پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۶۸۹
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر 600 میلیارد ریال برای احداث سد مخزنی خائیز اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالحسن رفیعی پور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد مخزنی خائیز در جمع خبرنگاران افزود: اجرای این سد از مطالبات دیرینه مردم تنگستان است که با اجرای آن بحران کم آبی این شهرستان تا حدود زیادی حل می شود.

وی بیان کرد: تامین بخشی از حقابه های شبکه آبیاری اهرم و تامین حقابه های زیست محیطی از هدف های اصلی اجرای پروژه سد خائیز است.

رفیعی پور گفت: سد مخزنی خائیز بر روی سرشاخه موسوم به رودخانه شیرین اهرم و در 10 کیلومتری جنوب شرقی این شهر با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان تنگستان در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که ارتفاع آن 36متر و طول تاج 610 متر با حجم 16میلیون مترمکعب است که با 700 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استان درحال ساخت است و با تزریق این میزان اعتبار از محل سفر رئیس جمهوی روند اجرا و تکمیل این پروژه شتاب بیشتری می گیرد.

فرماندار تنگستان اختصاص 250 میلیارد ریال برای بهسازی بندر صیادی عامری و احداث اسکله صیادی دلوار را رهاورد دیگری از سفر هیات دولت به استان بوشهر عنوان کرد.

وی یادآور شد: ایجاد و ساماندهی اسکله ها از مهمترین مطالبات ساکنان بندر نشینان است و با توجه به اینکه شهرستان ساحلی تنگستان دارای بنادر متعددی است توجه به خواسته مردم همواره مورد توجه بوده و اعتبار مناسبی از محل سفر دولت به استان بوشهر به این امر اختصاص یافته است.

رفیعی پور گفت: از این مبلغ100میلیارد ریال برای کمک به بهسازی بندر صیادی عامری و 150 میلیارد ریال برای احداث اسکله صیادی دلوار به تصویب رسیده است.

فرماندار تنگستان افزود: با توجه به اینکه بیشتر مردم بخش دلوار از راه صید و صیادی و تجارت دریایی امرار معاش می‌کنند احداث‌ و بهسازی بنادر این منطقه از اولویت های کاری این شهرستان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر