت جلسه ثبت نمی شود.

ـ تنها تصمیم قابل توجه و تحسین شورا و شهرداری موضوع ساماندهی بازار روز بوده هر چند که با تاخیر ولی با استفاده از تجارب گذشته و همکاری و هماهنگی خوب فرماندار محترم، ادارات و نهادهای ذیربط و پرسنل زحمت کش شهرداری و نیروی انتظامی و بازاریان و اصناف محترم اجرا و تاکنون حفظ شده. 
علل و عوامل فراوانی موجب ناکارآمدی مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری شده است که اکثر آن ها ریشه در شورا دارد، قدرت طلبی و انحصارطلبی، ایجاد جو بدبینی و بی اعتمادی باعث شده تا از توان افراد باسوادتر و محبوب تر در شورا و شهرداری به نفع مردم استفاده ای نشود و افراد کم سوادتر و بی تجربه از طریق باندبازی و سیاسی کاری مسئولیت ها را در شورا و شهرداری قبضه کرده اند و مدیریت را شکل داده اند.

* پیش از این نیز «بهادر قائدی برازجانی» در این باره اظهار نظر نموده بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر