شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۵۰۴۴
سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۷

فکرشهر: دبیر سابق فدراسیون والیبال می گوید: تیم ملی والیبال باید به المپیک ۲۰۲۰ توکیو برسد چون حضور در المپیک باعث ادامه پیشرفت این رشته می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، محمود افشاردوست  درباره دلایل عدم برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال گفت: من احساس می‌کنم یکی از دلایل این موضوع، حضور داوری در جلسات بین‌المللی مسابقاتی نظیر لیگ ملت‌ها است. به همین دلیل من حس می‌کنم که وزارت ورزش قصد دارد بعد از بازی‌های لیگ ملت‌ها انتخابات را برگزار کند تا والیبال با دوگانگی رو به رو نشود و برنامه‌های فدراسیون به صورت منظم پیگیری شود.

او افزود: البته در مجموع واقعیت این است که هر چه زودتر رئیس فدراسیون والیبال مشخص شود که برنامه‌های خود را ارائه داده و وضعیت فدراسیون را مشخص کند، خیلی بهتر است. با این حال فعلاً باید صبر کرد و دید تصمیم وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات چه تاریخی خواهد بود.

پیشکسوت والیبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا خود او قصد کاندیدا شدن و ورود به انتخابات را دارد؟ توضیح داد: بالاخره بنده هم از خانواده والیبال هستم و با در نظر گرفتن همه جوانب اگر صلاح باشد وارد انتخابات می‌شوم تا در حد توانم به والیبال خدمت کنم.

او در پاسخ به این سوال که دلیل جابه‌جایی‌های زیاد در کمیته‌های مختلف فدراسیون چیست: اظهار کرد: من نمی‌توانم در مورد مدیریت افراد مختلف نظر بدهم اما هر کسی مدل کاری دارد خود را دارد. هم داوری که الان زحمت می‌کشد و ضیایی که او هم زحمت زیادی برای این رشته کشید، نقطه نظراتی دارند که شاید با کادر مورد نظر خود می‌توانند آن‌ها را پیش ببرند. مسئله مهم این است که همه نفراتی که آمده‌اند برای خدمت به والیبال آمده‌اند. به نظر من تنها یک مسئله غیر منطقی است، آن هم اینکه با روی کار آمدن، همه کسانی که در بدنه یک رشته خاص هستند را کنار گذاشته و نفرات جدید را بیاوریم که این موضوع بر عکس هم صدق می‌کند. نه باید همه را به یکباره کنار گذاشت و نه باید همه را نگه داشت.

دبیر سابق فدراسیون والیبال گفت: مهم‌ترین موضوع باید موفقیت ملی باشد که برای این موضوع باید همدلی داشت تا والیبال به موفقیت برسد. امیدوارم آقای داوری هم بتواند اهداف خود را به صورت کامل انجام دهد تا همه این خانواده با هم به موفقیت برسند.

افشاردوست در مورد اینکه آیا او هم معتقد است که تأخیر در برگزاری اردوها می‌تواند روی نتایج تیم ملی تأثیرگذار باشد؟ توضیح داد: در مورد برگزاری اردوها ما همیشه مشکل داشته‌ایم، زمانی که اردوها را زود برگزار می‌کردیم همه می‌گفتند اردوهای طولانی مدت خوب نیست و باید مانند کشورهای اروپایی تمرینات به صورت متمرکز نباشد. الآن هم که اردوها دیرتر برگزار شده است خیلی دوستان معتقدند برای تیم ملی خوب نیست. باید بدانیم که هر کاری که اتفاق می‌افتد سود و ضرر خاص خود را دارد اما مسئله مهم این است که بازیکنان با صد در صد توان در اختیار تیم ملی باشند و فدراسیون هم برنامه‌ریزی خوبی را از قبل انجام داده و آنها را انجام دهد تا تیم به موفقیت برسد.

افشاردوست درباره نبود بازی‌های دوستانه برای تیم ملی ایران نیز گفت: اینکه بازی‌های دوستانه خوبی باشد بسیار تأثیرگذار است، اما با این فشارهای اقتصادی که برای کشور وجود دارد به ورزش هم خواه ناخواه آسیب می‌زند که برگزاری اردوها در خارج کشور، یکی از همین موضوع‌ها است. باید در نظر داشت که شرایط سخت است، با آن کنار آمد و تیم هم با یک شرایط خوب در داخل کشور تمرین کند. حتی می‌توانیم در مناطقی مانند کیش که ویزا هم نمی‌خواهد بازی‌های تدارکاتی هماهنگ کنیم. البته زیر ساخت‌ها در کیش ضعیف است اما، در حد توانمان هر چه باشد استفاده می‌کنیم تا با یک شرایط خوب مسابقات تدارکاتی برگزار کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی ایران می‌تواند به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو صعود کند؟ توضیح داد: باید به المپیک برسیم و یک بار هم تجربه این کار را داریم. بازیکنان با تجربه‌تر شده‌اند و این رسیدن به المپیک باعث می‌شود تا نوار موفقیت‌های والیبال ادامه داشته باشد. بازیکنان ما این شایستگی را دارند و به نظرم باید خیلی باهوش باشند که هستند، خیلی تلاش کنند که می‌کنند و همچنین سختی بکشند تا برای دومین بار المپیکی شویم.

دبیر سابق فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی به تغییر نسل نیاز دارد؟ اظهار کرد: قطعاً نیاز هست تغییر نسل در تیم ملی به وجود آید اما، تغییر نسل به این معنا نیست که همه بازیکنان بزرگ خود را یکباره کنار بگذاریم. باید به مرور این اتفاق رخ دهد تا به موفقیت برسیم. جوانانی که آمده‌اند سال پیش در لیگ ملت‌ها بازی کرده‌اند، امسال بازی می‌کنند و در سال آینده هم این شانس را دارند که با حضور در لیگ ملت‌ها به جوانان با تجربه تبدیل شوند. ضمن اینکه ما تیم‌های جوانان و نوجوانان خوبی داریم که می‌توانند در آینده به والیبال کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر