جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۲۷۸
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: براساس اطلاعات استخراج شده از سامانه سیب ( پرونده الکترونیکی سلامت) 410 نفر در این شهرستان مبتلا به آسم تشخیص داده شدند.

به گزارش فکرشهر، محمد بازیاری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پرونده الکترونیکی سلامت از برنامه های کلیدی طرح تحول نظام سلامت است که درآن وضعیت سلامت افراد درج و بررسی و اگر فرد در معرض خطر یا ابتلا به بیماری باشد، مراقبت های دوره ای انجام می شود.

وی اظهارداشت: افراد مبتلا به بیماری آسم در شهرستان گناوه برای تایید نهایی و پیگیری وضعیت بیماری خود به متخصصان ارجاع شدند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: تعداد مبتلایان به بیماری آسم در این شهرستان بمراتب می تواند بالاتر از میزان تشخیص داده شده در سامانه سیب باشد.

وی اظهارداشت: آسم یکی از بیماری‌های مزمن شایع و مهم در بیماری‌های غیرواگیر است که سالانه تعداد زیادی از افراد جامعه به آن مبتلا می‌شوند.

بازیاری گفت: عفونت‌های ویروسی، عوامل حساسیت‌زای استنشاقی نظیر گرده‌ گل‌ها، کپک‌ها و قارچ‌ها، گرد و خاک موجود در منازل، انواع سوسک‌ها، حشرات و حشره‌کش‌ها، مواد دخانیات شامل سیگار و قلیان و حتی دود اسپند، مواد شیمیایی در محل کار، بوی تند عطر و ادکلن، تغییرات شدید آب و هوایی بویژه

هوای سرد و خشک و آلودگی هوا در محیط‌های شهری از مهم‌ترین عوامل خطری است که می‌تواند موجب بروز و یا تشدید علایم آسم شود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه افزود: باتوجه به شیوع بالای آسم در دنیا و خطرات این بیماری هفتم می میلادی (17 اردیبهشت) بمنظور افزایش دانش عمومی ، برنامه‌ریزی و همکاری در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری به عنوان روز جهانی آسم نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر