جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عبدالرسول کازرونی به عنوان مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای استان بوشهر معارفه شد.به گزارش فکرشهر، مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین‌الملل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این آیین گفت: جمعیت بیکار کشور از مرز شش میلیون نفر گذشته است.سید جواد صالحی اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای در توسعه و پیشرفت جامعه نقش بسیار مهمی دارد و باید با ارائه آموزش‌های پایدار و کاربردی زمینه را برای رفع مشکلات بیکاری در کشور فراهم کنیم.
کد خبر: ۵۶۳۲
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۰

فکرشهر: عبدالرسول کازرونی به عنوان مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای استان بوشهر معارفه شد.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین‌الملل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این آیین گفت: جمعیت بیکار کشور از مرز شش میلیون نفر گذشته است.

سید جواد صالحی اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای در توسعه و پیشرفت جامعه نقش بسیار مهمی دارد و باید با ارائه آموزش‌های پایدار و کاربردی زمینه را برای رفع مشکلات بیکاری در کشور فراهم کنیم.

وی به ظرفیت‌های بسیار مهم استان بوشهر در زمینه صنایع اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این استان در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی، دریا و تجارت دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید نیروی انسانی ماهر و توانمند در استان تولید شود.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین‌الملل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به اعتبار بالای گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای در بخش های مختلف اشتغال و سازمان‌ها اشاره کرد و افزود: بکارگیری افراد دوره دیده در مراکز این سازمان دارای اولویت برای بکارگیری در مشاغل هستند.

اشتغال پایدار نیازمند توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای در سطح کشور است

وی با بیان اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای در سطح کشور یکی از راه‌های تحقق اشتغال پایدار است، بیان داشت: آموزش های زامان فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازهای صنایع و اشتغال کشور طراحی شده است.

صالحی به آماری از وضعیت بیکاری در کشور اشاره کرد و بیان داشت: تعداد بی‌کاران کشور بر اساس آمار از شش میلیون نفر گذشته است و این احتمال وجود دارد که از 10 میلیون نفر نیز فراتر رود.

وی این میزان بیکاری در سطح کشور را یک خطر توصیف کرد و ادامه داد: ما می‌توانیم در این شرایط پاسخگو نیست و باید با شعار ما بتوانیم برای رفع مشکلات حرکت کنیم و مشکلات بیکاری در کشور را رفع کنیم.

مشکلات بخش‌های مختلف آموزشی مربوط به دولتی خاص نیست

مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین‌الملل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به وجود برخی مشکلات در بخش‌های اموزشی در سطح کشور، افزود: این مشکلات زائیده یک سری راهبردهای غلط است که مربوط به دولت خاصی نیست و باید برای اصلاح آن تلاش شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه ای برای توسعه آموزش بازاریابی و تولید تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های این سازمان می‌توان به ارائه آموزش‌های بازار محوری و تقاضا محوری اشاره کرد.

صالحی تصریح کرد: دولت تلاش‌های بسیار زیادی را برای خروج از رکود داشته است و تا حدودی به اهداف مورد نظر خود دست یافته است ولی این مهم به معنای مطلوب بودن همه چیز نیست و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو مناسبی برای توسعه و پیشرفت این استان استفاده شود.

عبدالرسول کازرونی با تاکید بر لزوم مهارت افزایی نیروی انسانی برای ایجاد زمینه توسعه، تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم به توسعه و پیشرفت دست یابیم و سازمانی هدفمند و پویا داشته باشیم وباید در راستای تحقق جهاد علمی و مهارتی تلاش کنیم.

وی به نقش بسیار مهم سازمان فنی و حرفه‌ای در تولید نیروی انسانی توانمند اشاره کرد و افزود: این سازمان نقش بسیار مهمی در تربیت نیروی کار متخصص دارد و باید زمینه را برای حضور افراد مختلف و علم‌آموزی آنها فراهم کنیم.

بیکاری در استان بوشهر نباید داشته باشیم

مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: توانمندسازی نیروی انسانی را به عنوان یکی از مولفه‌های اساسی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین صنایع مختلف دیگر از جمله نیروگاه اتمی و . . . اضافه کرد: وجود این همه ظرفیت در استان بوشهر بیانگر این است که مشکلی به نام بیکاری نباید داشته باشیم.

کازرونی با تاکید بر اینکه باید برای ترویج فرهنگ کار، مهارت و کارآفرینی اقدامات اساسی صورت بگیرد، بیان داشت: کارکنان سازمان فنی و حرفه ای بیشترین تاثیر را بر اشتغال، صنعت و تولید مهارت دارند.

لازم به ذکر است که در این آئین با تقدیر از تلاش‌های حسین خمسه مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، عبدالرسول کازرونی به عنوان مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای استان بوشهر معارفه شد.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر