جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سوالات فکرشهر و ارزیابی عملکرد شورا از دید اعضای شورای شهر برازجان(3)؛
فکرشهر: متاسفانه این تبدیل پانسیل به ظرفیت هایی محدود ناشی از توجه برخی از اعضا به منافع گروه ها، شخص مداری به جای شایسته سالاری، مقدم شمردن منافع فرد بر منافع مردم، نبود نگاه بلند مدت و کلان ...
کد خبر: ۵۴۳۲
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶

فکرشهر: همانطور که در مطلبی با عنوان « وقتی اعضای شورا تصمیم می گیرند»، گفته شد، برای ارزیابی عملکرد دوره ی چهارم شورای شهر برازجان، سراغ اعضای شورا رفتیم و از آنان خواستیم عملکرد خود و کل شورا را ارزیابی کنند که تنها یکی از اعضا تا قبل از انتخابات هیات رییسه پاسخ گفت.

سعید اسماعیلی دیگر عضو شورای شهر بود که نظراتش را البته بعد از جلسه ی انتخابات هیات رییسه ی جدید که برگزار هم نشد، برای انتشار به فکرشهر ارسال نمود.

سه سوال ما از اعضای شورای شهر برازجان عبارت بود از:
ـ عملکرد شخصی خود و کل شورا در یک سال گذشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
ـ به شخص خود به عنوان عضو شورا و به کل شورا از 20 چه نمره ای می دهید؟
ـ به نظر شما مهم ترین تصمیمی که در این دوره از شورا اتخاذ شده، چیست؟

پاسخ های سعید اسماعیلی به سوالات فکرشهر را در ادامه می خوانید: 

ـ از بدو شروع به کار این دوره از شورای اسلامی شهر برازجان متاسفانه رویکردهای گروهی وارد حوزه کار و تصمیم گیری شد که علی رغم وجود پتانسیل های مدیریتی علمی و مشارکتی بالای غالب اعضا، ظرفیت بهره وری از این پتانسیل های موجود را تحت تاثیر قرار داد و تبدیل به ظرفیت محدود در حوزه های گوناگون کار شورایی کرد که نقطه اوج آن را می توان به مسایل پیش آمده در موضوع تعیین شهردار و در ادامه موارد دیگری ذکر کرد که خود و سایر دوستان در جاهای گوناگون بیان نموده ایم. اما به واقع در همین فضای مسموم شخصا تمام تلاش خود را نموده ام تا در خور توان حرکت رو به جلو هر چند آهسته را فراموش نکنم و اقدامات ممکن در همین فضا را عملی سازم. متاسفانه این تبدیل پانسیل به ظرفیت هایی محدود ناشی از توجه برخی از اعضا به منافع گروه ها، شخص مداری به جای شایسته سالاری، مقدم شمردن منافع فرد بر منافع مردم، نبود نگاه بلند مدت و کلان در تصمیمات، متاثر بودن برخی از اعضا از افرادی خارج از بدنه شورا  ووو، رقم خورده است.

ـ بطور کل صحیح آنست که هر گونه نظرسنجی و صدور کارنامه را به خود مردم واگذار نماییم که خود شایسته ترین منبع قضاوت بوده و هستند و می توان در کنار آن رسانه ها نیز از راه های کارشناسی شده و اصولی به این امر اقدام نمایند.

ـ مهمترین تصمیم از نظر من ایجاد تیم اجرایی با پشتوانه لازم نهادهای مربوط در راستای ساماندهی بازار روز برازجان، حل مسئله مالی آرامستان جدید و شروع و اهتمام جدی شهردار محترم در راستای عملیات اجرایی و زیرساخت های لازم مربوط به آن، تلاش در راستای همکاری های فرهنگی در حوزه ورزش که جشنواره محلات نمودی از این موضوع است، خروج دادن فضای شورا از یک مجموعه صرفا مرتبط با شهرداری به مجموعه ای با رویکرد فرهنگی، اجتماعی، زیستی و ...، استفاده از افراد متخصص در کمیسیون طرح و برنامه ریزی شهری، تصویب ایجاد موسسه فرهنگی ـ ورزشی شهرداری برازجان، پیشنهاد جهت راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری برازجان، نصب کدپستی و پلاک درب منازل، اجرای طرح نمای ساختمان ها به عنوان مبلمان شهری و ....

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر